تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

محرومیت نوزادان البرزی از ذخیره خون بند ناف

  • کد خبر : 227521
  • 17 آبان 1400 - 15:30
محرومیت نوزادان البرزی از ذخیره خون بند ناف

رئیس جهاد دانشگاهی البرز گفت: ۹۸ درصد نوزادان متولد شده این استان از ذخیره موفق خون بند ناف محروم هستند.

به گزارش کمال مهر ،احمدرضا فیروزی،  رئیس جهاد دانشگاهی  البرز به مناسبت هفته جهانی بانک خون بند ناف در نشستی که  در بیمارستان تخت جمشید کرج با حضور جمعی از پزشکان متخصص زنان و زایمان این بیمارستان برگزار شد، گفت: از ابتدای شکل گیری شرکت بن یاخته‌های دفتر نمایندگی این استان تاکنون سه هزار و ۳۰۰ قرارداد ذخیره موفق خون بندناف منعقد شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز با بیان این که این تعداد ذخیره خون بند ناف نسبت به جمعیت این استان عدد بالایی نیست،افزود: فقط برای ذخیره خون بند ناف ۲ درصد از جمعیت هدف این استان اقدام شده و ۹۸ درصد جمعیت از این موهبت محروم هستند.

فیروزی به اهمیت ذخیره سازی این خون اشاره کرد و گفت: ذخیره این خون با سلامت جامعه گره خورده است و به درمان بسیاری از بیماری‌های لاعلاج و صعب العلاج کمک می‌کند.

او، درمان حدود ۱۰۰ نوع بیماری را با استفاده از این خون دانست و افزود: آحاد مردم از اهمیت این خون آگاهی ندارند که باید آگاهی رسانی و فرهنگ سازی مناسب در سطح جامعه انجام شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز گفت: راه اندازی بانک خون بند ناف رویان در کشور ما منجر شد که طیف گسترده‌ای از جمعیت کشور را پوشش دهیم و خون‌های ارزشمندی که پیش از این به عنوان زباله‌های بیولوژیکی دور ریخته می‌شد، ذخیره سازی و پشتوانه سلامت فرزندانمان شود.

انتهای پیام/ ر .ن

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=227521

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x