تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

انتقاد نماینده مجلس از تبعیض میان البرز و تهران

  • کد خبر : 227336
  • 06 آبان 1400 - 11:30
انتقاد نماینده مجلس از تبعیض میان البرز و تهران

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی گفت: در توزیع سهمیه آب و برق بین البرزو تهران تبعیض وجود دارد. معضل آلودگی و مصرف آب شرب توسط نیروگاه برای فردیس است و۸۰ درصد مصرف آب و تولید برقش صرف تهران می شود.

به گزارش کمال مهر ، علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، در شورای اداری شهرستان فردیس که در سالن فرمانداری برگزار شد، گفت: شاخص های موجود در استان البرز در هیچ حوزه ای مناسب نیست وحتی سرانه های البرز  در برخی حوزه ها از متوسط کشوری کمتر است یا  پایین ترین سرانه کشور را دارد.‌

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت ودرمان البرز وضعیت مناسبی ندارد، افزود: طبق آمارها سالانه جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر به جمعیت البرز اضافه می‌شود، بنابراین در طول ۵ سال جمعیتی معادل یک استان به جمعیت البرز افزوده می‌شود اما زیرساخت‌ها متناسب با رشد جمعیت، افزایش پیدا نمی‌کند. بنابراین مدیران در البرز باید  توانایی بیشتر و همت جهادی تری برای رفع مشکلات داشته باشند. باید همه آستین‌ها را بالا بزنیم و با هم افزایی مشکلات را حل کنیم.

دهه فجر؛ آخرین وعده برای تکمیل بیمارستان فردیس

نماینده مردم البرز در پارلمان ملی با اشاره به اینکه احداث و راه‌اندازی  بیمارستان فردیس مطالبه  مردمی است؛ گفت: بیمارستان فردیس از سال ۹۰ در حال ساخت است و هر بار وعده ای برای تکمیل و راه اندازی آن داده می‌شود. آذرماه سال گذشته وعده بهرداری در سوم خرداد را دادند. وعده بعدی هفته دولت بود و حالا در بازدید امروز آخرین وعده مسؤولان،  بهره برداری از بیمارستان فردیس در  دهه فجر است.

پای لنگ  بهداشت و درمان در البرز

وی عدم تحقق وعده ها در خصوص تکمیل و راه اندازی بیمارستان را موجب ایجاد نارضایتی در بین مردم و بی اعتمادی نسبت به مسؤولان دانست و ادامه داد: مجموعه ۷۰۰ هزار نفری فردیس به حداقل‌های درمانی  نیاز دارد و در این راستا تقاضا دارم دستگاه‌های ذیربط جهادی کار کنند تا این وعده در دهه فجر تحقق یابد و بیمارستان فردیس به بهره‌برداری برسد. در سایر حوزه‌های بهداشت و درمان استان این مشکل وجود دارد و بیمارستان کمالشهر که در سال ۹۵ شروع شده هنوز ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

از دو سد طالقان و کرج، سهم البرز ۲۰ درصد و سهم فردیس هیچ است

عباسی مشکل سرانه موجود در کمیت و کیفیت آب را از مهمترین مشکلات استان البرز برشمرد و افزود: دراستان البرز ۸۰ درصد آب از منابع زیرزمینی تامین می‌شود و در فردیس این مشکل مضاعف شده و ۱۰۰ درصد آب شهرستان از منابع زیرزمینی تامین می شود. البرز از دو سد موجود در استان فقط ۲۰ درصد سهم دارد و فردیس  سهمی از سدهای استان ندارد.

نیروگاه منتظر قائم و دردسرهایش برای فردیس

وی با بیان اینکه در توزیع برق نیروگاه منتظرقائم فردیس هم تبعیض بین استان‌های البرز و تهران وجود دارد، گفت: نیروگاه برق منتظر قائم فردیس ۱۰ حلقه چاه آب شرب دارد و سالانه ۷ میلیون متر مکعب از آب شهرستان مصرف می‌کند. با توجه به اینکه ۸۰ درصد برقی که در نیروگاه تولید می‌شود به تهران می‌رود و تنها ۲۰ درصد ازآن سهم البرز است، بازهم از ۷ میلیون متر مکعب آب مصرفی ۶ میلیون متر مکعب صرف تولید برق تهران می‌شود، در حالیکه آلودگی و مصرف آب در نیروگاه منتظر قائم برای فردیس معضل شده است.

نماینده مردم  البرز در مجلس تصریح کرد: ما با تولید برق در نیروگاه منتظر قائم مشکلی نداریم. اما چرا نیروگاه به روز نمی‌شود؟ اگر در برنامه ششم، تکلیف وزارت نیرو بهسازی و افزایش  بهره وری نیروگاه بود، باید نیروگاه برای  بازچرخانی آب  و تغییر سیکل  حمایت می‌شد. برای کاهش مصرف آب سیستم نیروگاه  باید تغییر کند.

وی افزود: نیروگاه منتظر قائم مازوت استفاده نمی‌کند؛ اما  گازوییلی که در نیروگاه استفاده می‌شود اصلا استاندارد نیست و فقط گوگرد آن ۱۵۰ برابر استانداردها آلودگی دارد.  این همه تکنولوژی پیشرفت کرده اماسیستم  نیروگاه منتظر قائم همچنان به روز رسانی نشده است. نمی‌شود و باید به سرانجام برسد.

عباسی با بیان اینکه اگر۱۰ حلقه  چاه آب نیروگاه قطع شود، منابع آب فردیس تقویت می‌شود، خاطر نشان کرد: اگر نیروگاه به سمت تغییر سیکل پیش نمی‌رود، باید تصفیه خانه ایجاد کند و آب مورد نیازش را از بازچرخانی پساب فردیس تامین کند. ما باید انجام این اقدامات را از نیروگاه و وزارت نیرو بخواهیم تا انجام شود و در این خصوص باید هماهنگی و هم افزایی لازم بین مسؤولان وجود داشته باشد.

مخزن آب  جهان نما یکساله به بهره برداری می‌رسد

وی ضمن تقدیر از همکاری استاندار البرز و دستگاه های ذیربط در خصوص تامین مکان برای احداث منبع ذخیره آب فردیس در شهرک جهان نما، گفت: عملیات اجرایی مخزن ذخیره آب فردیس در شهرک جهان نما که از سال ۸۸ متوقف ماتده بود، آغاز شده و طبق قول مدیر آبفای استان البرز  این مخزن ظرف یکسال به بهره برداری می رسد.

امنیت فردیس تقویت شود

نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی بر لزوم افزایش ضریب امنیت شهرستان که مورد تقاضا و مطالبه مردم است، تاکید کرد و گفت:  مردم فردیس حق دارند از امنیت لازم برخوردار باشند و امیدواریم اقدامات لازم توسط نیروی انتظامی درخصوص افزابش امنیت انجام شود.‌

وی افزود: مشکل زمین‌های قولنامه ای که در فردیس مطرح شده، در سطح کشور وجود دارد و این موضوع در کمیسیون‌های مجلس در حال بررسی است. همچنین تلاش می‌کنم  در جلسه ای با رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور این موضوع را پیگیری کنم تا در مجلس بتوانیم به نتیجه مطلوبی برسیم.

عباسی برای رفع مشکل زیرگذر شیخ آباد، تعیین تکلیف محدوده مرزی فردیس با کرج و مشکین دشت، موضوع انتزاع و سایر مشکلات شهرستان قول پیگیری داد.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=227336

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x