تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
0

حفاظت از بانوی سبزپوش۲۸۰۰ ساله البرزی

  • کد خبر : 227187
  • 04 آبان 1400 - 13:53
حفاظت از بانوی سبزپوش۲۸۰۰ ساله البرزی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج گفت: درخت کهنسال این شهرستان مورد حفاظت ویژه قرار گرفت.

به گزارش کمال مهر ، درخت ۲ هزارو۸۰۰ ساله ارس استان البرز در روستای شهرستانک واقع شده است و به همین جهت به نام درخت ارس شهرستانک شهرت دارد،این درخت در ارتفاع ۲ هزارو ۶۰۰ متری از سطح دریا و در شمال شرقی روستای شهرستانک در کنار چشمه سر قرار گرفته است.

درخت ارس شهرستانک ۱۴ متر عرض، ۱۷ متر ارتفاع و تنه‌ای بزرگ و تنومند دارد که ۹ متر از محیط اطراف آن را در بر گرفته است، پژوهشگران سن این درخت را ۲هزارو۸۰۰ سال برآورد کرده اند و بر همین اساس این درخت قدیمی‌ترین موجود زنده ایران شناخته می‌شود.

حمید راحتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج گفت: درخت ارس کهنسال ۲ هزارو ۸۰۰ ساله در شهرستانک کرج مورد حفاظت ویژه این اداره قرار گرفت، برای تحقق این امر نشست برنامه ریزی و هماهنگی حفاظت از درخت ارس شهرستانک به عنوان میراث طبیعی استان البرز در بخشداری آسارا با حضور نمایندگان ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط زیست و دهیاری و شورای اسلامی روستای شهرستانک برگزار شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج افزود: در این نشست مقرر شد این اثر کم نظیر و زیبا مورد توجه و حمایت بیشتری قرار گرفته و اقدامات مناسب حفاظتی برای آن در دستور کار ادارات متولی قرار گیرد.

انتهای پیام/ ر .ن

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=227187

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x