تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

پیشگیری از سیل؛ به سادگی آب خوردن

  • کد خبر : 227161
  • 04 آبان 1400 - 13:44
پیشگیری از سیل؛ به سادگی آب خوردن

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: دستگاه‌های اجرایی متولی باید با مراقبت تمام دهیاری‌ها از انباشت درختان هرز شده در بستررودخانه‌ها جلوگیری کنند.

به گزارش کمال مهر ، محمد رضا فلاح نژاد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: دستگاه‌های اجرایی متولی باید با مراقبت تمام دهیاری‌ها از انباشت درختان هرز شده در بستررودخانه‌ها جلوگیری کنند و با تعیین تکلیف کالورت‌های عبور سیلاب خور، فشند گام‌های موثری را در پیشگیری از سیلاب بردارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز افزود: اصلاح کانال طرح گردشگری بالای اتوبان توسط شهرداری کرج، احیای دراز رود حد فاصل جاده انرژی اتمی تا رودخانه نولات، پاکسازی مسیر رودخانه دلمبر و سیاه جوی توسط شهرداری‌های محمد شهر و ماهدشت در کرج، بازگشایی رودخانه دلمبر در بدو ورود به خیابان شهید ساسانی و یا استقرار تیم خدماتی در زمان بروز سیلاب در آن منطقه از جمله اقدامات لازم در این زمینه است که باید انجام شود.

فلاح نژاد گفت: پاکسازی تمام آبراهه‌های متقاطع با آزاد راه تهران – شمال توسط پیمانکاران مربوطه، ساماندهی سیلاب‌های خروجی از کالورت‌های اتوبان همت به مناطق مسکونی پایین دست، اجرای طرح اضطراری دفع سیلاب کانال سیاه جوی توسط شهرداری ماهدشت و بازگشایی یک دهانه پل اتوبان در محل تلاقی با رودخانه کردان توسط شهرداری گلسار از دیگر اقدامات پیشگیرانه سیلاب دراستان البرز است که باید ازسوی دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: همچنین با طرح ساماندهی رودخانه عباس آباد در محدوده نجم آباد توسط طرح کنارگذر جنوبی، اجرای طرح بازگشایی و ساماندهی رودخانه شاهرود در محدوده شهری طالقان توسط شهرداری طالقان، پیگیری پاکسازی ولایروبی آبراهه در محدوده‌های شهری و روستایی توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به ویژه در محل سازه‌های تقاطعی مانند پل‌ها در تلاش برای پیشگیری از سیلاب در این استان هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: جایگزینی پل‌های خصوصی و غیر اصولی با پل‌های عمومی، تهیه طرح اساسی دفع سیلاب رودخانه هلجرد به هنگام ورود به شهر کمالشهر، تهیه طرح دفع سیلاب آبراه‌های ارتفاعات شمالی منتهی به شهر‌های گرمدره، کمالشهر، شهرجدید هشتگرد، هشتگرد و تمام مراکز صنعتی دامنه ارتفاعات دراجرای اقدامات پیشگیرانه سیلاب در این استان مورد تاکید است.

انتهای پیام/ ر.ن

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=227161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x