تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

فردیس به یک کتابخانه سیار نیاز دارد

  • کد خبر : 227139
  • 04 آبان 1400 - 10:40
فردیس به یک کتابخانه سیار نیاز دارد

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس گفت: ۱۰۳ متر دیگر به فضای کتابخانه های فردیس افزوده می‌شود اما فردیس همچنان از کمبود فضای کتابخانه رنج می‌برد و راه اندازی کتابخانه سیار راهکاری برای جبران موقت این کمبود است.

به گزارش کمال مهر ،سید عباس طباطبائی، رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردیس،ضمن تاکید بر ضرورت افزایش سرانه کتابخانه در شهرستان، گفت: اگرچه سال گذشته با افتتاح دو کتابخانه قاصدک و المهدی، پس از ۲۰ سال ۴۰۰ مترمربع به فضای کتابخانه‌های شهرستان اضافه شد، اما همچنان با کمبود فضای کتابخانه مواجه هستیم.

وی یادآور شد: فردیس از بسیاری زیرساخت‌های لازم شهری بی‌بهره است و نمی‌توان یک شبه معجزه کرد، اما می‌توان با اقداماتی فاصله رسیدن به استاندارد سرانه‌ها را کم کرد و این امر نیازمند همکاری مسؤولان و مشارکت خیرین است. بنابراین از همه نهادها به ویژه مدیریت شهری و مردم تقاضا داریم مکان‌های مناسب برای راه اندازی کتابخانه به اداره کتابخانه‌ها معرفی شوند. راه‌اندازی کتابخانه‌های قاصدک و المهدی نیز به همین شیوه انجام شده است‌.

این مقام مسؤول گفت: با توجه به نیاز شهرستان به وجود کتابخانه، با راه‌اندازی یک کتابخانه سیاردر فردیس می‌توانیم درهفته ۵ محله مختلف را پوشش دهیم. ضمن اینکه حرکت یک کتابخانه سیار در خیابان و محلات شهر می‌تواند درترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش جذب شهروندان به سمت مطالعه موثر باشد.

وی اضافه کرد: برای راه اندازی کتابخانه سیار از شهرداری یک دستگاه اتوبوس فرسوده تقاضا کردیم که با تغییر مدیران شهرداری، این امر هنوز به نتیجه نرسیده است. در صورت تامین اتوبوس توسط شهرداری، نیرو، تجهیرات و راه اندازی کتبخانه سیار توسط  اداره کتابخانه های عمومی تامین می‌شود.

طباطبائی در بخش دیگری با اعلام این خبر که  فضای توسعه یافته کتابخانه مقدس اردبیلی به زودی به بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: با صرف اعتباری حدود ۵۰۰ میلیون تومان توانستیم کتابخانه مقدس اردبیلی واقع در شهرک منظریه را ۱۰۳ متر مربع توسعه دهیم و تلاش می‌کنیم بخش توسعه یافته این کتابخانه در هفته کتاب به برداری برسد.

این مقام مسؤول گفت: از۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده برای توسعه کتابخانه مقدس اردبیلی،  ۱۰۰ میلیون تومان از محل تملک و دارایی، حدود ۹۰ میلیون تو مان توسط یکی از خیرین و مابقی از سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از بودجه شهرداری تأمین شد که پرداخت به موقع سهم نیم درصد توسط شهرداری‌های فردیس و مشکین دشت جای تقدیر دارد.

گفتنی است؛ بر اساس گفته‌ها، با توجه به جمعیت موجود شهرستان فردیس که به حدود ۷۰۰ هزار نفر می‌رسد، به وجود ۱۵ کتابخانه دیگر نیاز است تا به استاندارد لازم در سرانه فضای کتابخانه برسیم.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=227139

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x