تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

مدیریت شهری به ساخت مصلی کمک کند

  • کد خبر : 226984
  • 01 آبان 1400 - 15:33
مدیریت شهری به ساخت مصلی کمک کند

امام جمعه لواسانات با شرحی از عملکرد خود در دوران ۲۰ ساله امامت جمعه در فردیس، گفت: درست است که ساخت بیمارستان واجب تر از مصلی است اما بیمارستان دولتی است و هزینه کرد مدیریت شهری در دستگاه‌های دولتی با بودجه دولتی خلاف قانون است.

به گزارش کمال مهر ، حجت الاسلام علی اکبر ایمانی، امام جمعه لواسانات و امام جمعه سابق فردیس، در مراسم معارفه امام جمعه جدید این شهرستان که صبح امروز همزمان با نشست شورای اداری برگزار شد، به انتقادات گروه‌های مختلف مردم از عملکردش در خصوص احداث مصلی و کمک از شورا و شهرداری، شهرستان شدن فردیس، استقلال شورا و شهرداری و … پاسخ داد.

امام جمعه لواسانات با اشاره به مدت خدمت ۲۰ ساله اش در فردیس، افزود: به لطف خدا من ۲۰ سال  به عنوان سرباز ولایت و رهبری در فردیس بودم و از هر اقدامی که در این منطقه  انجام دادم، هرگز پشیمان نیستم.‌

وی افزود: از همان ابتدای خدمتم در  فردیس، نگاهم این بود که خدماتی که لایق مردم فهیم این شهر باشد، به آنها  ارائه نمی‌شود. با همراهی معتمدین، مردم، … و نوشتن طومار در مراسمات مختلف، برای شهرستان شدن فردیس تلاش کردیم و ذره‌ای هم از شهرستان شدن فردیس پشیمان نیستم. زمانی یک یا دو اداره در این شهر مستقر بود و حالا بیش از ۵۰ اداره در این شهر به مردم خدمات می‌دهند.

‌این مقام مسؤول در خصوص شوراها گفت: در مجموع پرونده عملکرد شوراها در مناطق مختلف خوب نیست؛ علاوه بر مشکلات طبیعی که شورا و شهرداری به همراه دارد، نقایص قانونی موجب آسیب‌های فراوان در بدنه شورا شده است و باید در سطح کلان این مشکلات آسیب شناسی وبرای رفع آن اقدام شود.

وی در خصوص احداث مصلی جدید نماز جمعه فردیس در منطقه منظریه، گفت: برخی تصور دارند  احداث مصلی در منطقه لاکچری است؛ در حالیکه اگر امروز هم بخواهم برای احداث مصلی در فردیس اقدام کنم، در همان منطقه خواهد بود و هرگز چنین چیزی در تصور ما نبوده است. محل مصلی  در کنار دو منطقه محروم و آسیب پذیر  پیک و اهری، با جمعیت بالا،  تعدد ساخت و ساز غیر مجاز و ساختمان‌های ناایمن، در محلی انجام شده که تحمل ۸ تا ۹ ریشتر زلزله را داشته باشد. سازه مصلی گنجایش اسکان بیش از ۸ هزار نفر در مواقع بحران را دارد.

حجت الاسلام ایمانی بیان کرد: برخی‌ها برای فریب افکار عمومی گفتند که مصلی واجب تر است یا بیمارستان؟! بله بیمارستان واجب تر است. اما بر اساس قانون، مدیریت شهری نمی‌تواند از بودجه شهری در دستگاه دولتی که بودجه دولتی دارد، هزینه کند. این کار خلاف قانون است.

وی با تاکید بر اینکه سازه مصلی را به عنوان سوله بحران در نظر بگیرید و برای جلوگیری از هدر رفت سرمایه مردم، به تکمیل آن کمک کنید، خاطر نشان کرد: یکی از وظایف شورا و شهرداری هزینه کرد  در حوزه فرهنگی است؛ مصلی فردیس هم مکان فرهنگی است و هم می‌تواند به عنوان سوله بحران به شهر کمک ‌کند؛ بنابر این مدیریت شهری باید در تکمیل این سازه و جلوگیری از هدر رفت سرمایه مردم اقدام کند.

نماینده ولی فقیه در لواسانات در خصوص تاسیس حوزه علمیه، اظهار کرد: در ساخت حوزه  علمیه ما بودجه ای شورا و شهرداری نگرفتیم؛ بودجه لازم را حوزه علمیه استان البرز از طریق حوزه علمیه  قم تامین کرد و مابقی از کمک‌های مردم تامین و در ۵ هزار و ۴۰۰ متر مربع بنا احداث شد که اکنون  ۱۰۰ طلبه در ۸ پایه آنجا تحصیل می‌کنند. زمین حوزه را هم شهرداری کرج قرار بود با اهدای زمین مصلی جدید پس بگیرد که توانستیم موافقت آنها را برای احداث و تاسیس حوزه بگیریم.

وی در پایان گفت: در طی ۲۰ سال خدمت در فردیس، آن کاری که از عهده من برآمده، عمدا کوتاهی نکردم و با تمام توان برای خدمت به مردم تلاش کردم. امیدوارم اگر قصوری اتفاق افتاده، مردم فهیم شهرستان فردیس بر من ببخشند.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=226984

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x