تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

مسلمانان امروز از سیره پیامبر فاصله گرفته اند

  • کد خبر : 226873
  • 30 مهر 1400 - 15:10
مسلمانان امروز از سیره پیامبر فاصله گرفته اند

آیت الله حسینی همدانی گفت: تمام مسلمانان باید سیره زندگی پیامبر را بدانند و به آن عمل کنند،سیره سیاسی ایشان، ایجاد وحدت و انسجام در جامعه بود که باید به آن توجه شود.

به گزارش کمال مهر ،آیت الله حسینی همدانی، امام جمعه کرج در خطبه های امروز خود با اشاره به ۱۷ ربیع الاول و ولادت پیامبر اعظم (ص) گفت: همه پیامبران در یک سطح نیستند و پیامبر گرامی اسلام بر تمام انبیای الهی افضل است.

آیت الله حسینی همدانی افزود: هر چه خیر در عالم وجود دارد از ابتدای عالم تا انتها از پیامبر گرفته شده، میلاد ایشان تجلی واسعه الهیست و خدا وجود پیامبر را اسوه و الگوی ما در زندگی قرار داده است.

او گفت: تمام مسلمانان باید سیره زندگی پیامبر را بدانند و به آن‌ها عمل کنند مانند سیره سیاسی ایشان، مثلا ایجاد وحدت و انسجام در جامعه بود که باید به آن توجه شود.

امام جمعه کرج  افزود: پیامبر ابتدای کار مسجدی را در مدینه احداث کرد و تمام فعالیت‌های دینی و سیاسی را در آن جا آغاز کرد و این حرکت پیامبر نشان می‌دهد که دین از سیاست جدا نیست و جواب خوبی برای کسانیست که می گویند دین از سیاست جداست و مشخص است که اسلام را متوجه نشدند.

آیت الله حسینی همدانی گفت: آن چیزی که امروز جهان اسلام نیاز دارم سیره نبی مکرم اسلام در ایجاد وحدت در جامعه اسلامیست، چیزی که دشمن تمام تلاش خود را برای از بین بردن آن انجام می‌دهد.

او با توجه به ویژگی‌های زندگی پیامبر افزود: مسلمانان امروز از سیره پیامبر فاصله گرفته اند، این جامعه باید قواره‌ای طبق الگو در همه جای جامعه داشته باشد، اما جوامع اسلامی از پیامبر خیلی فاصله گرفته اند.

امام جمعه کرج در پایان به انفجار‌های مختلف در افغانستان و لبنان گفت: آمریکا منطقه خاورمیانه را ترک کرده و خیال این که با منطقه کاری ندارد باطل است، حملات سازماندهی شده توسط داعش در افغانستان نشان از حظور آمریکا در منطقه دارد، بی ثباتی در منطقه بدون حضور آمریکا نقشه جدیدیست استکبار است و ما ضمن اعتراض در مورد بی‌توجهی به کشتار شیعیان از طرف جوامع حقوق بشر فریاد همیشگی مرگ بر آمریکا را بلند می‌کنیم.

انتهای پیام /ر. ن

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=226873

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x