تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

«ارمنستان» و «گرجستان» مقصد بعدی کتابخانه سیار معلم البرزی

  • کد خبر : 226783
  • 28 مهر 1400 - 13:25
«ارمنستان» و «گرجستان» مقصد بعدی کتابخانه سیار معلم البرزی

معلم بازنشسته البرزی که اقدام به راه‌اندازی کتابخانه سیار کرده بود و برای توسعه فرهنگ کتابخانی به مناطق کم برخودار کشور سفر می‌کرد حالا راهی ارمنستان و سپس گرجستان می‌شود تا پیوند عاطفی و فرهنگی ایران را با آن‌ها به اشتراک بگذارد.

به گزارش کمال مهر ، الهام دهستانی، معلم بازنشسته البرزی که اقدام به راه اندازی کتاب‌خانه سیار کرده بود، حالا می‌خواهد فعالیت خود را آن سوی مرزها نیز گسترش دهد و خبر داد که به زودی راهی ارمنستان خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ترویج و تقویت فرهنگ مطالعه کتاب، علاقمند کردن کودکان، نوجوانان و جوانان به مطالعه، مختص به زمان و مکان خاصی نیست، یادآور شد: علاقمند هستم که بتوانم به وسیله کتاب پیوندهای عاطفی و فرهنگی را با مردم سایر کشورها به اشتراک بگذارم.

این معلم بازنشسته اظهار کرد: یکی از مطالبی که در این سفر با نسل جدید کشور ارمنستان به اشتراک خواهم گذاشت بازی‌های بومی-محله ای ایران است که در نوع خود بسیار خاص و پرطرفدار خواهند بود و بدون شک برای آن‌ها نیز جذاب است.

وی با بیان اینکه در گام اول فعالیت خود با اعتبار ۲ میلیارد تومانی از هزینه‌های شخصی خود کتابخانه سیار را راه‌اندازی و به مناطق کم برخوردار کشور سفر کردم، یادآور شد: نخستین سفر برون مرزی کتابخانه سیار از روز گذشته به مدت ۲۸ روز به کشور ارمنستان و سپس به گرجستان در برنامه قرار گرفت.

وی معتقد است که بازنشستگی پایان راه نیست بلکه شروع زندگی تازه با نگرشی نو است لذا تلاش مستمر در مسیر زندگی کردن با کتاب و برنامه های فرهنگی و اجتماعی را برای خود تا زمان زنده بودن در دو بخش کشوری و برون مرزی را باید درپیش گرفت.

دهستانی افزود: در سفرهای برون مرزی «پروژه مهتاب، مهربانی و کتاب» همچنین برنامه‌های مختلفی چون امانت کتاب، مسابقه های فرهنگی و ورزشی،پخت غذاهای سنتی از جمله آش رشته ایرانی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=226783

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x