تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

ازخودروهای لوکس تا گوشی‌های آیفون

  • کد خبر : 226770
  • 28 مهر 1400 - 11:39
ازخودروهای لوکس تا گوشی‌های آیفون

در ادامه حواشی اخیر شورای شهرکرج و بررسی‌های صورت گرفته؛ اخباری مبنی بر حقوق‌های نجومی افراد خاص، تعداد قابل توجه گوشی آیفون و البته خودروهای لوکسی که مورد استفاده شخصی قرار می‌گیرد به گوش می‌رسید که البته شورای شهر وعده ساماندهی این شرایط را داده است.

به گزارش کمال مهر ، در روزهای گذشته انتشار فیلمی در رابطه با استفاده فرزند شورای شهر از خودروی لوکس شهرداری خبرساز شد؛ سرانجام این بمب خبری و پس از گذشت فراز و نشیب بسیار آقای رییس به صورت رسمی در صحن علنی شورا اشتباه خود را پذیرفت و عذرخواهی کرد.

اما این همه ماجرا نبود و پیگیری‌های میدانی خبرنگار خبرگزاری فارس نشان می‌دهد که ۱۰ ها خودروی شهرداری در اختیار افراد شخصی و نهادهای دیگری است که هیچ نظارتی برنحوه به کار گیری این خودروها وجود ندارد؛ لازم به ذکر است که بخش عمده این خودروها مورد استفاده شخصی قرار می‌گیرد و هیچ آورده‌ای برای مدیر شهری ندارد.

۶۳ خودروی لوکس شهرداری در اختیار آقایان برای استفاده شخصی

علیرضا رحیمی، نائب رییس شورای شهر کرج در این خصوص، با اشاره به اینکه تعداد خودروهای لاکچری شهرداری که در اختیار افراد و سایر نهادها قرار گرفته اند ۶۳ مورد ارزیابی شده است، گفت: ضروری است تعداد قابل توجهی از این خودروها جمع‌آوری و به مزایده گذاشته شود.

رحیمی اضافه کرد: از محل فروش این خودروها که برخی از آنها لوکس به شمار می‌آیند، می‌توان خدمات ارزشمندی را به محلات کم برخوردار اختصاص داد.

وی، از لزوم ارسال طرح باز پس‌گیری امکانات و خودروهای متعلق به پروژه‌ها از مسؤولان، به کمیسیون تخصصی به منظور بررسی بیشتر سخن گفت.

ادامه دست درازی‌ها به بیت المال/گوشی‌های آیفون اشانتیون قراداد با پیمانکاران مدیریت شهری

عمار ایزدیار، عضو شورای شهر کرج، در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: استفاده از بیت المال در شهرداری به یک عادت تبدیل شده است، این یک‌ بدعت اشتباهی است که درمدیریت شهری شکل گرفته است؛ در چنین شرایطی یک شخص قانوپی واسطه می‌شود تا افرادی خاص تحت عنوان ناظر مناطق صاحب خودروهای لوکس شهرداری شوند.

ایزدیار افزود: وگرنه چرا باید شهرداری روی قراردادی که بابت رفت‌وروب مناطق بسته می‌شود در اختیار گرفتن خودرو قید شود؟ چرا باید شهرداری تعداد قابل توجهی خودرو روی قرارداد بزرگراه شمالی قید کند؟ تعدادی از سوزوکی‌هایی که امروز در اختیار مدیران ارشد شهرداری قرار دارد از محل پروژه بزرگراه شمالی تامین شده است. در واقع این خودروها برای شهرداری نیست!

وی ادامه داد: جالب است بدانید فردی که در گذشته مدیر ارشد شهرداری بوده پس از گذشت سال‌ها هنوز خودرو شهرداری را تحویل نمی‌دهد و کسی زورش به او نمی‌رسد! این‌ها درد امروز ما در مدیریت شهری است اگر ادعا انقلابی‌گری داریم باید این مسائل تعیین تکلیف شود.

ایزدیار تصریح کرد: شورا در این خصوص طرحی آماده کرده است تا این موضوع ساماندهی شود، همچنین مقرر شد شهردار کرج گزارشاتی از اقدامات صورت گرفته ارائه کند؛ تنها راه حل رفع این بحران قاطعیت رفتار در شهردار کرج است آقای شهردار باید جلوی دست درازی از بیت‌المال را بگیرد.

عضو شورای شهر دربخش دیگری افزود: در همین رابطه می‌توان به تعداد قابل توجهی گوشی آیفون اشاره کرد که توسط پیمانکار پروژه‌ها تهیه و به ناظرین تحویل داده شده است؛ زمان عقد قرارداد به پیمانکار می‌گویند اگر کار می‌خواهی باید تَن به این خواسته بدهی و توجیه می‌کنند که خرید گوشی همراه برای گرفتن ارتباط میان ناظرین و مدیران است! این‌ها نمونه بارز دور زدن قانون است.

۱۰ ساعت کار کن ۲۵ میلیون حقوق بگیر!/حقوق‌های نجومی برای افرادی که در راهروهای شهرداری قدم می‌زنند

به گفته وی موضوعات زیادی در حوزه دست درازی به بیت‌المال وجود دارد؛ افرادی هستند که در ماه ۱۰ ساعت هم در شهرداری حضور ندارند اما بالای ۲۵ میلیون حقوق می‌گیرند و۱۷۵ ساعت اضافه کار برای آن ها در نظر گرفته می شود! بخشی از ۱۳۰ میلیارد حقوق پرسنل به این افراد تعلق دارد.

مدیران شهرداری نمی‌توانند با سمند و پژو خدمت کنند؟

رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و جوانان شورای شهر کرج از رویه جاری شهرداری مبنی بر استفاده از شهرداران از خودروهای لوکس و گران قیمت انتقاد کرد و گفت: شهردار نمی‌تواند با خودروی داخلی مثل سمند و پژو به مردم خدمت کند؟ حتما باید با ماشین شاسی بلند تردد کند؟

علیرضا سعیدی با اشاره به وقوع حواشی اخیر مبنی بر استفاده شخصی رئیس شورا از خودروی متعلق به شهرداری، تاکید کرد: در همه اتفاقات و رخدادها باید ضمن رعایت جنبه انصاف و عدالت، با عقلانیت و آگاهی مسائل را مدیریت کنیم.

وی بیان کرد: مشکل تنها استفاده از خودروی شاسی بلند نیست. در طبقات دهم و یازدهم شهرداری کرج شاسی بلندسوارانی حضور دارند که چند ده برابر کارمندان عادی حقوق می‌گیرند و به اسم مشاور در راهروها قدم می‌زنند.

این مسؤول، با تاکید بر اینکه رعایت انصاف و عدالت را باید از خودمان شروع کنیم، خطاب به شهردار کرج گفت: بیاییم ببینیم بنده و برادرانم چقدر حقوق می گیریم و جنابعالی و برادرانتان چقدر حقوق می‌گیرید؟

سعیدی در عین حال از عدم بکارگیری برخی افراد که امروزه به نام مشاور در شهرداری حقوق می گیرند نیز به عنوان نوعی فساد یاد کرد و افزود: تعدادی از این مشاوران هم به ما مراجعه کرده و می گویند ما هیچ کاری نمی‌کنیم و حقوق های زیاد می‌گیریم اما هر چقدر تلاش می‌کنیم ما را به کار نمی‌گیرند!

حجت الاسلام سعیدی همچنین بر این موضوع که فساد تنها در مسائل مالی نیست، موضوع انتصابات شهردار را مورد انتقاد قرار داد.

وی تصریح کرد: فکر می‌کنید در انتصابات فساد رخ نمی‌دهد؟ بارها اعتراض کردیم که مبنای انتصابات چیست؟ چرا کاری می کنیم که برای جریان انقلابی هزینه ایجاد شود؟

عضو شورای شهر کرج، بر لزوم حل مسائل از ریشه و مبنا تاکید کرد و یادآور شد: نترسیم و یک بار برای همیشه لیستی از اموال و دارایی های شهرداری که در اختیار افراد خاص و دستگاه ها قرار دارد، ارائه بدهیم تا درباره آنها تصمیمی جدی و اساسی گرفته شود.

به گفته این مسؤول، زمانی که نماینده ولی فقیه در شهرمان برای کارهایش از خودروی شخصی استفاده می کند، ما هم باید الگو بگیریم و این رویه را در امور و فعالیت‌هایمان پیاده سازی کنیم.

اموال شهرداری را به مدیریت شهری برمی‌گردانیم

علی قاسم پور، سخنگوی شورای شهر کرج، در خصوص دست درازی به بیت المال و بندهای غیرمعارف با پبیمانکاران شهرداری مبنی بر لزوم خرید خودرو و گوشی همراه و …، گفت: طرح سماندهی اموال در شورای شهر کرج مطرح شده است و در دست بررسی قرار دارد.

وی بیان کرد: طبق این طرح اموالی که به این طریق از سوی پیمانکاران تحویل کارکنان شهرداری کرج شده است متعلق به شهرداری و بیت المال است و افراد نمی‌توانند استفاده شخصی از آن داشته باشند.

قاسم پور با اشاره به اینکه موضع شورای شهر در خصوص حواشی اخیر مشخص است و بابت این خطا از مردم طلب بخشش داریم، یادآور شد: با تمام توان برای جبران چنین اشتباهاتی پای کار هستیم و اقدام خواهیم کرد.

این عضو شورای شهر در پایان تصریح کرد: به زودی تمام اموالی که متعلق به شهرداری است اما مورد استفاده شخصی قرار گرفته شناسایی و به بیت المال بازخواهد گشت. این اقلام و وسایل و خودورها باید کد اموال و پلاک دولتی داشته باشند تا بعد از این نیز از آن‌ها سواستفاده نشود.

حرف آخر

نکته قابل ذکر این است که هیچ کدام از این دست درازی‌ها و استفاده شخصی به بیت‌المال مربوط به امروز و دیروز نیست؛ قراردادهای عجیب و غریب و شروط آقایان برای پیکانماران سال‌ها است در شهرداری رایج شده است و مقابله با این نوع از دور زدن قانون زمان بر به نظر می‌رسد.

از طرفی این‌ها تنها نمونه‌های از دست درازی به بیت المال آن هم تنها دریکی از ادارات کلانشهر کرج است، شورای ششم که با شعار انقلابی گری روی کار آمدند در صحن علنی شورای شهر طرح‌هایی مطرح کردند که زمینه جلوگیری از این دست درازی‌ها فراهم شود.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=226770

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x