تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
2

کشاورزان البرزی مراقبت سرمازدگی محصولات باشید

  • کد خبر : 226678
  • 27 مهر 1400 - 13:56
کشاورزان البرزی مراقبت سرمازدگی محصولات باشید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: با توجه به هشدار زرد رنگ هواشناسی با کاهش دما در آخر هفته مواجه خواهیم بود که توصیه می‌شود کشاورزان در راستای جلوگیری از سرمازدگی محصولات خود اقدام کنند.

به گزارش کمال مهر ، محمد رضا فلاح نژاد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به کاهش دما استان البرز و پیش بینی‌های سازمان هواشناسی، گفت: بر اساس تحلیل الگوهای پیش یابی سازمان هواشناسی هشدار سطح زرد رنگ را اعلام کرده است؛ این موچ ناپایدار ضعیف و سرد اواخر هفته در منطقه البرز مرکزی مستقر می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز بیان کرد: با در نظر گرفتن شرایط اعلام شده انتظار می‌رود با یخبندان سطح زمین و خسارت به محصولات کشاورزی را در پیش داشته باشیم.

این مقام مسؤول یادآور شد: بر این اساس تعویق کشت‌های پاییزه در این استان با توجه به کاهش محسوس دمای هوا، برداشت هرچه سریعتر ذرت علوفه‌ای و انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های سقف، برداشت محصولات حساس باغی به خصوص انگور، سییب، پسته، گردو و انبارداری محصولات ،تنظیم دمای شبانه گلخانه‌ها و تامین سوخت مناسب در سالن‌های تولیدی، گلخانه‌ها، دامداری، مرغداری‌ها و کارگاه‌های پرورش قارچ توصیه می‌شود.

فلاح نژاد با اشاره به اینکه  اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این استان، شهرستان‌ها وشهرداران باید ضمن آگاهی از وضعیت جوی اعلام شده است، اظهار کرد: در این راستا آمادگی لازم را به منظور فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز ازجمله: اطلاع رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی، رعایت نکات ایمنی و بهداشتی (درصورت نیاز) به عمل آمده است.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=226678

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x