تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

دردسرهای استیجاری بودن اتحادیه‌ها و اتاق اصناف فردیس

  • کد خبر : 226677
  • 27 مهر 1400 - 10:48
دردسرهای استیجاری بودن اتحادیه‌ها و اتاق اصناف فردیس

رئیس اتاق اصناف شهرستان فردیس گفت: مسؤولان به نیازهای اصناف فردیس توجه لازم را ندارند. اتاق اصناف و اتحادیه های فردیس استیجاری هستند و در صورت تامین زمین از سوی شهرداری، توانایی احداث مجتمع اصناف را دارند.

به گزارش کمال مهر ، شمسی سخائی، رئیس اتاق اصناف شهرستان فردیس، با اشاره به وجود بیش از ۲۰ هزار واحد صنفی، بر لزوم نگاه ویژه مسؤولان نسبت به اصناف تاکید کرد و گفت: علیرغم اینکه اصناف  در بسیاری از حوزه‌های اشتغال زائی، رونق تولید و غیره بار دولت را به دوش می کشد، متاسفانه به نیازهای اصناف  توجهی نمی‌شود.

وی استیجاری بودن اتاق اصناف و اتحادیه ها را یکی از مهمترین مشکلات اصناف فردیس ذکر کرد و افزود: محدود بودن مدت استقرار اتاق اصناف و اتحادیه‌ها در مکان‌های استیجاری، مشکلات مختلفی را به اصناف تحمیل می‌کند. اگر شهرداری زمینی برای ساخت مجتمع اصناف اختصاص دهد؛  اتاق اصناف و اتحادیه ها  توانایی ساخت آن را دارند.

سخائی با اشاره به آسیب‌های بسیار ناشی از شیوع کرونا به کسبه شهر، اخذ عوارض از کسبه را خلاف قوانین دانست و یادآور شد: با توجه به آسیب های ناشی از شیوع کرونا برای کسبه،  طبق رای دیوان عدالت اداری، عوارض شهرداری نباید  از کسبه اخذ شود؛ در حالیکه بر خلاف این حکم، شهرداری همچنان نسبت به اخذ عوارض از کسبه شهر اقدام می‌کند.

وی همچنین اختصاص جایگاه اطلاع رسانی ویژه در سطح شهر برای صنوف را از شهرداری درخواست کرد.

رئیس اتاق اصناف فردیس ایجاد شهر خودرو برای ساماندهی نمایشگاه‌های اتومبیل و صنوف مرتبط از جمله تعمیرکاران اتومبیل را به منظور کاهش ترافیک جاده ملارد و رفع مشکلات نمایشگاه داران اتومبیل فردیس ضروری دانست و گفت: پیشنهاد ایجاد شهر خودرو و ساماندهی نمایشگاه‌های اتومبیل و صنوف مزاحم، از دو سال پیش توسط اتاق  اصناف به شورای اسلامی شهر ارائه شده که اجرای آن می‌تواند به کاهش ترافیک این مسیر و تسهیل در تردد شهروندان کمک کند.

وی با اشاره به فراهم شدن زمینه برای آموزش و تخصص گرایی اصناف در فردیس، بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم در شهرستان جهت صدور تاییدیه فنی برای کسبه ای که به آن نیاز دارند را از سازمان فنی و حرفه ای درخواست کرد.‌

سخائی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر نقش موثر اداره صنعت، معدن و تجارت در رابطه با  مصوبات و نیازهای اتحادیه ها و اتاق اصناف، تصریح کرد: متاسفانه با گذشت بیش از ۷ سال از شهرستان شدن فردیس، اداره صمت هنوز به صورت سرپرستی اداره می‌شود و زیر ساخت‌های یک اداره و چارت اداری ندارد.

وی اضافه کرد: تعداد محدود نیروها در اداره صمت فردیس، انجام وظایف آنها را  با مشکل مواجه می‌کند که این امر بیشترین آسیب را به اتاق اصناف و اتحادیه های تحت پوشش شهرستان وارد می‌کند. در این راستا  استقرار اداره صمت  و چارت اداری این اداره را از فرماندار فردیس تقاضا داریم.

رئیس اتاق اصناف فردیس در پایان پیگیری مطالبات اتاق اصناف و اتحادیه‌های فردیس از کرج‌ را از رئیس کمیسیون نظارت استان البرز خواستار شد.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=226677

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x