تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

مجلسی‌ها کمک کنند گره کور انتزاع باز شود

  • کد خبر : 226545
  • 19 مهر 1400 - 11:33
مجلسی‌ها کمک کنند گره کور انتزاع باز شود

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی فرماندار فردیس گفت: پس از گذشت ۸ سال از شهرستان شدن فردیس هنوز مرز آن با کرج مشخص نیست و خط مرزی فردیس کرج ۴ مرحله تغییر کرده و هر بار فردیس گوچکتر شده است.

به گزارش کمال مهر ،علیرضا صیاد، معاون سیاسی امنیتی و انتظامی فرمانداری فردیس،  ضمن تاکید بر لزوم تعیزن تکلیف مرزهای دقیق شهرستان فردیس، گفت: از سال ۹۲و بر اساس مصوبه هیات دولت شهرستان فردیس مستقل شده، اما هنوز مرز دقیق شهرستان در برخی مناطق مشخص نیست و هر هر روز دستخوش تغییر می‌شود.

وی شفافیت حوزه مرزهای شهرستان فردیس را ضروری دانست و افزود: بضاعت شهرستان ۷۰۰ هزار نفری فردیس وسعت ۷۷ کیلومتر مربع نیست. ملاک تفکیک مرزها قانون است و تقسیمات براساس قانون شفاف اما چرا در هر بار تفکیک، وسعت  فردیس با وجود جمعیت متراکم و روبه افزایش، روزبه روز کوچکتر شده است؟ در تدقیق مرزها معمولا عوارض طبیعی مثل جاده، ریل و غیره در نظر گرفته می شود که بر اساس مصوبه دولت  مرز اصلی فردیس با کرج هم  جاده مخصوص و اتوبان است که ۴ بار تغییر کرده، اول جاده مخصوص بوده بعد  مترو، ریل راه آهن و حالا رودخانه!

این مقام مسؤول یادآور شد: با توجه به اینکه فردیس تنها یک مسیر وردی از طریق  پل فردیس دارد و این امر در مواقع بحران مشکل ساز خواهد شد؛ در تقسیمات کشوری بخشی از جاده مخصوص هم در محدوده فردیس قرار گرفته تا با ایجاد اتصال و توسعه ارتباطی، مسیر دسترسی به فردیس افزایش یابد. اما حالا  بخش عمده ای از شهرستان ما در محدوده شهرستان کرج قرار گرفته و تلاش ها برای تعیین تکلیف و شفاف سازی مرزهای شهرستان تا کنون به نتیجه نرسیده است و مقاومت هایی برای تعیبن دقیق این مرزها وجود دارد.

وی افزود: فردیس در وسعت ۷۷ کیلومتر مربع در حال انفجارجمعیتی بوده و در همه سرانه های آموزشی، ورزشی، درمانی و غیره، فردیس دچار عقب ماندگی است. ادارات فردیس شکل فیزیکی خود را از دست داده،  برخی هنوز به صورت نمایندگی اداره می شوند و برخی دیگر مستقر نشده اند.  شهرستان فردیس ملموس است و باید احقاق شود.

صیاد در بخش دیگری از سخنانش به گره کورموضوع انتزاع اموال و املاک فردیس از کرج اشاره کرد و گفت: در موضوع انتزاع، همیشه ملاک جمعیت بوده است؛ حالا چرا باید برای تفکیک اموال فردیس باید به سراغ دستورالعمل های پرابهام برویم؟! چرا هنوز هم برای یک اتوبوس باید به کرج التماس کنیم؟!  این در شان مردم خوب فردیس نیست.

وی توجه و حمایت ویژه نمایندگان مردم البرز در مجلس برای رفع مشکلات شهرستان فردیس را خواستار شد و افزود: مشکلات عدیده شهرستان فردیس  نیازمند حمایت و پیگیری نمایندگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی و نگاه ویژه مسؤولان استان است.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=226545

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x