تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

اصرار شورای فردیس به رای شهردار منتخب

  • کد خبر : 226501
  • 17 مهر 1400 - 8:03
اصرار شورای فردیس به رای شهردار منتخب

رئیس شورای اسلامی شهر فردیس گفت: صورتجلسه اصرار به رای شورای اسلامی شهر فردیس برای شهردار منتخب‌ به شورای حاگل اختلاف مرکزی ارسال شد و حکم این شورا ‌ لازم الاجراست.

به گزارش کمال مهر، انتخاب شهردار فردیس‌ گویا به چالشی همیشگی برای مدیریت شهری تبدیل شده است؛ به طوری که در ۴ سال اول به انتخاب ۷ شهردار و سرپرست و حاشیه‌های فراوان منجر شد. در دور دوم  شورا هم در همین ابتدای راه، اولین شهردار منتخب که از بین ۱۴ کاندیدای معرفی شده از سوی اعضا برگزیده شد، مورد موافقت وزیر کشور قرار نگرفت و شورای فردیس  را  بر سر دوراهی اصرار به رای و یا موافقت با حکم وزیر کشور قرار داد!

حمید یعقوبی، رئیس شورای اسلامی شهر فردیس، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، اصرار شورا  به رای مربوط به شهردار منتخب فردیس را تایید و اظهار کرد: با توجه به عدم موافقت وزیر کشور با رای شورای اسلامی شهر در خصوص انتخاب محمدرضا آژیر به عنوان شهردار فردیس، در نشستی فوق العاده با نظر  اکثریت اعضای شورا،  موضوع  اصرار  به رای شهردار منتخب، مصوب و صورتجلسه به شورای حل اختلاف مرکزی در وزارت کشور ارسال شد.

وی افزود: شورای حل اختلاف مرکزی  با ریاست وزیر کشور، صالح به رسیدگی در خصوص صورتجلسه اصرار به رای  شورای اسلامی شهر فردیس برای شهردار منتخب است و حکم شورای حل اختلاف مرکزی که طی دوهفته  پس از ارسال دستور جلسه فوق اعلام می شود، برای شورای فردیس و وزارت کشور لازم الاجرا خواهد بود.

این مدیر شهری در خصوص علت عدم موافقت وزارت کشور با مصوبه انتخاب شهردار فردیس، توضیح داد: نقص قوانین موجب شده تفاسیر مختلفی از قانون وجود داشته باشد.‌ اگرچه شرایط انتخاب شهرداران در قانون ذکر شده، اما تفاسیر مختلف از بندهای قانون، در انتخاب و تصمیم گیری  اعضای شورا موثر است؛ به طوریکه ممکن است مصوبه شورا  از نظر وزارت کشور با قانون مطابقت نداشته باشد و این امر موجب عدم تایید مصوبه شورا می شود.

وی یادآور شد: انتخاب شهردار فردیس بر اساس نیازهای شهر و شناخت شهردارمنتخب  از این نیازها و توانایی ایشان برای رفع مشکلات و تامین نیازهای موجود شهر صورت گرفته و اصرار به رای  اکثریت اعضای شورا نیز بر همین مبنا بوده است. اگرچه اختلاف نظر وجود دارد و هر عضو شورا حق دارد نظر بدهد ولی در نهایت مصوبه شورا  بر اساس خرد جمعی و برآیند آرای هر ۹ عضو شوراست.

یعقوبی گفت: در صورتی که شورای حل اختلاف مرکزی صورتجلسه اصرار به رای شهردار منتخب را تایید نکند، شورا در اسرع وقت نسبت به تعیین شهردار بعدی  اقدام خواهد کرد و اجازه نمی‌دهیم کار شهر معطل بماند.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=226501

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x