تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

استقابل هنرمندان البرزی از جمعه‌بازار هنری

  • کد خبر : 226564
  • 19 مهر 1400 - 0:51
استقابل هنرمندان البرزی از جمعه‌بازار هنری

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز از استقبال هنرمند‌ان و شهروند‌ان از رویداد جمعه‌ بازار هنری در کرج خبر دادو گفت: تصویب و اجرای قوانین حمایتی از جمله معافیت مالیات بر ارزش افزوده به عنوان یک دستاورد مهم است.

به گزارش کمال مهر ، فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز، صبح امروز در جمع اصحاب رسانه، گفت: به همت معاونت صنایع‌دستی و هنر‌ها‌ی سنتی و با همکاری کافه هنرمند‌ان رویداد فرهنگی جمعه بازار هنری هر هفته جنب اداره‌کل بر‌گزار و تا‌کنون با استقبال بی‌نظیر‌ی مواجه شده است.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌ها‌ی بهداشتی جمعه بازار هنری در قالب نمایشگاهی هر هفته از ساعت ۱۱ تا ۲۱ در فضا‌ی باز بر‌گزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به افزایش تعداد غرفه‌ها طی هفته‌های متوالی تصریح کرد: حمایت از هنرمند‌ان و فعالان حوزه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی نقش اثر‌گذار‌ی در رونق اقتصاد‌ی و ایجاد اشتغال استان البرز دارد.

این مقام مسؤول با اشاره به قانون معافیت صنایع‌دستی از پر‌داخت مالیات بر ارزش افزوده، اظهار کرد: بر این اساس تغییر و تصویب قوانین جدید در خصوص صنایع‌دستی و هنر‌ها‌ی سنتی از جمله اقدامات حمایتی در راستا‌ی رشد و توسعه این حوزه محسوب می‌شود.

محمد‌ی افزود: طبق بند ۱۴ ماده ۹ فصل سو‌م معافیت‌ها، صنایع‌دستی تولید داخل موضوع ماده یک قانون حمایت از هنرمندان، استاد‌کار‌ان و فعالا‌ن صنایع‌دستی بر اساس فهرستی که هر ساله توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی پیشنهاد می‌شود بعد از تصویب وزیر امور اقتصادی‌ و دارایی از پر‌داخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز بیان کرد: تصویب و اجرای قوانین حمایتی از جمله معافیت مالیات بر ارزش افزوده به عنوان یک دستاورد مهم، نقش اثر‌گذار‌ی بر فعالا‌ن این حوزه داشته و کمک به‌سزایی به هنرمند‌ان و صنعتگران می‌کند.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=226564

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x