تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

آمار کرونا در البرز نصف شد

  • کد خبر : 226558
  • 18 مهر 1400 - 0:41
آمار کرونا در البرز نصف شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: تعداد بیماران کرونایی در بیمارستان‌های البرز به نصف رسیده و شیب نزولی دارد. همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است و عدم رعایت آن ما را به چالش‌های بعدی کرونا می‌کشاند.

به گزارش کمال مهر ،جواد معظمی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز، ضمن تشریح وضعیت کرونایی استان، اظهار کرد: خوشبختانه شرایط کرونایی استان نسبت به یک‌ماه گذشته بهتر شده و تعداد بیماران کرونایی و مراجعان سرپایی به مراکز درمانی کاهش یافته است که به تبع آن تعدادبیماران بستری در بخش‌های عادی و ویژه کاهش یافته و روند نزولی درپیش گرفته است.

وی افزود: هم اکنون تعدادبیماران کرونایی در بخش‌های عادی و ویژه به نصف رسیده، به طوریکه آمار روزانه ۱۵۰۰ بیمار بستری به حدود ۷۴۰ بیمار بستری در بیمارستان‌های البرز رسیده و تعداد  مراجعات سرپایی به مراکز درمانی استان نیز کاهش یافته است.

این مقام مسؤول خاطر نشان کرد: امیدواریم کاهش بیماران کرونایی در استان موجب سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نشود. همه باید تا کنترل کامل بیماری متعهد به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشیم. در حالیکه متاسفانه آنچه در سطح شهر مشاهده می‌شود، زدن ماسک و رعایت پروتکل‌ها کم رنگ شده و این امر می‌تواند ما را به چالش‌های بعدی در مواجهه با بیماری کرونا بکشاند.

وی در ادامه با بیان اینکه در مراکز واکسیناسیون سطح استان مشکلی برای تامین واکسن وجود ندارد، اظهار کرد: همچون سراسر کشور البرز تمام ظرفیت استان البرز به تزریق واکسن اختصاص یافته و جزو ۱۰ استان برتر کشور در تزریق واکسن هستیم.

معظمی از کاهش تجمعات و شیب نزولی مراجعان به مراکز تزریق واکسن در استان خبر داد و اضافه کرد: کاهش تعداد مراجعان در مراکز تجمیع واکسن استان به دلیل  انجام واکسیناسیون تعداد زیادی از جمعیت استان است. در این راستا از شهروندان تقاضا داریم؛ افرادی که برای دریافت واکسن مردد هستند و یا  موفق به دریافت واکسن نشدند نیز برای انجام واکسیناسیون اقدام کنند تا بتوانیم ضمن ایجاد ایمنی عمومی در جامعه، در شرایط بهتری بیماری را کنترل کنیم.

وی افزود: در حال حاضر مشکلی برای تامین واکسن در البرز نداریم. واکسن برکت هم موجود است. محدودیتی برای تزریق واکسن وجود ندارد و برای افراد  ۱۲ سال به بالا واکسن تزریق می‌شود.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=226558

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x