تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

دز دوم واکسن برکت به زودی تأمین می‌شود

  • کد خبر : 225453
  • 04 مهر 1400 - 12:45
دز دوم واکسن برکت به زودی تأمین می‌شود

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز با اشاره به اینکه برای واکسینه کردن افراد زیر ۱۵ سال منتظر اعلام نوع واکسن از سوی وزارت بهداشت هستیم، گفت: به زودی دز دوم واکسن برکت در مراکز واکسیناسیون استان تأمین خواهد شد.

به گزارش کمال مهر ،مهرداد بابایی، سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا در استان البرز، در خصوص وضعیت واکسیناسیون در استان، گفت: استقبال خوبی از واکسن داخلی شده است؛ خوشبختانه این نوع از واکسن تأثیرگذاری قابل قبولی نیز داشته است.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا در استان البرز در پاسخ به این سوال که «آیا دز دوم واکسن برکت موجود است؟»، افزود: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته و اخبار واصله به زودی دز اول و دوم واکسن برکت در مراکز واکسیناسیون استان البرز تأمین خواهد شد.

این مقام مسؤول یادآور شد: افرادی که دز دوم واکسن برکت را باید دریافت کنند نگران نباشند، برای تزریق دز دوم حدود سه ماه پس از دریافت دز اول زمان وجود دارد.

بابایی در ادامه به سرعت راه اندازی مراکز واکسیناسیون در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر حدود ۳۵ مرکز واکسیناسیون در سطح شهرهای البرز و بیش از ۲۰ مرکز نیز در مناطق روستایی و عشایری برای تزریق واکسن فعال شده است.

وی اظهار کرد: هفته گذشته با حمایت سپاه استان البرز یکی از بزرگترین مرکز واکسیناسیون کشور با ۲۵ لاین در استان البرز به بهره برداری رسید که کمک شایانی به سرعت بخشی واکسینه شدن جامعه هدف خواهد داشت.

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز در خصوص واکسینه شدن دانش آموزان نیز اعلام کرد که در حال حاضر افراد بالای ۱۵ سال شرایط تزریق واکسن را دارند، در همین راستا گروه‌های سنی زیر ۱۵ سال نیز با اعلام نوع واکسن از سوی وزارت بهداشت واکسینه خواهند شد.

به گفته سخنگوی ستاد مقابله با کرونا واکسینه شدن ایمنی کامل را در بدن افراد ایجاد نخواهد کرد و همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پروتکل‌ها، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و… به صورت جدی توصیه می‌شود.

بابایی با بیان اینکه خوشبختانه وضعیت بیماری در استان نسبتا خوب است، بیان کرد: در حال حاضر شهرستان طالقان وضعیت آبی کرونایی دارد، شهرستان اشتهارد زرد رنگ ارزیابی شده است و سایر شهرستان‌های البرز در وضعیت نارنجی رنگ کرونایی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=225453

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x