تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

بیش از ۲۰ هزار البرزی در پیاده‌روی جاماندگان اربعین شرکت می‌کنند

  • کد خبر : 225452
  • 04 مهر 1400 - 12:30
بیش از ۲۰ هزار البرزی در پیاده‌روی جاماندگان اربعین شرکت می‌کنند

بزرگترین اجتماع جاماندگان اربعین حسینی برای هفتمین سال متوالی در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) حصارک انجام خواهد شد به طوری که هر ساله بیش از ۲۰ هزار نفر در این بقعه متبرکه حضور می‌یابند.

به گزارش کمال مهر ، حجت الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز، پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه که در بستر فضای مجازی صورت گرفت، گفت: برنامه اربعین در ۴۵ بقعه  از استان البرز برگزار می‌شود.

این مقام مسؤول همچنین به برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس با عنوان «در امتداد اربعین» در ۱۰ بقعه متبرکه استان البرز اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع شاگران مکتب حاج قاسم سلیمانی، مسابقه از وصیت نامه حاج قاسم سلیمانی و مسابقه خاطره نویسی در فضای مجازی از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

دشتکی از برگزاری رزمایش کمک مومنانه در مناطق کم برخوردار خبر داد و افزود: در همین راستا ۳۰۰ بسته معیشتی در آستان امام زاده حسن (ع) توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های اربعین حسینی مراسم عزاداری در بقاع متبرکه است که تاکنون بیش از ۳۰ هیات مذهبی برای اجرای مراسم در این دو روز اعلام آمادگی کرده‌اند که همه آن ها به نوبت و طبق برنامه در بقاع حضور پیدا خواهند کرد. همچنین در تمام بقاع متبرکه زیارت عاشورا قرائت خواهد شد.

دشتکی به راه اندازی دسته‌های عزاداری و راهپیمایی جاماندگان اربعین اشاره کرد و گفت: این راهپیمایی‌ها از مبداهای مختلف به سمت بقاع متبرکه انجام می‌شود؛ بزرگترین اجتماع جاماندگان اربعین حسینی برای هفتمین سال متوالی در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) حصارک انجام خواهد شد به طوری که هر ساله بیش از ۲۰ هزار نفر در این بقعه متبرکه حضور می‌یابند.

وی افزود: مراسم عزاداری و پیاده روی از ساعت هشت صبح روز اربعین حسینی از دو مبدا جدا به سمت آستان مقدس امامزاده محمد (ع) آغاز می‌شود که یکی از میدان سپاه به سمت خیابان شهید بهشتی و سپس خیابان انقلاب بوده و دیگری از میدان حصارک آغاز و به سمت خیابان انقلاب حصارک حرکت می کنند که هر دو گروه به هم پیوسته و به سمت آستان مقدس امامزاده محمد (ع) عزاداری می‌کنند.

وی اضافه کرد: در همین راستا در بقعه متبرکه امامزاده محمد (ع) حدود ۴۰ ایستگاه صلواتی شامل خدمات آرایشگاه، خیاطی، کفش دوزی و کفاشی، مشاوره، خدمات پزشکی و پذیرایی ایجاد شده است.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=225452

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x