تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

پلی به سمت خودکفایی تولید واکسن

  • کد خبر : 224861
  • 27 شهریور 1400 - 16:04
پلی به سمت خودکفایی تولید واکسن

معاون تحقیقات وفناوری موسسه تحقیقات وفناوری واکسن وسرم سازی رازی گفت: تاکنون سه هزار داوطلب درسومین مرحله مطالعاتی واکسن کووپارس رازی شرکت کرده اند.

به گزارش کمال مهر ، فلاح ، معاون تحقیقات وفناوری موسسه تحقیقات وفناوری واکسن وسرم سازی رازی با بیان این که درسومین مرحله مطالعاتی روی ۴۰ هزار داوطلب اجرا می‌شود گفت: به ۵٠ درصد داوطلبان واکسن رازی و به ۵٠ درصد داوطلبان واکسن سینوفارم تزریق می‌شود و در واقع همه داوطلبان واکسن دریافت می‌کنند.

معاون تحقیقات وفناوری موسسه تحقیقات وفناوری واکسن وسرم سازی رازی با بیان این که تاکنون سه هزار داوطلب درسومین مرحله مطالعاتی واکسن کووپارس رازی شرکت کرده اند، افزود: با تزریق واکسن به یک سوم جمعیت هدف، مدارک برای بررسی وصدور مجوز اضطراری به سازمان غذا ودارو ارسال خواهدشد.

فلاح با اشاره به ثبت نام بیش از ۸هزار داوطلب، گفت: داوطلبان می‌توانند برای ثبت نام به آدرس www.covid.rvsri.ac.ir مراجعه کنند.

او افزود:  ٢ سایت ایران‌مال در تهران و سرم‌سازی رازی در استان البرز برای تزریق واکسن رازی کووپارس به داوطلبان شرکت کننده برای کارآزمایی بالینی مرحله سوم آماده شده است وداوطلبان می توانند قبل ازثبت نام هم با مراجعه حضوری تزریق واکسن راانجام دهند.

معاون تحقیقات وفناوری موسسه تحقیقات وفناوری واکسن وسرم سازی رازی به یک قرن فعالیت این موسسه اشاره کرد و گفت: موسسه تحقیقات واکسن وسرم سازی رازی قطب تولید فرآورده‌های بیولوژیک درغرب آسیا است واز نظر تکنولوژی همپای کشور‌های فرانسه، هلند، آلمان وآمریکا است.

فلاح بابیان این که این موسسه تولید ۷ واکسن از ۹ واکسن برنامه کشوری واکسیناسیون را برعهده دارد افزود: موسسه رازی به جز تولید واکسن وسرم انسانی تولیدکننده واکسن‌های دامی وطیور نیز است وتوانسته ۵۰ درصد فرآورده هایش را به کشور‌های همسایه وحتی اروپاییصادر کند.

او به تولید ۹۰ فرآورده در این موسسه اشاره کرد وگفت: از اسفند۹۸ درراستای نیاز کشور ماموریت ساخت واکسن کرونا به دانشمندان این موسسه محول شد.

معاون تحقیقات وفناوری موسسه تحقیقات وفناوری واکسن وسرم سازی رازی افزود: واکسن رازی کووپارس اولین واکسن تزریقی- استنشاقی جهان است که در موسسه سرم‌سازی رازی تولید و با ورود به مرحله سوم امید‌ها برای تزریق این واکسن در ایران و بررسی اثربخشی واکسن‌های استنشاقی با هدف پیشگیری از ناقل بودن افراد بیشتر می‌شود.

انتهای پیام / ر .ن

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=224861

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x