تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

تذکر به سرپرست شهرداری کرج/سهم بانوان در پست‌های مدیریتی شهر لحاظ شود

  • کد خبر : 224749
  • 25 شهریور 1400 - 10:53
تذکر به سرپرست شهرداری کرج/سهم بانوان در پست‌های مدیریتی شهر لحاظ شود

رئیس کمیته بانوان،کودک وخانواده شورای اسلامی شهر کرج گفت: نقش عوامل جنسیتی و ارزش‌های زنانه و خانواده محور در همه حوزه ها اعم از شهرسازی و فرهنگی، معماری شهری زیبایی بصری، حمل ونقل، سیما و منظر شهری حتی خدمات شهری لحاظ شود.

به گزارش کمال مهر ، فاطمه منعمی، عضو شورای شهر کرج و رییس کمیته بانوان،کودک وخانواده شورای اسلامی شهر کرج، صبح امروز در نشستی که با حضور بانوان فعال کلانشهر کرج برگزار شد، گفت: اگر نسبت به نیازهای حاضر بانوان آگاهی نداشته باشیم اگر از حقوق مدنی بانوان آگاهی نداشته باشیم هیچ وقت نمی‌توان برای شناخت مسائل و مشکلات آنها گامی برداشت چه برسد به اینکه بخواهیم وارد فاز عملیاتی بشویم و کاری برایشان انجام بدهیم.

خزانه دار شورا شهر کرج تصریح کرد: با توجه به اینکه در الگوی اسلامی ایرانی  انسانیت پیشرفته موضوع بانوان مورد تأکید قرار گرفته و برای رسیدن به این الگو بایستی نقش بانوان در ساحت‌های مختلف خانوادگی، با حفظ و اصول شعار دینی دیده بشه به نظر می‌رسد هر از گاهی بایستی به انجام وظایف خودش هم آگاه باشد و هم به جدیت انجام دهد و هم اینکه در کنار انجام وظایف ارتباط مستمر با سازمان‌های دیگر را که به قولی بخشی از این موضوعات هستند حفظ بکند تا انجام و یک پارچگی حفظ و از موازی کاری های اجتناب شود.

منعمی بیان کرد: جدای گله مندی از دیگر سازمان‌های متولی از رئیس شورای شهر خواهش می‌کنم از متولیان امر در این حوزه دعوت شود  و گزارشی در این خصوص در صحن علنی شورا توسط این عزیزان ارائه و اگر نیاز به توضیحات بیشتر بود جلسات غیرعلنی گذاشته شود تا بتوان با ایجاد یک پارچگی و رفع  موانع در این خصوص اقدامات مستمرتری انجام داد.

وی خطاب به سرپرست شهرداری کرج افزود: اخیرا انتصاباتی در مجموعه شهرداری انجام شده سوال من این است که در این انتصابات سهم بانوان کجاست؟ آیا در شهرداری کرج که نیمی از جمعیت آن را بانوان تشکیل می دهد اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم در این چرخه ای که در شهرداری برای انجام خدمت رسانی به مردم وجود دارد بانوان که نسبت به آقایان منشاً اثر بیشتری هستند آیا هیچ بانویی توانمندی وجود نداشت که در سطح هر میدانی یا ارشد شهرداری قرار بگیرد.

منعمی در پایان از طرح توانمند‌‌ سازی بانوان شهرداری خبر داد و یادآور شد: طرح توانمند‌‌ سازی بانوان شهرداری در دست اقدام است تا با توجه به شایستگی بانوان در پستهای مدیریتی که امکان حضور بانوان در آنها میسر هست انجام شود.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=224749

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x