تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

تاخت و تاز کند و مرگبار کرونا در البرز

  • کد خبر : 224748
  • 25 شهریور 1400 - 9:30
تاخت و تاز کند و مرگبار کرونا در البرز

موج پنجم کرونا روزهای سختی پیش پای مردم و مدافعان سلامت قرار داده است، موجی سهمگین که این روزها به رغم عقب نشینی کند اما دفتر زندگی بسیاری را بسته است.

به گزارش کمال مهر ، اوایل تیرماه سال ۱۴۰۰ بود که موج پنجم کرونا در کشور و استان البرز با ویروس خطرناک دلتا شیوع پیدا کرد، موجی که به سرعت مناطق مختلف کشور را در هم نوردید وهزاران نفر را روانه بیمارستان ها کرد.

این موج که با گذشت بیش از ۲ ماه و ۲۴ روز هنوز رنگ نباخته در پس بی توجهی عمومی به دستورالعمل های بهداشتی  مشکلات فراوانی از کمبود دارو در داروخانه ها تا ازدحام در بیمارستان ها و مراکز درمانی به وجود آورده است.

با اینکه میزان مراجعه روزانه بیماران سرپایی کووید۱۹ به مراکز درمانی البرز  در چهار موج قبلی به حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر رسید اما در موج پنجم آمارهای روزانه حتی از مرز پنج هزار نفر هم گذشت.

در این میان مدافعان خسته سلامت که بیش از ۱۸ ماه است با کرونا در جدال هستند هیچگاه به اندازه موج پنجم با خیل بیماران و مبتلایان در البرز مواجه نشدند، موجی که در پس  تکمیل پیشروی به سمت اشغال تخت های غیر کرونایی بیمارستان ها ، نگاه مسوولان استانی را به سمت تجهیز نقاهتگاه ها پیش برد.

مهرداد بابایی، سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز گفت: کرونا  در استان شیب نزولی اما ملایم دارد و این شیب در میزان مراجعه بیماران سرپایی و ابتلا وبستری دیده می شود.

بابایی افزود: آمار فوتی های روزانه در البرز همچنان بالا است  زیرا در روزهای گذشته شمار بیماران بدحال فراوان بوده است.

او گفت: اکنون ۲۴۹ بیمار بدحال کووید۱۹  در بخش های ویژه بیمارستان های استان بستری هستند.

بابایی افزود: در بخش داروی مراکز درمانی استان  تاکنون مشکل نداشته ایم و در زمان حاضر  مشکل داروی بیماران سرپایی هم برطرف شده است.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا البرز  گفت: در مورد دارو و تجهیزات مشکلی حادی در استان نداریم اما تعداد ونتیلاتور هر قدر بیشتر باشد، بهتر خواهد بود.

بابایی افزود : در بحث اکسیژن و اکسیژن ساز و   دارو در بیمارستان ها خدمات رسانی بدون مشکل انجام شده است.

او در خصوص تست کرونا در استان گفت: روزانه حدود چهار هزار تست کرونا گرفته می شود و  در بخش اسکن و رادیولوژی مشکل خاصی نداریم.

البرز پیشتازی خود را در زمینه واکسیناسیون کرونا حفظ کرده است

بابایی افزود: با توجه به استقبال گسترده مردم استان از واکسیناسیون کرونا ، یک مرکز شبانه روزی در این استان فعال شده که تعداد دیگری نیز فعال می شود.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا البرز گفت: اکنون ۳۳ مرکز واکسیناسیون  کرونا در استان البرز فعال هستند و این روزها شاهد کاهش روند ابتلا به کرونا هستیم هرچند که هنوز هم تعداد مبتلایان در استان بالا است.

بابایی  میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان را حدود ۶۰ درصد اعلام کرد و افزود: انتظار می رود این میزان به حدود ۹۸ درصد برسد.

انتهای پیام/خ

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=224748

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x