تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

خرید جدید استقلال از آدم‌ربایی تا قرارداد باورنکردنی!

  • کد خبر : 221298
  • 13 بهمن 1397 - 16:30
خرید جدید استقلال از آدم‌ربایی تا قرارداد باورنکردنی!

چند روز بعد از جذب ابراهیم گونکالوس‌، حالا از دومین خرید خارجی و زمستانی استقلال هم رونمایی شد و آیاندا پاتوسی، هافبک مهاجم اهل آفریقای‌جنوبی با آبی‌پوشان به توافق رسید.

پاتوسی

به گزارش «کمال مهر»، این بازیکن اولین فوتبالیست متولد آفریقای‌جنوبی فوتبال کشورمان است. بازیکنی ۲۶ ساله، ۱۷۴ سانتیمتری و دو پا که می‌تواند در پست‌های وینگر چپ، وینگر راست، هافبک پشت مهاجم و همچنین سنتر فوروارد بازی کند. در ادامه شما را با این بازیکن به نظر باکیفیت آشنا می‌کنیم.

کارنامه کاری پاتوسی

آیاندا متولد منطقه کایلیشا در کیپ‌تاون است. او در ۳۱ اکتبر ۱۹۹۲ به دنیا آمد و ۱۱ سال بعد پدرش را از دست داد. پاتوسی فوتبال را در مرکز ASD کیپ‌تاون آموخت و در ۱۶ سالگی، وقتی همراه با این مدرسه فوتبال به یک تور فوتبالی در بلژیک رفت؛ با تیم خنک چندجلسه‌ای تمرین کرد. او سرانجام در ۱۷ سالگی موردتوجه مسئولان باشگاه لوکرن بلژیک قرار گرفت و به این تیم پیوست. همان زمان بود که از او به‌عنوان یکی از ستاره‌های آتی بافانا بافانا (لقب تیم ملی آفریقای‌جنوبی) یاد کردند. زمانی که ۱۸ سال و ۱۱ ماه داشت، نخستین گل خود را برای تیم بلژیکی به ثمر رساند. ۶ سال در جمع سه‌رنگ‌ها بود و نهایتاً با اتمام قراردادش و در ۲۴ سالگی به آفریقای‌جنوبی برگشت تا برای تیم شهرش یعنی کیپ‌تاون‌سیتی بازی کند. آیاندا بعد از اینکه ۲۱ گل در ۱۴۵ بازی برای لوکرن وارد دروازه حریفان کرد، کار خود را در لیگ یک آفریقای‌جنوبی استارت زد. ۹ گل در ۲۲ بازی حاصل کار او برای تیم جدیدش بود. پاتوسی در مجموع، سه جام را هم با دو باشگاه خود به دست آورد و نهایتاً در سال ۲۰۱۹ و پس از اینکه دو بازی آخر تیمش را از روی نیمکت مشاهده کرد، با استقلال تهران به توافق رسید تا اولین چالش آسیایی خود را تجربه کند.

کمرنگ در بافانا بافانا

با اینکه انتظار می‌رفت آینده درخشانی در تیم ملی آفریقای‌جنوبی داشته باشد اما تا امروز تنها ۱۲ بازی ملی داشته و سه گل در سه بازی دوستانه به ثمر رسانده است. پاتوسی در ۲۰۱۲ یکی از شیرین‌ترین تماس‌های تلفنی زندگی‌اش را دریافت کرد؛ وقتی در بلژیک بود به او اعلام کردند به‌زودی به تیم ملی دعوت می‌شود. دسامبر ۲۰۱۲ برای نخستین‌بار دعوت شد و در اکتبر ۲۰۱۳ اولین بازی ملی‌اش را برابر مراکش انجام داد. او برای حضور در جام ملت‌های آفریقای ۲۰۱۵ در لیست اولیه حضور داشت اما نهایتاً خط خورد و به جمع ۲۳ بازیکن پایانی راه پیدا نکرد. پاتوسیدر سال ۲۰۱۴ به استرالیا، در ۲۰۱۵ به آنگولا و در ۲۰۱۶ به غنا گل زد و بعد از آن دیگر هیچ‌وقت به تیم ملی کشورش فراخوانده نشد.

قیمت باورنکردنی قرارداد پاتوسی با استقلال

انتقال پاتوسی به استقلال سروصدای زیادی در رسانه‌های آفریقایی داشته است. آنها به اینترانسفر، صفت «شوکه‌کننده» را داده‌اند. یکی از خبرگزاری‌های حاضر در کیپ‌تاون دست به افشاگری درباره رقم قرارداد و جزئیات انتقال پاتوسی به استقلال زده است که اگر صحت داشته باشد، بسیار عجیب و تکان‌دهنده خواهد بود. Sowetan live درباره جابه‌جایی پاتوسی تیتر «پول بزرگ» را کار کرده است. آنها معتقدند استقلال تا پایان ژوئن ۲۰۱۹ به باشگاه کیپ‌تاون‌سیتی، پنج میلیون راند آفریقای‌جنوبی یعنی حدود ۳۷۰ هزار دلار پرداخت می‌کند و اگر قرارداد آبی‌ها باپاتوسی ادامه‌دار باشد، ۱۰ میلیون راند دیگر هم به باشگاه آفریقایی خواهد رسید و جمعاً چیزی حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار نصیب آنها می‌شود. در ضمن خود پاتوسی هم چهار میلیون راند به‌عنوان دستمزد و ۴۷۴ هزار راند به‌عنوان مالیات از باشگاه استقلال دریافت می‌کند که روی هم چیزی حدود ۳۳۵ هزار دلار خواهد بود. باید دید مدیریت باشگاه استقلال در این‌باره چه نظری دارد. اگر این مساله صحت داشته باشد، پاتوسی با توجه به دلار امروز نزدیک به چهار میلیارد تومان از استقلال دریافت می‌کند و باشگاه آفریقایی هم حداقل همین مبلغ را تا پایان ژوئن از آبی‌های تهران دریافت می‌کند که در نوع خود بی‌سابقه است.

وقتی پاتوسی دزدیده می‌شود!

بازیکن جدید استقلال در سال ۲۰۱۴ درگیر ماجرای آدم‌ربایی شد. او که برای استراحت بعد از دو بازی ملی در کیپ‌تاون و در محله «گوگولثو» رانندگی می‌کرد، مورد هجوم چند آدم‌ربا قرار گرفت و به‌همراه ماشینش به سرقت برده شد. با این حال آیاندا از فرصت استفاده کرد و خود را از ماشین به بیرون انداخت و از محل متواری شد و جان سالم به در برد. این بازیکن بعد از حادثه موردنظر گفت: «خوشحالم زنده هستم و مشکلی برایم به وجود نیامد. من از فرصت استفاده کردم و بدون‌اینکه چیزی بگویم فرار کردم و دویدم.»

در پایان آیاندا بازیکن به‌شدت کم‌حاشیه و خوش‌اخلاقی است. او عاشق ماشین و برند نایکیاست. به‌تازگی با چند برند لباس آفریقایی هم همکاری‌اش را آغاز کرده است. او در لوکرن و همچنین کیپ‌تاون‌سیتی شماره ۱۰ را به تن کرد اما حالا در استقلال شماره دیگری انتظارش را می‌کشد و شاید وارث بعدی شماره ۷ آبی‌ها بعد از مارکوس نئومایر باشد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=221298

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x