تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

خبر سگ آقازاده از کجا آمد؟

  • کد خبر : 221112
  • 30 دی 1397 - 0:27

اولین ضمیمه سیاسی خبر حادثه لواسان چه بود؟ صاحب سگ یک آقازاده است. این خبر تکذیب شد؛ اما سوال اینست که چرا به سرعت چنین شایعه ای منتشر شده است؟

حادثه وحشتناک حمله دو سگ

به گزارش «کمال مهر»، محسن مهدیان فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

اولین ضمیمه سیاسی خبر حادثه لواسان چه بود؟ صاحب سگ یک آقازاده است. این خبر تکذیب شد؛ اما سوال اینست که چرا به سرعت چنین شایعه ای منتشر شده است؟ چرا مخاطب به دنبال یک ضمیمه سیاسی برای این حادثه است؟

پاسخ ساده است؛ مخاطب باور نمی کند که کسی بدون “پشتوانه قدرت” بتواند یک سگ بدون قلاده را در پارک رها کند و بدتر اینکه در واکنش مشمئز کننده بگوید: “خب دیه اش را می دهم.”

صاحب سگ دستگیر شد؛ اما مخاطب هنوز آرام وقرار ندارد. گوئی همه آنچه باید بداند را نمی داند. صاحب سگ چه کسی است؟ به کجا وابسته است؟

خبرآقازاده بودن از همین هیجان برساخته است.

موقتاً عبور کنیم.

اخبارسیاسی یک ماه گذشته را مرور کنید. نماینده سراوان به کارمند گمرک توهین می کند. فیلم این توهین منتشر می شود و جامعه اعتراض می کند. رئیس مجلس تنها به انتشار فیلم معترض است و نماینده مذکور، وزیر و کارمند گمرک را تهدید می کند. مردم بیشتر عصبی می شوند.

رئیس بنیاد مستضعفان از حقوق ۱۸ میلیونی اش می گوید. این در حالی است که هیچ مسئولی در هیچ سطحی حاضر نیست ماده ۲۹ که اعلام و شفاف سازی حقوق و مزایاست را اجرا کند. چه انکه ماجرای حقوق نجومی نیز هیچ سرانجامی نداشته است.

باقی اخبار از ایندست را خودتان فهرست کنید.

سخن اما برسرچیست؟ رابطه این اخبار با سگ اشرافی لواسان چگونه است؟

شنیده اید که ظاهر مردم، باطن مسئولین است؟

بله؛ ماجرای سگ پارک لواسان و قلدری صاحب سگ، ظاهر و نشانی از باطن مسئولین است. باطن مسئولین سالهاست پنهان بوده و این روزها به مدد رسانه های جدید در حال افشا شدن است. این خبر سگی، باطن بسیاری از اخبار سیاسی است.

به ماجرای آقازاده ها توجه کنیم. این سطح از عصبانیت مردم در مواجهه با آقازاده ها بخاطر چیست؟

راز این عصبانیت اینجاست؛ آقازاده اشرافی نماد یک ریاکاری سیاسی است. تبختر آقازاده ها بیان یک عمر زندگی نفاق گونه پدرانی است که سبک زندگی فردی شان از سبک زندگی سیاسی شان متفاوت بوده و اما از مردم کتمان کرده اند. آقازاده متکبر، محصول سبک زندگی اشرافی پدری است که یک عمر تظاهر کرده است.

و امروز مردم از کنار اشرافیت سگی نمی گذرند چون آنرا یک نشانه و نماد سیاسی می دانند. گوئی قصه این سگ و صاحب سگ برای مردم تکراری است و بارها شنیده اند. اگرچه صاحب سگ آقازاده نیست، اما بدرستی او را فرزند معنوی نماینده سراوان و دیگر نماینده های حامی و صاحبان حقوق نجومی و دهن کجی به ماده ۲۹ و قوانین شفافیت و غیره می دانند. بی قراری امروز جامعه از خبر سگ گردانی، ناشی از همان باطنی است که در اخبار سیاسی چشیده اند.

والحق این تعبیر پرمعنا که ظاهر مردم، باطن مسئولین است ترجمه ایندو روایت است که “الناس علی دین ملوکهم” و “الناس بأمرائهم اشبه منهم بآبائهم”. مردم به امرای خود نزدیکترند تا پدرشان.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=221112

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x