تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
0

در وعده های اروپا تردید کنید/ برجام هدف نیست، وسیله است/ اگر بدانیم که منافع ملی تامین نمی شود، آتش زدن برجام را بلد هستیم

  • کد خبر : 215903
  • 11 شهریور 1397 - 0:38
در وعده های اروپا تردید کنید/ برجام هدف نیست، وسیله است/ اگر بدانیم که منافع ملی تامین نمی شود، آتش زدن برجام را بلد هستیم

رهبر انقلاب فرمودند: از من می پرسند که که شما گفتید برجام را آتش می زنیم. چرا نزدید!؟ گفتم شاید بشود منافع ملی را با آن تامین کرد، وگرنه اگر بدانیم که منافع ملی تامین نمی شود، آتش زدن آن را بلد هستیم.

در وعده های اروپا تردید کنید/ برجام هدف نیست، وسیله است/ اگر بدانیم که منافع ملی تامین نمی شود، آتش زدنبرجام را بلد هستیم

 

به گزارش گروه سیاسی«کمال مهر», حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز چهارشنبه ۷ شهریور در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت سخنانی را ایراد کردند که بخشی از آن به شرح زیر است.

ایشان در این دیدار خطاب به هیئت دولت با اشاره به کشورهای اروپایی گفتند: همانطور که قبلا گفتم، الان هم می گویم که ارتباط با اروپا باید ادامه پیدا کند، اروپا یک شکل نیست، در یک مواردی مشترک هستند و در خیلی از موارد غیر مشترک. به هر حال ارتباط با مجموعه کشورهای اروپایی باید ادامه پیدا کند، اما از آنان قطع امید کنید. اروپا جایی نیست که بتوانیم برای مسائل گوناگون خود از جمله برجام و اقتصادی به آنها دل ببندیم، آنها کاری نخواهند کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای ادامه دادند: قطع امید به معنای قطع رابطه و مذاکره نیست، به معنای گرفتن تصمیم خود بصورت دیگری است. نگاه شک آلود به وعده های اروپا داشته باشید، در وعده های آنها تردید کنید. در قضیه برجام، اروپا دارد بازی در می آورد و رفتار مناسبی ندارد. برجام هدف نیست، وسیله است. برجام چیزی نیست که لازم باشد حتما آن را حفظ کنیم.

فرمانده کل قوا اظهار کردند: برجام برای حفظ منافع ملی ماست. اگر روزی به این نتیجه رسیدیم که که برجام نمی تواند منافع ملی ما را تضمین کند، باید آن را کنار بگذاریم. منافع ملی مهم است.

ایشان فرمودند: از من می پرسند که که شما گفتید برجام را آتش می زنیم. چرا نزدید!؟ گفتم شاید بشود منافع ملی را با ان تامین کرد، وگرنه اگر بدانیم که منافع ملی تامین نمی شود، آتش زدن آن را بلد هستیم. آنها نباید با ما بازی کنند. شنیدم نامه ای به مسئولان اروپایی نوشته شده که نوشتن این نامه ها خوب است. آنها باید بفهمند که پشت این  نامه ها تدبیر و تصمیم نهفته است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای ادامه دادند: این تدبیر باید هم در بیانات رئیس جمهور باشد و هم در برخی اقدامات که آقای صالحی (رئیس سازمان انرژی اتمی) باید انجام دهند که من نمی دانم که این اقدامات تا چه حدی در حال انجام است و یا انجام گرفته است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=215903

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x