تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

از فحاشی به فرماندار و هتک حرمت خبرنگار تا آبگوشت بزباش و قرمه سبزی/آیا کابینه دوازدهم روال کابینه یازدهم را در پیش می گیرد؟ + عکس و فیلم

  • کد خبر : 192251
  • 10 خرداد 1396 - 11:30
از فحاشی به فرماندار و هتک حرمت خبرنگار تا آبگوشت بزباش و قرمه سبزی/آیا کابینه دوازدهم روال کابینه یازدهم را در پیش می گیرد؟ + عکس و فیلم

بدون شک دولت حسن روحانی اولین دولتی نیست که منتقد دارد و آخرین آن هم نخواهد بود اما میزان توهین‌ها و الفاظ ناشایستی که برخی وزرا و مشاوران رئیس جمهوری علیه منتقدان به کار برده‌اند به حدی زیاد بوده که باعث شده تا مردم این بار علاوه بر وعده‌هایی که رئیس جمهور در ایام انتخابات داده، تشکیل کابینه‌ای انتقادپذیر و اخلاق‌مدار را هم از او مطالبه کنند.

 

به گزارش «کمال مهر»؛دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید و حسن روحانی به عنوان منتخب مردم برای اداره دولت دوازدهم انتخاب شد، اما برخوردهای عجیب دولتمردان حسن روحانی  با یکدیگر و با منتقدان مطالبات جدیدی را بین آحاد مردم به وجود آورده است.

بدون شک دولت حسن روحانی اولین دولتی نیست که منتقد دارد و آخرین آن هم نخواهد بود اما میزان توهین‌ها و الفاظ ناشایستی که برخی وزرا و مشاوران رئیس جمهوری علیه منتقدان به کار برده‌اند به حدی زیاد بوده که باعث شده تا مردم این بار علاوه بر وعده‌هایی که رئیس جمهور در ایام انتخابات داده، تشکیل کابینه‌ای انتقادپذیر و اخلاق‌مدار را هم از او مطالبه کنند.

در ادامه به بازخوانی برخی از رفتارهای ناشایست وزرا و مشاوران رئیس جمهور در مواجه با نقد و منتقدان می‌پردازیم.

فحاشی وزیر بهداشت به فرماندار بدره

در جریان بازدید سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مرکز اورژانس شهرستان بدره شماری از مردم حاضر در محل نسبت به کمبود امکانات پزشکی و درمانی در شهرستان به وزیر بهداشت گلایه میکنند که این گلایه‌ها با تایید فرماندار بدره همراه شد.

تایید فرماندار بدره با واکنش تند قاضیزاده هاشمی مواجه میشود وی خطاب به فرماندار بدره میگوید: تو نماینده دولتی یا نماینده مردم…اگر گذاشتم یک روز اینجا کارکنی، بیشعور!

رفتار زشت آخوندی با یک مسافر

اظهارات و رفتارهای عباس آخوندی وزیر مسکن و راه و شهرسازی همواره برای وی و دولت یازدهم حاشیه‌ساز بوده است.

عباس آخوندی چندی پیش و در جریان بازدید از فرودگاه مهرآباد در در پاسخ به اعتراض فردی در خصوص نرخ حدود ۲۰۰ هزار تومانی تعرفه پارکینگ مهرآباد برای ۸ روز گفت:‌ “با تاکسی بیایید چرا با ماشین -خودرو شخصی- می‌آیید. ما وظیفه نداریم برای کسی اینجا ۸ روز پارکینگ تهیه کنیم، شما با تاکسی بیایید… باید بیشتر هم از شما بگیرند.

برخورد زننده آخوندی با خانم خبرنگار

عباس آخوندی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه گفته شده ایرباس سوم که به ایران آماده است مرجوعی کشور کلمبیا است، ایا این موضوع صحت دارد و شرایط آن اکنون چگونه است گفت: مرجوعی یعنی چی، این حرف های عجیبی است.

در ادامه اما وزیر راه  پس از قطع دوربین نسبت به این سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان واکنش دیگری نشان داد و به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: خبرنگار باید یک جُو عقل داشته باشد!

وزیر راه بعد از این سخنان میکروفن خبرنگار را گرفته و قصد پرت کردن آن را داشت و با لحن فریادگونه گفت: شما حرفه ای نیستید و از خبرنگاری سر در نمیارید برید بابا!

مسافران بیمه بودهاند!

وی همچنین در ماجرای برخورد دو قطار در ایستگاه هفت خان سمنان ‌و در حالی که پیش بینی می شد وی در پی این حادثه اقدام به استعفا نمایند گفت: همه مسافران تحت پوشش بیمه اند و از این نظر جای هیچ نگرانی نیست.

آبگوشت بزباش و قرمه سبزی!

اکبر ترکان مشاور حسن روحانی هم در سخنانی عجیب اندازه کشورمان در تکنولوژی را در حد پخت آبگوشت بزباش و قرمه سبزی دانسته بود.

اکبر ترکان در نشست تخصصی صنعت خودرو با بیان این که اگر قرار باشد به دنبال بازار بدون تعرفه در صنعت خودرو باشیم باید امکان رقابت را با محصولات سایر کشورها داشته باشیم افزود: بدون تعارف بگویم آیا در فناوری الکترونیک و یا برق و یا صنایع دیگر امکان رقابت را با محصولات کشورهای دیگر داریم.

ترکان خطاب به حاضرین این نشست تخصصی با کنایه گفت: بگذارید با خود روراست باشیم ما به جز پخت آبگوشت بزباش و قورمه سبزی در هیچ تکنولوژی صنعتی نسبت به جهان برتری نداریم.

وی اضافه کرد: باید صنعت خودرو را مورد حمایت قرار دهیم و اشتباهات گذشته را برطرف کنیم. به اعتقاد بنده بدون تعرفه امکان رقابت نخواهیم داشت پس نباید از روی عصبانیت اظهارنظرهایی برای این صنعت مطرح شود.

ضد انقلابها

سال ۹۴ کمپینی مردمی در اعتراض به کیفیت پایین خودروهای داخلی راه اندازی شد؛ اثرگذاری این کمپین مردمی و ملی به حدی بود که از همان آغاز کار، خودروسازان داخلی شروع به مقابله با آن کردند؛ اما این کمپین به کار خود ادامه داد و از جمله اثرات آن را می‌توان کاهش قیمت بازار بسیاری از خودروهای داخلی دانست.

نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، در اظهار نظری عجیب و در دفاع از خودروسازان کمپین “خرید خودروی صفر ممنوع”، را یک خیانت بزرگ خواند.

او بیان کرد: اگر کسی چنین کمپینی را دنبال کند، به نیروی انسانی و اشتغال و تولید داخلی و درآمد ملی خیانت می‌کند.

خبرگزاری ایرنا نیز از قول وی نوشته است: کمپین نخریدن خودروهای داخلی گناه و خلاف است و هر کس این را بگوید، ضدانقلاب است، چرا که حمایت از کمپین در شرایط فعلی به هیچ وجه معنا ندارد.

اما هدف از بازخوانی این اظهارات شاذ مسئولان دولتی تنها رساندن صدای مردم به گوش حسن روحانی بود که تشکیل کابینه‌ای اخلاق‌مدار و مودب را از وی خواستارند، البته وزرا هم حتما از رفتارهای رئیس جمهوری الگو می‌گیرند و اگر حسن روحانی با منتقدان رفتاری مودبانه و به دور توهین و ناسزا داشته باشد، قطعا وزرا و مشاوران رئیس جمهوری هم رفتار مناسبی با مردم خواهند داشت.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=192251

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x