تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

هر چه به من زخم زبان بزنید از کارهایم دست بر نمی‌دارم

  • کد خبر : 179251
  • 16 بهمن 1395 - 13:24
هر چه به من زخم زبان بزنید از کارهایم دست بر نمی‌دارم

شهردار تهران گفت: بنده زخم زبان‌های زیادی می‌شنوم اما باید بگویم با تمام این زخم زبان‌ها هرگز دست از کارهایم بر نمی‌دارم.

به گزارش گروه اجتماعی «کمال مهر»محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از ایستگاه هروی خط ۳۳ متروی تهران با بیان تسلیت به خانواده آتش‌نشانان حادثه پلاسکو، اظهار داشت:‌ بدون شک روزهای دهه فجر روزهای خاصی است چرا که برای بسیاری از ملت ایران رشادت و ایثار شهدای انقلاب از یاد رفتنی نیست.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه ملت روزهای انقلاب را هرگز از یاد نمی‌برند، گفت: امام(ره) مردی بود که هرگز کلامی جز برای حق و ادای حق نگفت و جز در راه خدا هیچ گامی بر نداشت.

قالیباف ادامه داد: مجاهدان و شهدا در رکاب امام(ره) حرکت کردند و این افتخار بزرگ را برای ایران به ارمغان آوردند به همین دلیل این انقلاب حتی بعد از هزاران هزار سال هم از یاد ملت نخواهد رفت.

وی اضافه کرد:‌ اگر به شاه بیت همه حرکت‌ها در انقلاب اسلامی نگاه کنیم بدون شک در تمام آن‌ها گفتمان‌های امام (ره) را مشاهده خواهیم کرد.

شهردار تهران تصریح کرد: یکی از نکات مهمی که همیشه مورد توجه قرار گرفته بحث روحیه انسانی در جامعه بوده چرا که هر فردی امروزه برای اهداف انقلاب و محقق شدن آن تلاش می‌کند.

قالیباف ادامه داد: اگر به شعارها در دوره انقلاب نگاه کنیم توجه به روحیه انقلابی در جامعه وجود داشته چرا که امام (ره) همیشه در تاکیدات فراوان خود خواستار برقراری محبت در جامعه بوده است.

وی افزود: اگر در یک جامعه اسلامی شهروندان با محبت زندگی کنند همیشه انقلاب اسلامی برقرار خواهد ماند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه آسایش و رفاه جامعه در حوزه مادی در اصل کارها قرار دارد، گفت: همیشه خواستار سعادت معنوی برای شهروندان هستیم و در تلاشیم تا شرایطی خوب برای آنان فراهم کنیم چرا که این همان اهدافی است که ما در انقلاب اسلامی برای آن ماموریت داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: اگر نتوانیم ماموریت‌های خود را در تحقق اهداف نظام و انقلاب اجرایی کنیم بدون شک به ماموریت‌ها، آرمان‌ها و اهداف هدف‌گذاری شده نمی‌رسیم و در حوزه‌های خود موفق نخواهیم شد.

قالیباف با بیان اینکه مردم ما بسیار مردم فهیم، منصف و عادل هستند، تصریح کرد: بدون شک مردم به موضوعات نگاه عقلانی دارند و مشکلاتی که در برخی از مباحث وجود دارد را درک می‌کنند.

شهردار تهران با بیان اینکه دشمنان انقلاب بارها اعلام کردند که در منطقه ایران منافع داریم، افزود: خوشبختانه با انقلاب اسلامی دست آن‌ها از منافع قطع شد چرا که در آن زمان رژیم منحوس پهلوی زیر سلطه غرب و آمریکا قرار داشت اما امروز دیگر به این کشورها اجازه دخالت داده نمی‌شود به همین دلیل قصد دارند چوب لای چرخ ما بگذارند.

قالیباف با تاکید بر اینکه دشمنان در اجرای برنامه‌های خود ناموفق خواهند بود، تصریح کرد: نبود موفقیت و شکست را برای این کشورها حاصل انقلاب و نظام می‌دانیم به همین دلیل آن‌ها به دنبال توطئه برای نابودی آن هستند و مردم این را به درستی درک می‌کنند.

وی ادامه داد: مردم ما نشان دادند که پای آرمان‌های انقلاب و نظام می‌ایستند و تا پای جان از فرهنگ جهاد، شهادت و ایثار دفاع می‌کنند چرا که این موضوع قابل فراموش شدن است.

شهردار تهران اضافه کرد:‌ بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب همچنان امنیت در کشور برقرار است چرا که همه مردم در مقابل ظلم می‌ایستند و با ظالمان مبارزه می‌کنند.

قالیباف با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو، گفت: جوانان ما در حوزه آتش نشانی از خود رشادت نشان دادند و آگاهانه برای نجات جان مردم جان خویش را فدا کردند.

وی با تاکید بر اینکه در آن محشر تمام صحنه‌های دوران دفاع مقدس برای مردم مرور شد، بیان داشت: خانواده‌هایی که هرگز در باور ما نبودند نشان دادند که قضاوت‌هایی که در مورد آن‌ها صورت می‌گیرد درست نیست.

شهردار تهران با بیان اینکه در این ۱۰ روز مردم از تجهیزات، غذا، دارو و دیگر امکانات برای ما کم نگذاشتند، گفت: در شب‌های سرد و زیر باران تعداد زیادی از کسانی که زمانی ما به آن‌ها کمک کرده بودیم، به ما کمک کردند چرا که آن‌ها بر این عقیده بودند محبت فراموش نشدنی است.

وی ادامه داد: شب اول حادثه مردی را دیدم که با لهجه آذری به من گفت زمانی در زلزله ورزقان مردم تهران و شهرداری به کمک ما آمدند به همین دلیل وظیفه خود دانستم که در این حادثه برای جبران محبت به مردم تهران کمک کنم.

شهردار تهران با بیان اینکه مردم مشکلات و فشار دشمن را درک می‌کنند، تاکید کرد: مردم یک موضوع را درک نمی‌کنند و از دست مسئولان ناراحت می‌شوند و آن هم ضعف در کارها، تنبلی، وادادگی و به کل نقص است چرا که نقص در کارها زیبنده مردم نیست.

قالیباف ادامه داد:‌ اگر در برخی کارها به درستی فعالیت نکنیم و ضعف خود را بر گردن دشمن بگذاریم بدون شک مردم هرگز ما را نمی‌بخشند، چرا که این روحیه از دهه انقلاب تاکنون در مردم ما بوده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در سایه نظام آسایش، رفاه و رستگاری را برای آخرت شهروندان فراهم کنیم و همچنین شرایط مناسب زندگی را در شهر و کشور برای مردم به ارمغان بیاوریم.

شهردار تهران گفت: توقع امام (ره)، شهدا و همچنین مقام معظم رهبری از ما آن است که در راستای همدلی، محبت و خدمت به مردم گام برداریم.

*خسارت جانی بحران محیط زیست بسیار بیشتر از خسارت جانی حادثه پلاسکو است

قالیباف به موضوع بحران در شهر تهران اشاره کرد و افزود: در برخی از مواقع حوادثی مانند سیل، زلزله اتفاق می‌افتد که این‌ها همگی حوادث طبیعی است اما گاهی ممکن است حوادثی مانند پلاسکو رخ دهد که این موضوع شاید دلایل مختلف داشته باشد.

قالیباف گفت: در برخی از بحران‌ها تلفاتی از بعد جانی و مالی به دست می‌آید بسیار بالاست و این موضوع غیر قابل قبول است.

وی با تأکید بر اینکه هم اکنون بحران محیط زیست در هوا و خاک برای ما غیرقابل قبول است، گفت: در شهر تهران بحران محیط زیست و آلودگی هوا بسیار زیاد است و این موضوع هر روز از ما تلفات می‌گیرد به همین دلیل معتقدم خسارت جانی بحران محیط زیست بسیار بیشتر از خسارت جانی حادثه پلاسکو است.

شهردار تهران با بیان اینکه باید به موضوع توسعه حمل و نقل توجه ویژه داشته باشیم، تصریح کرد: امروزه با همه فشار‌هایی که بر دوش شهرداری تهران است در راستای این امر تلاش‌های زیادی انجام داده‌ایم چرا که راه نجات از آلودگی هوا را در توسعه حمل و نقل عمومی مخصوصاً توسعه حمل و نقل ریلی می‌دانیم.

* بهره‌برداری از خط ۳ مترو تهران تا پایان سال ۹۵

قالیباف با تأکید بر اینکه در راستای کاهش آلودگی هوا اقدامات زیادی باید انجام شود، افزود: معتقدم محیط زیست تهران قابل حل است و می‌توانیم آن را به شرایط استاندارد برگردانیم.

وی ادامه داد: برای حل این موضوع به یک دوره ۶ ساله نیاز داریم و در همین خصوص هم مطرح می‌کنم که مدیریت شهری مصمم به بحران محیط زیست و آلودگی هوا است.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه ساخت ۱۰۰ کیلومتر مترو برای تکمیل خطوط مترو کار ساده‌ای نیست، گفت: قول می‌دهم که طی ۳ تا ۴ ماه آینده تمام خطوط باقی مانده شهر تهران را تکمیل کنم تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

قالیباف اضافه کرد: این پروژه عمرانی مترو برای صدها سال در شهر تهران باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: با وجود تمام زخم زبان‌هایی که می‌شنوم می‌گویم که هرگز از کارهایم دست برنمی‌دارم چرا که ما خواستار آسایش و رفاه مردم این شهر هستیم و باید قبل از دیگر اقدامات سلبی به اقدامات ایجابی بپردازیم.

شهردار تهران با بیان اینکه ایستگاه‌های باقی مانده خط ۳ مترو تهران را تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهیم رساند، تصریح کرد: این خط بزرگ‌ترین خط در تهران است.

قالیباف با بیان اینکه میدان ولیعصر(عج) با ۴۵ هزار متر پلازا به زودی افتتاح خواهد شد، گفت: میدان ولیعصر(عج) در خط ۳ با خط ۶ تقاطع دارد و پلازای بزرگ شهری است.

وی با بیان اینکه خط ۶ و ۷ و همچنین خط فرودگاه امام (ره) با تلاش‌های شبانه‌روزی در حال انجام است، تصریح کرد: تلاش داریم تا بعد از تکمیل ایستگاه، تونل و غیره موضوع تولید و توسعه واگن‌سازی را در دستور کار قرار دهیم و تمام امکانات خود را برای افزایش واگن به کار گیریم تا شرمنده مردم نباشیم.

شهردار تهران ادامه داد: به دنبال آن هستیم که در همه ایستگاه‌ها سر فاصله قطار‌ها را به دو نیم دقیقه برسانیم تا با این امر استفاده از وسیله شخصی را به حداقل برسانیم.

قالیباف اضافه کرد: بدون شک خدمت‌گذار مردم خواهیم بود و افتخار می‌کنیم که نوکری مردم را خواهیم کرد چرا که رضایت مردم رضایت الهی است.

انتهای پیام /

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=179251

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x