تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

درمان اورژانسی سرماخوردگی با طب سنتی+ دستورالعمل

  • کد خبر : 171978
  • 08 آذر 1395 - 14:33
درمان اورژانسی سرماخوردگی با طب سنتی+ دستورالعمل

 
یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: در زمان سرماخوردگی برای جلوگیری از انتقال عفونت باید از ظروف یکبار مصرف، دستمال کاغذی و وسایل شخصی استفاده کنید.

 

 «کمال مهر»؛  حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی؛ با بیان اینکه سرماخوردگی با تب، لرزش و آبریزش بینی همراه است گفت: ویروس ها و باکتری های  موجود در بدن باعث بروز سرماخوردگی در انسان می شود.
عظمایی با اشاره به تاثیر سبزیجات و گیاهان در بدن افراد، اظهار داشت: افراد مبتلا به سرماخوردگی باید از مصرف غذاهای چرب و سنگین، سرخ کردنی، تخم مرغ، ساندویچ، کنسرو و تنقلات مصنوعی همچون چیپس و پفک پرهیز کنند.
وی با بیان اینکه مصرف مرکبات باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، تاکید کرد: مصرف مرکبات همچون پرتقال، لیمو شیرین، نارنگی و سیب به دلیل اینکه حاوی ویتامین c  هستند از بروز سرماخوردگی جلوگیری می کند.
عظمایی به خوردن سوپ داغ با پیاز، سیر و مقداری فلفل اشاره کرد و افزود: شربت عسل، لیموترش همراه با مقداری آب جوش را با هم مخلوط کرده و میل کنید.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به مصرف دمنوش های گیاهی تصریح کرد: دمنوش های آویشن شیرازی، دارچین، اسطو خودوس، بادرنجبویه، مریم گلی و زنجبیل در درمان سرماخوردگی تاثیر بسزایی دارد.
به گفته عظمایی، مصرف ترکیب دمنوش هایی همچون ۲۵ گرم آویشن شیرازی ، ۱۰ گرم پونه کوهی ،۱۰ گرم گل ختمی، ۱۰ گرمگل پنیرک و ۲۵ گرم گل زوفا گیاهی باعث بهبود سرفه، از بین بردن خلط، عفونت، ویروس و سرماخوردگی افراد می شود.
وی با بیان اینکه بعضی افراد همراه با سرماخوردگی، ریه شان خشک و یا خلط آور می شود، عنوان کرد: این بیماران گیاهانی همچون قدومه شیرازی، بارهنگ و گل بنفشه را جهت آبدار شدن در آب جوش بریزند و میل کنند.
به گفته محقق و پژوهشگر طب سنتی، در زمان سرماخوردن پشت کمر و پهلو را با روغن بادام تلخ یا سیاه دانه چرب کنید و با استفاده از بادکش ماساژ دهید.
عظمایی با اشاره به اینکه استنشاق آب نمک و سرم نمکی نیز برای ازبین بردن میکروبها موثر است، عنوان کرد: یکی از عوامل سرماخوردگی عفونت های سینوزیت است که اگر این عارضه عفونت قبلی داشته باشد زمینه را برای سرماخوردگی فراهم می کند.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به ترکیب بخور اکالیپتوس به همراه بابونه، آویشن و پونه اشاره کرد و افزود: استنشتاق بخور اکالیپتوس باعث ازبین رفتن میکروب ها و عفونت های بدن می شود.
وی با بیان اینکه شلغم خاصیت ضد عفونی دارد، تصریح کرد: مصرف مخلوط شلغم رنده شده همراه با عسل، باعث بهبود سرماخوردگی در افراد می شود.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=171978

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x