تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

آمریکا در برجام دروغ می‌گوید/ چرا انزجار از آمریکا در دانشگاه‌ها تبیین نمی‌شود؟

  • کد خبر : 167921
  • 14 آبان 1395 - 15:25
آمریکا در برجام دروغ می‌گوید/ چرا انزجار از آمریکا در دانشگاه‌ها تبیین نمی‌شود؟

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: در برجام معلوم شد که آمریکا دروغ می گوید؛ خلف وعده می‌کند، وعده می دهد اما زیر پا می گذارد.

به گزارش گروه سیاسی «کمال مهر»؛، آیت الله موحدی کرمانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه های امروز با اشاره به برجام اظهار داشت: در برجام معلوم شد که آمریکا دروغ می گوید؛ خلف وعده می کند. وعده می دهد اما زیر پا می گذارد. می گوید تحریم ها را برمی داریم اما نه تنها برنمی دارد بلکه بیشتر هم می کند.
وی با بیان اینکه باید آمریکا رسوا کرد افزود: چرا در مدارس و دانشگاه ها نفرت و انزجار از آمریکا تبیین نمی شود؛ این واقعا جای تاسف دارد؛ باید مقام معظم رهبری بیایند و اینگونه درد دل کنند؟
آیت الله موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه آمریکا دشمن اسلام است ادامه داد: دشمنی آمریکا باید از دوران کودکی و نوجوانی در دل فرزندان ثبت شود. باید جایگاه سیاست در دین مشخص شود؛ در جهان اسلام، عالم تشیع و کشور خودمان جریانات مثبت و منفی وجود دارد؛ مسئولین باید جریانات مثبت را حمایت و با جریانات منفی مقابله کنند.

وی با بیان اینکه دشمنی با آمریکا علاوه بر بُعد سیاسی بُعد دینی هم دارد، گفت: شاید بعد دینی این دشمنی قوی تر هم باشد. اساسا این دشمنی هم بعد دینی دارد و هم بعد عقلانی.

آیت الله موحدی کرمانی آمریکا با این عنصری که به هیچ یک از عناصر انسانی پایبند نیست، گفت: آمریکا قرارداد می بندد اما زیر پا می‌گذارد، اگر آن ها آدم باشند و به عهدی که بسته اند، پایبند باشند، می توانیم بنابر مصالح عالیه نظام قرارداد ببندیم اما با آمریکا نه. با آمریکایی که امروز می گوید بله، فردا می گوید نه.

وی تصریح کرد: تقویت باورها به ویژه در برابر نفوذ آمریکا باید انجام شود، مسئولین باور کنند می توانند روی پای خو.د بایستند و در دلشان این معنا نباشد که باید آمریکا را برای حل مشکلات داشته باشیم.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه عقلانیت اجازه نمی دهد با آمریکا مذاکره کنیم، گفت: هویت ما اسلامی است؛ وقتی آمریکا دشمنی خود را با اسلام بیان می کند، آن وقت انتظار داریم بیاید و به ما محبت کند؟!

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران با رهبری های امام راحل و مقام معظم رهبری دشمنی آمریکا را به خوبی شناخته است، عنوان کرد: در راهپیمایی ۱۳ آبان که دیروز برگزار شد، مردم ایران به ویژه دانش آموزان و دانشجویان مشت محکمی به آمریکا زدند. آمریکا مایوس شد حالا که از در رانده شده از پنجره بازگردد؛ باید مراقب باشیم تا آمریکا بازنگردد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=167921

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x