تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

۲۹ اردیبهشت روز خداحافظی با کسانی است که می‌گویند، نمی‌توانیم/ برجام فرصت بزرگی شد برای فروش کالاهای خارجی به ایران

  • کد خبر : 188917
  • 08 اردیبهشت 1396 - 8:36
۲۹ اردیبهشت روز خداحافظی با کسانی است که می‌گویند، نمی‌توانیم/ برجام فرصت بزرگی شد برای فروش کالاهای خارجی به ایران

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:متعجبم از دولتمردان امروز که می گویند ما می خواهیم مشکلات را حل کنیم و بعد می گویند ایجاد ۵ میلیون شغل امکان ندارد.

به گزارش«کمال مهر» محمدباقر قالیباف نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در اولین برنامه تبلیغاتی خود از شبکه یک اظهار داشت: بنای من این نیست که امشب در ارتباط با محمدباقر قالیباف صحبت کنم بلکه بنای امشب من این است که با مردم عزیزمان در ارتباط با ایران و کشورمان و در ارتباط با فرزندانمان خانواده هایمان، نسل آینده و زندگی امروزمان صحبت کنم.
وی با بیان اینکه قصدم این نیست که برای مردم از تاریخ بزرگ این ملت و کشور کهن و بزرگ صحبت کنم بلکه بیشتر قصد دارم در ارتباط با واقعیت ها و مشکلات امروز جامعه مان سخن بگویم گفت: در این جا می خواهم از واقعیت هایی صحبت کنم که شاید دو گروه از این حرف ها خوششان نیاید، بعضی از مسئولین دولتی امروز شاید علاقه شنیدن به این موضوعات را نداشته باشند و بخشی نیز افرادی هستند که خود را تافته جدا بافته از مردم می دانند که البته این افراد بسیار محدود هستند و چهار درصد جامعه ما را تشکیل می دهند.
قالیباف ادامه داد: می خواهم از واقعیتی که امروز مردم ما در مسائل اجتماعی و آسیب های اجتماعی در حاشیه هستند صحبت کنم، امروز در حوزه مسائل سیاسی مردم ما اگر در صحنه هم هستند به صورت مقطعی در صحنه سیاسی حضور دارند و در حوزه اقتصادی نیز مردم ما را از گردونه مسائل اقتصادی اخراج کرده اند و هم چنین در صحنه فرهنگ نیز کنار زده هستند و فرصت مناسب برای بروز استعدادها و ظرفیت هایشان نمی بینند.
**ده درصد جمعیت ما در فقر مطلق به سر می برند
نامزد دوزادهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: واقعیت این است که ده درصد جمعیت ما در فقر مطلق به سر می برند و برای ابتدایی ترین مسائل زندگی خود دچار چالش هستند و اگر بگوییم آنها سر گرسنه بر زمین می گذارند حرف گزافی نگفتیم.
وی با تاکید براینکه واقعیت دیگر کشور ما این است که ما کشور ثروتمندی هستیم و ذخایر و ظرفیت های زیادی داریم گفت: امروز ایران در بعد انرژی های فسیلی اعم از گاز و نفت رتبه اول را در جهان دارد، امروز آمارها نشان می دهد که اگر ما یک درصد جمعیت جهان را داریم ولی ۵ درصد ظرفیت های بزرگی در این کشور وجود دارد.
قالیباف با اشاره به اینکه کشور ما کشور جوانی است و از نیروی جوان و فعال برخوردار است بیان داشت: جوانان تحصیل کرده و با اراده در این کشور حضور دارند که دیگر کشورها حسرت چنین ظرفیت بزرگی را در حوزه منابع انسانی دارند ولی واقعیت این است که با چنین منابع انسانی و مادی و بهترین شرایط، مردمی کم درآمد و فقیر داریم.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: اگر در دولت مردم قول حمایت از فقرا و محرومین را دادیم به خاطر آن است که انها دوباره به زندگی خود برگردند، اگر قول دادیم یارانه پرداخت کنیم پرداخت یارانه را برای آن بخش از قشر کم درآمد در نظر داریم که تا آنها هم بتوانند حداقل زندگی خود را اداره کنند و شرمنده خانواده های خود نباشند.
**ریشه همه مشکلات اعم از فقر، اعتیاد، رکود و گرانی در نداشتن شغل و بیکاری جوانان ماست
وی با اشاره به وعده ایجاد ۵ میلیون شغل نیز اظهار داشت: اگر قول ۵ میلیون شغل را دادیم به خاطر این است که می دانیم ریشه همه مشکلات اعم از فقر، اعتیاد، رکود و گرانی در نداشتن شغل و بیکاری جوانان ماست.
قالیباف ادامه داد: اگر قول داده ایم که آنهایی که قاچاقچیان حرفه ای هستند و آنهایی که ظلم صفتانه بدون هیچ تلاشی بیشترین سود را از دسترنج کشاورزان و تولید کنندگان ما می برند و این در حالی است که تولید کنندگان اصلی ما امروز مقروضین به بانک ها هستند به خاطر آن است که واردات چی هایی که مزاحم تولید هستند را سرباز بیگانگان می دانیم.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: علت اصلی که امروز اختلافات طبقاتی و فاصله فقر و غنا در کشور ما وجود دارد به خاطر این است که این ۴ درصد اجازه فعالیت به ۹۶ درصد جمعیت دیگر را نداده اند و اگر قول داده ایم که سامانه ملی کارانه را ایجاد کنیم به دلیل آن است که بتوانیم به جوانانی که زمانی مشغول به کار بودند اما امروز به دلایل مختلف اعم از رکود و تعطیلی کارگاه ها و کاهش فعالیت و تولید بیکار شده اند حق کارانه ای در حد ۲۵۰ هزار تومان به آنها داده شود تا زمانی که آنها نیز بتوانند دوباره کاری پیدا کنند ضمن این که ما از طریق این سامانه آنها را به محیط های کار معرفی خواهیم کرد.
**سامانه ملی کارانه را برای جوانان بیکار ایجاد می کنیم
وی با تاکید براینکه با ایجاد این سامانه قصد داریم تولید شغل کار و فعالیت را با رعایت عدالت انجام دهیم ادامه داد: اگر در بحث مالیات قول دادیم تحول اساسی اتفاق بیفتد به خاطر آن است که ما مالیات را به دقت از ۹۶ درصد مردم می گیریم ولی از آن ۴ درصدی که بیشترین سود و بهره را می برند و بیشترین رانت را استفاده می کنند نام و نشانی نیست و اگر قول می دهیم که در کشور درامد را افزایش دهیم به خاطر این است که هر ایرانی بتواند یک زندگی افتخار امیز برای خود داشته باشد.
قالیباف تاکید کرد: دولت مردم وظیفه خود می داند تبعیضی که بین بازنشستگان است را از میان بردارد و تعهدات خود را نسبت به فرهنگیان انجام دهد ضمن این که دولت مردم این را وظیفه خود می داند که بتواند در حوزه مربوط به آموزش عدالت آموزشی و فرصت برابر را فراهم کند.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: هم چنین دولت مردم وظیفه دارد مشکلات جدی محیط زیست در حوزه آلودگی هوا و آلودگی صوتی که این روزها به شدت به مردم آسیب رسانده برنامه هایی را اجرایی کند.
**مردم در ۲۹ اردیبهشت می توانند با تصمیم خود وضع موجود را تغییر دهند
وی خطاب به مردم اظهار داشت: شما می توانید در ۲۹ اردیبهشت تصمیم بگیرید که همین وضعیت موجود ادامه پیدا کند که ادامه وضع موجود یعنی ادامه بیکاری و ادامه آسیب های اجتماعی و رکود یا اینکه شما می توانید با حضورتان این تغییر را ایجاد کنید.
قالیباف هم چنین با اشاره به اینکه در رابطه با ایجاد ۵ میلیون شغل بعضا اظهارنظرهایی می شود که چنین چیزی امکان پذیر نیست گفت: سخن من این است اگر نگاهی به روند جمعیت کشور بیندازیم در سال ۱۳۶۴ یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر متولد شده اند که این روند جمعیت تا سال ۱۳۷۴ ادامه داشت و متوسط جمعیت در این سال ها حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر بوده که همه این ها امروز در سن ۲۲ ،۲۳ سالگی تا ۳۲، ۳۳ سالگی قرار دارند و همگی آن ها شغل و مسکن می خواهند و باید ازدواج کنند، بنده متعجبم از دولتمردان امروز که می گویند ما می خواهیم مشکلات را حل کنیم و بعد می گویند ایجاد ۵ میلیون شغل امکان ندارد.
قالیباف در ادامه برنامه با اشاره به اینکه متعجبم از دولتمردان امروز که می‌گویند ما می‌خواهیم مشکلات را حل کنیم و بعد می‌گویند ایجاد ۵ میلیون شغل امکان ندارد گفت: این حرف یعنی اینکه مردم در دولت بعدی شرایط سخت تری خواهند داشت.
وی با بیان اینکه دولت مردم ۵ میلیون شغل را در طول دوره خدمت خود ارائه خواهد کرد اظهار داشت: این امر با کمک کارافرینان، جوانان و صنعت گران صورت خواهد گرفت.
**بیش از ۲۰ میلیارد دلار قاچاق وارد کشور می‌شود
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه بر این موضوع تاکید شده است گفت: بیش از ۲۰ میلیارد دلار قاچاق وارد کشور می‌شود اگر برای این مورد اقدام مناسبی انجام شود چه قدر شغل ایجاد خواهد شد؟
قالیباف با اشاره به اینکه اگر این یک مورد را برایش اقدام جدی شود چند صد هزار شغل ایجاد خواهد شد گفت: در حوزه پتروشیمی به ازای هر یک میلیون تن ۲۰۰ هزار شغل به صورت مستقیم و ۴۰۰ هزار شغل دیگر نیز به صورت غیرمستقیم ایجاد می‌شود.
وی با بیان اینکه ما می‌توانیم ۸ میلیون تن به تولید پتروشیمی اضافه کنیم و این یعنی ایجاد سه میلیون شغل غیرمستقیم اظهار داشت: امروز دولت مردم مصصم است که با این ۴ درصد مبارزه کند و از واردات غیرضروری جلوگیری کند.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه به دلیل دخالت این ۴ درصد در این حوزه باعث شده تا نتوانیم به این ظرفیت اضافه کنیم افزود: امروز در بستر مربوط به حوزه فناوری بیشترین دانشجویان، فارغ التحصیلان و افراد بامهارت را حضور دارند، امروز دانشجویان با مهارتی که در حوزه it دارند می‌توانیم از صحنه‌های بین المللی و داخلی استفاده کنیم، اما این اتفاق رخ نمی‌دهد.
**آیا باز نیاز به واردات چوب بستنی است؟
قالیباف با تاکید براینکه امروز دولت مردم مصصم است با این ۴ درصد مبارزه کند و جلوی واردات مضر و غیرضروری را بگیرد عنوان کرد: ما همیشه مدافع واردات تکنولوژی و مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌ها هستیم لذا در کشوری که صنعت گران و اندیشمندانش می‌توانند تکنولوژی داشته باشند که بهترین موشک‌ها و رادارهای دنیا را دارد چه ضرورتی بر واردات چوب بستنی وجود دارد؟ پس با جوانانی که می‌توانند کارهای فوق العاده انجام دهند باز هم نیاز به واردات چوب بستنی است؟
وی با بیان اینکه تسبیح و مهر و سجاده را وارد می‌کنیم افزود: این ظلم به ملت است لذا معنای این حرف را با گوشت و پوست و استخوانم درک می‌کنم، من می‌فهمم که آن‌ها حوزه نفوذ، حاشیه، امنیت، رسانه و پول دارند لذا آن‌ها اهل تهمت زدن هستند و قدرت تخریب دارند.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: آن‌ها همان کسانی هستند که در چند ماه قبل در رسانه‌ها عکس دختری را در مجلس عروسی پخش کردند و گفتند این مراسم دختر قالیباف است.
قالیباف با اشاره به اینکه ما برای دادن جانمان به جنگ رفتیم و اگر امروز لازم باشد جان خود را می‌دهیم در مقابل این ۴ درصد که خون مردم را می‌مکند گفت: ما می‌گوییم می‌شود موقعیت‌ها را عادلانه در اختیار مردم قرار دهیم، اما آن‌ها می‌گویند نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه امروز هم آبروی خود را می‌دهیم و در مقابل ۴ درصد زالو صفت که می‌خواهند حق ۹۶ درصد دیگر را بمکند می‌ایستیم گفت: ما جلوی فرار مالیاتی را می‌گیریم و به فضای کسب و کار رونق می‌دهیم، اما وقتی با دولتمردان امروز صحبت می‌کنیم می‌گویند نمی‌شود، باید عادلانه فرصت‌ها را در اختیار هم قرار داد، اما می‌گویند نمی‌شود لذا می‌گوییم چرا نمی‌شود عادلانه فرصت‌ها را در اختیار همه قرار دهیم؟
**وقتی می‌گویم به جوانان کمک کنید می‌گویند نمی‌شود و شبیه معجزه است
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه وقتی می‌گوییم به جوانان کمک کنیم می‌گویند نمی‌شود و شبیه به معجزه است گفت: حدود ۱۴ سال قبل خاطرم هست که از مردمی کردن امنیت سخن گفتم و برخی این حرف را به سخره گرفتند گفتیم نظارت مردم بر پلیس را اعمال خواهیم کرد، اما خندیدند و به ما کنایه زدند چرا؟ چون آن روز مردم حق داشتند این حرف‌ها را از من به سختی قبول کنند.
قالیباف تصریح کرد: ما می‌گوییم چه طور می‌شود در حین اینکه همه تروریست‌ها به دنبال ناامن کردن کشور هستند با همه تلاش خود نتوانستند یک جلیقه انفجاری وارد کشور کنند و باید به این قدرت و زحمت افتخار کنیم، اما چگونه است بیش از بیست میلیارد کالای قاچاق از بنادر وارد کشور می‌شود.
وی با اشاره به اینکه از دولتمردان متعجبم که مرتب می‌گویند نمی‌شود افزود: وقتی به یک پاسگاه و کلانتری مراجعه می‌کردند و می‌گفتیم حکم جلب فلان شخص را داریم می‌گفتند فرصت و نیرو برای دستگیری را نداریم، وقتی می‌گفتیم برای فلان موضوع برویم می‌گفتند ماشین نداریم، ولی ما به مردم قول داده ایم که پلیس را به درب خانه هایشان می‌آوریم.
**متعجبم از دولتمردان که مرتب می‌گویند نمی‌شود
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: مردم با یک تلفن و با شماره گیری ۱۱۰ در هر کجای کشور پلیس را به خدمت می‌گیرند.
قالیباف با اشاره به اینکه فرق دولت مردم و دولت وضع موجود در این است که می‌گوییم می‌شود و ما می‌توانیم  اما این دولت می‌گوید نمی‌شود نمی‌توانیم ادامه داد: از سال ۸۹ حداقل آن بخش از مردمی که یارانه می‌گیرند و جز با یارانه چیز دیگری برای زندگی کردن ندارند چرا نباید یارانه آن‌ها را افزایش دهیم می‌گویند منابع نداریم.
**یارانه آن بخش از مردم نیازمند آیا امکان سه برابر شدن ندارد؟
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۲، ۱۰۴ هزار میلیارد تومان هزینه جاری دولت بود که در سال ۹۵ این رقم به ۳۳۰ هزار میلیارد تومان رسید اظهار داشت: هزینه دولت سه برابر شده، اما یارانه آن بخشی از مردم نیازمند امکان سه برابر شدن ندارد.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ما می‌گوییم به جای شعار باید کار کرد و به جای حرف باید عمل کرد گفت:، اما شما می‌گویید با توضیح دادن، توجیح کردن و نصیحت کردن مسائل حل می‌شود، چون مدیریت شما مدیریت ۶۰ سال قبل است و مدیریت نسل دومی به حساب می‌آید.
وی با تاکید برمدیریت روز دنیا ادامه داد: آیا قاچاقچی کله گنده و وارد کننده طرفدار بیگانه را می‌توان با نصیحت و مذاکره توجیح کرد؟
**دولت فعلی می‌گوید نمی‌شود، نمی‌توانیم، اما دولت مردم می‌گوید داریم، می‌شود، می‌توانیم
قالیباف با اشاره به اینکه پول هست، اما آنجایی که باید باشد نیست بیان کرد: در ۲۹ اردیبهشت باید بین ادامه روند دولت فعلی و تغییر مردم تصمیم بگیرند، دولت فعلی که می‌گوید نمی‌شود و نمی‌توانیم، اما دولت مردم می‌گوید داریم، می‌شود و می‌توانیم.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در شهر تهران با تحریم جهانی ۸ خط و ۲۳۰ هزار کیلومتر مترو ساخته شده است عنوان کرد: قول هایی را که در حوزه اجتماعی دادیم انجام شد.
وی با اشاره به اینکه روزی که بزرگراه امام علی را آغاز کردیم همه می‌گفتند نمی‌شود افزود:، ولی امروز می‌بینیم که این امر انجام شد و آن روزی که زمان بندی برای ساخت برج میلاد انجام شد اکنون مشاهده می‌کنیم که به ثمر نشسته است این در حالی است که اگر با روند دولت فعلی باشد نمی‌توانیم.
قالیباف با اشاره به اینکه راه آهن غرب کشور چند سال است که می‌خواهد زده شود، اما هنوز درست نشده است گفت: اتوبان تهران شمال قصه مثال زدنی شده است و کسی نمی‌تواند بگوید کی تمام می‌شود.
**وقتی کانون خانواده آسیب ببیند، دولت مردان باید بدانند که دولت، کشور و جامعه تضعیف خواهد شد
قالیباف با اشاره به آمار اعتیاد، افسردگی، طلاق و حاشیه نشینی شهرها، یادآور شد: ۳۰ درصد جمعیت شهرهای بزرگ حاشیه نشین هستند و مهاجرت از شهرهای کوچک به بزرگ ادامه دارد.
وی با بیان اینکه این ها بحران اقتصادی و ضعف کارآمدی را به حوزه اجتماعی سرایت می دهد، تصریح کرد: این شرایط در صورت ادامه غیر قابل جبران خواهد بود.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز خانوادهها در معرض فروپاشی هستند، اظهار داشت: وقتی کانون خانواده آسیب ببیند، دولت مردان باید بدانند که دولت، کشور و جامعه تضعیف خواهد شد و دین و ایمان آسیب خواهد دید.
قالیباف افزود: در کشوری که کلیه فروشی وسیله امرار معاش جامعه و خانواده ها شود، دیگر نمی توان جلوی دین فروشی را گرفت.
وی گفت: در کشوری که جوانان بیکار و ناامید باشد، جوان مومن و دین دار ساخته نمی شود.
**در دولت مردم به وسیله خود مردم اقتصاد کشور را نجات خواهیم داد
این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: در دولت مردم به وسیله خود مردم اقتصاد کشور را نجات خواهیم داد چرا که این ظرفیت در کشور وجود دارد اما با این مدیریت های سنتی، بسته و رانتی امکان پذیر نیست.
وی با اشاره به اینکه رئیس دولت گفت مشکلات تا ۴۰ سال دیگر و بعضا تا ۱۰۰ سال دیگر هم حل نمی شود، متذکر شد: جناب آقای روحانی این مردم نه صبر ایوب دارند و نه عمر حضرت نوح.
قالیباف با بیان اینکه باید نگاه کنیم دنیا چطور حرکت می کند، گفت: ما باید از ظرفیت ها و قابلیت ها استفاده کنیم و با تکنولوژی و روشهای جدید می توانیم اجرای پروژه ها در همه زمینه ها از جمله اشتغال، عمران و کشاورزی را با سرعت ۱۰ برابر پیش ببریم.
وی با اشاره به اینکه ما می توانیم ارزش افزوده را به سه برابر تبدیل کنیم و زمان را بخریم، ادامه داد: ما می توانیم هزینه ها را کم کنیم و از کار مردم گره گشای کنیم.
** باید اقتصاد را مردمی کنیم و جلوی رانت ها و آن ۴ درصد را بگیریم
قالیباف با بیان اینکه باید اقتصاد را مردمی کنیم و جلوی رانت ها و آن ۴ درصد را بگیریم، گفت: ما باید مدیریت نسل جدید بیاویم و از روش های جدید استفاده کنیم و همچنین با خرد جمعی کار کنیم.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در دولت مردم مصممیم تا قشر آسیب پذیر را مورد توجه قرار دهیم، گفت: در اولین قدم به محرومان و مستضعفان  رسیدگی خواهیم کرد و به صورت اورژانسی مشکلات آنان را کاهش خواهیم داد.
وی ادامه داد: حتما یارانه محرومان و مستضعفان را اضافه خواهیم کرد تا رکود و گرانی آن ها را از پا در نیاورد.
قالیباف بیان داشت: به جوانان از کار بازمانده، اخراج شده و افراد دارای مهارت ۲۵۰ هزار تومان کارانه خواهیم داد و به مراکز اشتغال معرفی خواهیم کرد.
این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر لزوم توجه به زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: در شهر تهران با وجود آنکه مسئولیت مستقیم نداشتیم، بر اساس وظیفه اسلامی و انسانی به این اقشار توجه و کمک کردیم.
**برجام با همه انتقادات دلسوزان و متخصصان یک سند و تعهد ملی برای ما است
وی با بیان اینکه برجام با همه انتقادات دلسوزان و متخصصان یک سند و تعهد ملی برای ما است، گفت: ضمن تشکر از زحمات دولتمردان در این زمینه باید گفت که حرف مردم ما امروز خوب و بد بودن برجام نیست، حرف مردم این است که می گویند چرا موضوع دولت تنها برجام شده است.
قالیباف با بیان اینکه نتیجه برجام چه تاثیری در زندگی ما داشت، تصریح کرد: چرا ما تعهدات خود را اجرا کردیم اما آنها تعهداتشان را اجرا نکردند و دولت نتوانست حق ما را از آنها بگیرد؟
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: باید تلاش کنیم حق مردم را بگیریم و مردم بتوانند از فرصت از دست رفته استفاده کنند چرا که آنان گله مند هستند که چرا دولت همه کارها را تعطیل کرد و موضوعش تنها برجام شد.
قالیباف با بیان اینکه چرا فرصت های برجام برای تولید داخلی نیست، گفت: با این وجود برجام فرصت بزرگی برای فروش کالاهای خارجی به ایران شد.
وی بیان داشت: البته دولت قبول دارد که به بخش عمده ای از وعده هایش نتوانست عمل کند اما توقع ما این نیست که گفته شود ما توانستیم با برجام سایه جنگ را از کشور دور کنیم.
قالیباف با بیان اینکه این حرف منصفانه ای نیست و مردم ما می دانند و از این باب از سربازان و قهرمانان خود همچون سردار قاسم سلیمانی و شهدای دفاع و مدافعان حرم همچون شهید همدانی، نظری، غلامی و بلباسی که امروز آرامش و امنیت را در کشور برقرار کردند متشکر هستند، اظهار داشت: این در شرایطی است که پرورش دهندگان تروریست در اروپا و کشورهای منطقه دچار ناامنی هستند و نباید این حرف بیان شود که ما سایه جنگ را از سر کشور دور کردیم.
**مردم باور دارند دشمن اصلی کشور فقر، بیکاری، رکود و گرانی است
وی با تاکید بر اینکه مردم باور دارند دشمن اصلی کشور فقر، بیکاری، رکود و گرانی است، اظهار داشت: اگر مرد هستیم بایستیم و به همت جوانان خود با این دشمن مبارزه کنیم.
قالیباف با اشاره به مشکلات فرهنگی و اجتماعی کشور متذکر شد: توجه به مسائل فرهنگی هم از مسیر اقتصاد خواهد گذشت.
وی تاکید کرد: در جامعه ای که هر روز فاصله فقیر و غنی زیاد شود، قطعا از اخلاق، ایمان، آزادی و شادی خبری نخواهد بود.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ۲۹ اردیبهشت روز خداحافظی با کسانی است که می گویند نداریم، نمی شود و نمی توانیم، گفت: با انتخاب مردم و تشکیل دولت مردم، دولتی از مردم، با مردم و برای مردم روی کار می آید که معتقد است هم داریم، هم می شود و هم می توانیم.
قالیباف در پایان خاطر نشان کرد: امید ما به یکایک شما مردم است که همیشه گره گشا بودید تا ایرانی افتخار آفرین زندگی کند.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=188917

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x