تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

روابط دختر و پسر

  • کد خبر : 26115
  • 11 اسفند 1392 - 13:27
روابط دختر و پسر

از مسائل فرهنگی ـ اجتماعی جامعه ما، روابط بین دختران و پسران می باشدو این مسئله درحال حاضر به صورت یک معضل در بعضی از اماکن مانند پارک ها، سینماها، دانشگاه ها، کوچه ها، محافل و … نمود پیدا کرده است .

به گزارش سرویس اجتماعی «کمال مهر» به نقل از هادیان البرز/ مریم افشار

از مسائل فرهنگی ـ اجتماعی جامعه ما، روابط بین دختران و پسران می باشدو این مسئله درحال حاضر به صورت یک معضل در بعضی از اماکن مانند پارک ها، سینماها، دانشگاه ها، کوچه ها، محافل و … نمود پیدا کرده است که متأسفانه امروزه به علت مسائل مختلفی از جمله دوری از هویت ملی و مذهبی خویش و نفوذ فرهنگ بیگانه این مساله بیش از پیش افزایش پیدا کرده است.

روابط دختر و پسرروابط دختر و پسر6

علی رغم تلاش هایی که برای پیشگیری و یا حل این مشکل تا کنون صورت گرفته است اما این مشکل در جامعه ما نه تنها  حل نشده است بلکه بصورت مشکلی بزرگ در محافل و مجالس و دانشگاه ها و پارک ها و … درآمده است .

روابط دختر و پسر... روابط دختر و پسر..
بیشتر دختران و پسرانی که تن به همچین ارتباط هایی می دهند به دنبال یک پایگاه روانی و اجتماعی امن هستند بطوریکه از وضعیت اجتماعی و روانی خود رضایت نداشته و سرگردان می باشند لذا با برقراری ارتباط با جنس مخالف شرایط مطلوبی را خواهان هستند که برای آنها اطمینان خاطر و رضایتمندی را به ارمغان بیاورد .

لذا پسران داشتن دوست دختر را برای خود یک قدرت فردی و اجتماعی تلقی می کنند و در مقابل دختران داشتن دوست پسر را یک جاذبه فردی و اجتماعی می دانند و نداشتن دوست پسر و دوست دختر نوعی بی عرضگی در بین دختران و پسران جوان تلقی می شود اما باید این طرز نگرش را اصلاح کرد چرا که داشتن دوست دختر و پسر نه نشانه قدرت و با لیاقت بودن است نه اطمینان خاطر به همراه می آورد و آن چه که برای آنان منزلت فردی و اجتماعی می آورد شخصیت پسر و دختر و چگونگی برخورد با همچین مسائلی است.
گاهی ارتباطات دختر و پسر با تعابیری مثل “آشنایی قبل از ازدواج” صورت می گیرد اما غالب این ارتباطات به ازدواج ختم نمی شوند ، و بسیارند از دخترانی که با همین هدف باب آشنایی را باز کرده اند  و چون از نظر عاطفی و احساسی ، حساسیت بیشتری دارند ، و جنبه ی عاطفی را در این ارتباط دنبال می کنند اما متأسفانه جز تباهی و کینه و بیزاری از جنس مخالف خود چیز دیگری نصیبشان نشده از طرف دیگر ازدواج هایی که از این طریق انجام می شود غالبا ازدواج های موفقی نیستند و نهایت به جدایی می انجامد .

روابط دختر  و پسرروابط دختر و پسر....

 

 

 

 

می توان به  این مطلب اذعان داشت که ضعف بینش مذهبی در خانواده ها و دختران امروزی باعث بی توجهی به مسئله پوشش و حجاب سالم شده است و از آنجایی که خودنمایی و تبرج در دختران یک امر طبیعی است و از طرفی دختر جوان توجهی به کنترل این امر طبیعی ندارد لذا بی حجابی در جامعه افزایش پیدا کرده و در نتیجه پیامدهای آن چیزی جز ارتباط های دختر و پسر و ارتباط های غیر اخلاقی و نامشروع نیست.

روابط دختر و پسر.روابط دختر و پسر5
روزنامه ها و مجلات خانوادگی و پایگاه های فضای مجازی ، مملو از حکایت هایی است که افراد در پی یک نگاه شهوت آلود و یا رسیدن به هوا و هوس ، و یا دل سپردن به محبت های ظاهری و چرب زبانی های جنس مخالف عقلشان مغلوب شده و دست به کارهایی زدند که یک عمر باید تاوان آن را بپردازند و جدای از عذاب اخروی در دنیا جز بد نامی و بدبختی و عدم اعتبار در جامعه چیز دیگری نصیبشان نشده است و این همان چیزی است که در احادیث ما به بلا و گرفتاری ها در دنیا از آن یاد شده است.

13
در حدیثی آمده است : گناهانی که آشکارا انجام می پذیرد ، تخلفی شدید است و سبب تعجیل در نزول بلاها و نقمات می شود.
اسلام به جوانان دختر و پسر اجازه شرکت در محافل ، مدارس ، دانشگاه ها ، پارک ها و … را می دهد امام دستور می دهد که این ارتباط ها نباید بصورت مختلط باشد بلکه محل نشست و برخاست ها از یکدیگر جدا باشد لذا در اسلام چیزی به عنوان دوستی دختر و پسر نداریم و این مساله ای است که متأسفنه در اثر دوری از دین و معنویت در جوامع غربی رایج شده و به جامعه ما رسوخ پیدا کرده است.

کسانی که همچین ارتباط هایی را پی ریزی می کنند از یک طرف هویت دینی و ملی خود را از دست می دهند و از طرف دیگر به فرهنگ غرب و بیگانه نزدیک می شوند و نتیجه آن می شود که عفت و غیرت از بین می رود و در مقابل گناه و آلودگی ها و آثار زشت این دوستی ها افزایش پیدا می کند اسلام می گوید نه حبس ، نه رکود و نه اختلاط و روابط آزاد، بنابراین همواره در برخوردها باید ” اصل حریم ” را حفظ نمود ، که این رعایت از سنت جاری مسلمین در زمان رسول اکرم (ص) بوده است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=26115

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x