تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

به نام مردم به کام رانت‌خواران!؟

  • کد خبر : 25329
  • 08 اسفند 1392 - 9:21
به نام مردم به کام رانت‌خواران!؟

دبیر انجمن برنج ایرانی از خرید و ارائه برنج هندی در جریان عرضه سبد کالا به مردم انتقاد کرد.

گروه اقتصاد«کمال مهر» ؛به نقل از اقتصادپرس، توزیع مرحله دوم سبد کالا همانند مرحله نخست مشکلاتی را به وجود آورده است. در اجرای این طرح می‌توان برخی شتاب‌زدگی‌ها را در انتخاب اجناس مشاهده کرد به طوری که علیرغم وجود برنج ایرانی با قیمت یکسان همتای هندی، باز هم شاهد قرار گرفتن برنج خارجی در این سبدها بودیم. این در حالی است که مسئولان دولتی وعده داده بودند که در مرحله بعدی برنج ایرانی جایگزین نمونه خارجی خواهد شد اما چند روزی است که مشمولان جدید سبد کالا با مراجعه به فروشگاه‌ها همچنان برنج هندی دریافت کرده‌اند. با توجه به آمارهای موجود از واردات برنج هندی به کشور، در دو سال گذشته قیمت پایه برنج هندی ۵/۱ برابر افزایش یافته است.

بررسی آمارها نشان می‌دهد؛ ایران ۲۰ درصد از کل ارزش صادرات برنج هند یعنی ۶۰۰ میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.

دبیر انجمن برنج ایران گفت: متاسفانه برنج ایرانی رها شده و ۶۰۰ میلیارد تومان برنج هندی را به بهانه‌های واهی وارد کشور کرده‌ایم.

جمیل علیزاده‌شایق اظهار داشت: میزان واردات برنج در شش ماه امسال افزایش ۷۵ درصدی یافته و مازاد بر نیاز مصرف است.

وی در پاسخ به این سؤال اقتصادپرس که آیا در سبد کالای جدید برنج ایرانی توزیع شده یا خیر، گفت: خیر این مسئله اتفاق نیفتاده و این در حالی است که برنج‌کاران گیلان و مازندران بارها بر آمادگی تامین برنج مورد نیاز در این سبدها به قیمت ارزان تاکید کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ما توان تهیه برنج ایرانی با کیفیت خوب و قیمت مناسب برای سبد کالا را داریم اما متأسفانه تاکنون چراغ سبزی را از سوی دولت مشاهده نکرده‌ایم.

گفته می‌شود افراد خاصی از واردات و توزیع انبوه برنج خارجی به خصوص در ماجرای توزیع سبد کالا، به سودهای هنگفت و انحصاری رسیده‌اند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=25329

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x