تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

دانشگاه احمدی‌نژاد:ثبت‌نام حق مسلم ماست!

  • کد خبر : 25507
  • 08 اسفند 1392 - 14:02
دانشگاه احمدی‌نژاد:ثبت‌نام حق مسلم ماست!

دانشگاه احمدی نژاد حق پذیرش دانشجو ندارد. این خبر را مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی اعلام کرد. پس از اینکه مشخص شد دانشگاه ایرانیان پیش ثبت نام از دانشجویان را آغاز کرده است. حالا هم دانشگاه ایرانیان با انتشار بیانیه ای اعلام کرده که کاملا قانونی است و مشکلی برای ثبت نام ندارد.

به گزارش گروه وبگردی کمال مهر، احمدی نژاد در ایام دهه فجر و وقتی به حرم امام خمینی(ره) رفته بود، خبر از درست شدن کارهای دانشگاهش داد و غلامحسین الهام هم گفت که به زودی پیش ثبت نام دانشگاه را آغاز می کنند.او دولت یازدهم را متهم کرد که با یاران احمدی‌نژاد برای پیش بردن امور این دانشگاه همکاری نمی‌کند و گفت: «دانشگاه ایرانیان با وجود آنکه مجوزهای و سیر قانونی خود را برای فعالیت طی کرده است و هیچ منع قانونی برای فعالیت ندارد اما دولت یازدهم از انجام مکاتبات با دانشگاه ایرانیان نیز خودداری می‌کند که این امر بدون منطق صورت گرفته و برخلاف مشی آزاداندیشی است. »

۲۸ بهمن هم معاونت آموزشی دانشگاه بین المللی ایرانیان در  اطلاعیه‌ای از آغاز طرح پیش ثبت نام داوطلبان تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای این دانشگاه در ۱۹ رشته ، خبر داد.

بعد از گذشت بیش از دو هفته از اظهارات الهام ، سید حسن حسینی مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی، گفت: «به تازگی اعلام شده است که وزارت علوم در دانشگاه ایرانیان نماینده‌ای دارد و همچنین بیان شده که دانشگاه ایرانیان به استناد مجوزهای قبلی قصد پذیرش دانشجو دارد در صورتی که این مسائل صحت ندارد و از سوی شورای گسترش آموزش عالی مجوز دانشگاه ایرانیان صادر نشده است.»

به گفته او با مجوزی که مسئولان این دانشگاه گرفته اند می توانند ساختارها و امکانات مورد نیاز خود را فراهم کنند تا پس از آن مجوز قطعی دریافت شود. ولی مجوز اصولی به معنای اجازه دادن برای پذیرش دانشجو نیست.

آنطور که حسینی می گوید استعفای دو نفر از اعضای هیأت مؤسس این دانشگاه باعث شده مجوز اصولی هم از رده خارج شود. بنابراین هیچگونه مجوزی برای پذیرش دانشجو از سوی دانشگاه ایرانیان صادر نشده و این دانشگاه حق پذیرش دانشجو را ندارد.

حالا امروز  روابط عمومی این دانشگاه اطلاعیه ای صادر و بر قانونی بودنش تاکید کرده است. در اطلاعیه این دانشگاه آمده است: «به اطلاع کلیه علاقمندان به ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی می‌رساند دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان کلیه مستندات و مجوزهای قانونی لازم را طبق مدارکی که از طریق وبگاه دانشگاه منتشر کرده از مراجع مربوطه دریافت کرده است. علاوه براین مکان در نظر گرفته شده برای برگزاری دوره‌ها، اسامی اساتید و اعضای هیات علمی ونیز برنامه های آموزشی رشته‌های تحصیلی را منطبق با برنامه آموزشی رسمی و مصوب کشور بصورت مکتوب به وزارت علوم،تحقیقات وفناوری ارائه کرده است. بنابراین اظهارات تکراری و خلاف واقع یکی از مدیران کل معاونت آموزشی وزارت علوم فاقد مبنای قانونی واحتمالا براساس ملاحظات دیگری صورت گرفته که بر ما پوشیده است؛ همچنین پیش ثبت نام از متقاضیان در رشته‌های مختلف کاملا قانونی و حق مسلم و خدشه ناپذیر این دانشگاه بوده که تا موعد مقرر و اعلام شده ادامه خواهد یافت و بدیهی است پس از انجام این مرحله نحوه برگزاری آزمون ورودی و ثبت نام قطعی وزمان آغاز دوره‌های  آموزشی متعاقبا اعلام خواهد شد.»

این اطلاعیه در سایت دانشگاه ایرانیان هم منتشر شده است.همچنین براساس اطلاعات این سایت، دانشگاه ایرانیان سه مجتمع علوم اقتصادی، علوم پزشکی و فنی و مهندسی و دو دانشکده زبان‌های خارجی و حقوق خواهد داشت که معلوم نیست می تواند برای این دانشکده ها و مجتمع ها دانشجو بگیرد یا نه!

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=25507

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x