تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

روی پیشانی روحانی نوشته شده که…

  • کد خبر : 24431
  • 03 اسفند 1392 - 8:43
روی پیشانی روحانی نوشته شده که…

رئیس قرارگاه فرهنگی عمار گفت: آقای روحانی برای مذاکره غیرقابل رد است؛ اصلا روی پیشانی او نوشته شده «هذا رجل المذاکره».

کمال مهر: رئیس قرارگاه فرهنگی عمار گفت: آقای روحانی برای مذاکره غیرقابل رد است؛ اصلا روی پیشانی او نوشته شده «هذا رجل المذاکره».

حجت الاسلام مهدی طائب، در همایشی که در دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای ۱۷-۱۶ سال است که جریان دارد و نظام هرگز اجازه نداده است این مذاکرات تعطیل شود. تفاوت اینجاست که در این مذاکرات آمریکایی‌ها نیز اضافه شده‌اند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی هم‌اکنون در مقتدرترین زمان خودش قرار دارد که این امر با بررسی پنج مولفه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی نمایان می‌گردد.

طائب ادامه داد: در اقتصاد ما مهم این است که وابستگی به صادرات نفت چقدر است، پس از پیروزی انقلاب، وابستگی ما به نفت ۹۰ درصد بود اما امروز در بدبینانه‌ترین وضعیت، ۳۵ درصد وابسته هستیم که آن نیز ناشی از تنبلی و پولداری ماست.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم، یکی از نمونه‌های وابستگی به نفت را این گونه ارزیابی کرد: ما با وجود ظرفیت‌های گسترده داخلی، گندم را از خارج وارد می‌کنیم. ظرفیت آب استان لرستان ۱۵ میلیارد متر مکعب است که تنها ۲۰ درصد آن استحصال می‌شود. اگر قیمت گندم اصلاح شود، کشاورزان برای تولید آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

رئیس قرارگاه فرهنگی عمار درباره موقعیت سیاسی کشورمان، گفت: در اوایل انقلاب، دیپلمات‌های ما صندلی خود را بر سر میز مذاکره اشتباه می‌نشستند، به علت اینکه با آداب آن آشنا نبودند، اما امروزه در این زمینه پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: امروز با توجه به تهاجمی که علیه ماست، بهترین موقعیت فرهنگی را پشت سر می‌گذاریم.

وی درباره قدرت نظامی ایران گفت: امروز موشک‌های بالستیک ما با تلاش‌های افرادی همچون شهید حسن مقدم (پدر موشکی ایران)، سه برابر صوت سرعت دارند و هدف خود را دنبال می‌کنند تا آنرا مورد اصابت قرار دهند.

طائب یادآور شد: زمانی که رئیس نیروی هوایی روسیه به ایران آمده بود، فرمانده نیروی هوایی سپاه یک پهباد به او هدیه کرد تا او به آمریکایی‌ها از قدرت نظامی ما خبر دهد.

وی در ادامه سخنان خود به بیان جایگاه و اهمیت مقام معظم رهبری پرداخت و اظهار کرد: امروز برای همه روشن شده که ایشان به دلیل سلامت نفس و علم مستمرشان هر چه می‌گویند، درست است.

وی با اشاره به انجام مذاکرات با غرب گفت: اگر قرار است که رابطه ما با آمریکا خوب شود؛ این امر زمانی که امام زمان (عج) ظهور کنند به تحقق خواهد رسید، نه در حال حاضر! نبرد ما با آمریکا از زمان تسخیر لانه جاسوسی علنی شد و آنها دو خط برای عملیات علیه ما شروع کردند، روی زمین و در فضای روانی. به این دلیل که ما از رسانه بهره‌مند نبودیم، آنها با استفاده از رسانه‌های خودشان به دنیا القا کردند که ما هشت سال علیه عراق جنگیده‌ایم. هم‌چنین به دلیل عدم دسترسی به رسانه آمریکایی‌ها ما را برای اعدام هویدا، نصیری و ازهاری تروریست دانستند. این در حالی بود که ما نمی‌توانستیم برای جهانیان توضیح دهیم که این افراد چه کسانی بوده اند.

طائب در ادامه به شرح علمیات‌های دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی ما پرداخت و خاطر نشان کرد: اولین اقدام آنها ترور بود. ۱۷ هزار نفر را ترور کردند اما به دلیل اینکه ما در برابر او سیستم امنیتی و حفاظت ایجاد کردیم از سال ۸۰ تا ۹۲ تعداد ترورها به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد.

وی اقدام دوم دشمن را جنگ تحمیلی دانست و یادآور شد: هیچ کس در دنیا نیست که نداند صدام «سگ شکاری» آنها بود. در جنگ تحمیلی هر چه داشتند به جز سلاح هسته‌ای علیه ما استفاده کردند. محال است دیگر بتوانند چنین جنگی علیه ما بتوانند انجام دهند. ما جنگ را یاد گرفتیم و آمریکا شکست خورد.

رئیس قرارگاه فرهنگی عمار سومین اقدام آمریکا را تحریم‌های اقتصادی دانست و گفت: آخرین تیر ترکش آنها تحریم‌های فلج‌کننده بود و نفت ما را نخریدند. این تحریم‌ها تیغ دو لبه بود که هم بر گردن ما بود و هم بر گردن آمریکایی‌ها، اما آنها فکر می‌کردند این تیغ گردن ما را زودتر خواهد برید.

طائب ادامه داد: دو سال از اعمال این تحریم‌ها گذشت و این سیاست آمریکا نیز نقش بر آب شد. در طول این دو سال من هر وقت هواپیما سوار می‌شدم، انالله و انا الیه راجعون می‌خواندم، اوضاع سختی به دلیل تحریم‌ها بود، هواپیما که از زمین بلند می‌شد همه جای آن می‌لرزید.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم آخرین عملیات آمریکا برای مقابله با ما را تهاجم فرهنگی معرفی کرد و یادآور شد: نتیجه تهاجم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دشمن این بود که امسال در ایام اربعین، یک میلیون نفر از ایران به کربلا مشرف شدند که ۹۰ درصد آنها جوان بودند.

وی با بیان شکست آمریکا در افغانستان و عراق، به تبیین اوضاع سوریه پرداخت و تصریح کرد: آمریکا می‌خواست دو ماهه دست ایران در منطقه را قطع کند، اما اکنون سه سال می‌گذرد و می‌گویند بگذاریم بشار اسد بماند، اگر او برود معلوم نیست کسی مثل سید حسن نصرالله جای او را نگیرد.

رئیس قرارگاه فرهنگی عمار حرام دانستن ساخت بمب هسته‌ای توسط مقام معظم رهبری را در جهت خنثی‌سازی نقشه‌های آمریکا ارزیابی و خاطرنشان کرد: آمریکا مدعی است که مایل به مذاکره است اما ایران پای میز مذاکره نمی‌نشیند. اکنون نوبت آن رسیده تا مشت آمریکا در این زمینه نیز باز شود تا مردم دنیا بفهمند آنها اهل مذاکره نیستند.

طائب تاکید کرد: احمدی‌نژاد به درد مذاکره نمی‌خورد چرا که می‌گفت هولوکاست را قبول ندارد و اسرائیل باید از روی کره زمین محو شود. اما آقای روحانی برای مذاکره غیرقابل رد است. اصلا روی پیشانی او نوشته شده: «هذا رجل المذاکره!»

وی افزود: بنابراین آمریکا دیگر نمی‌تواند به دنیا بگوید او اهل مذاکره نیست. اما می‌توانستند ادعا کنند که ایشان در ایران کاره‌ای نیست و تصمیم اصلی را رهبری می‌گیرد.

طائب اضافه کرد: اما در همین زمان مقام معظم رهبری، «نرمش قهرمانانه» را مطرح کردند تا آمریکا به مذاکره تن دهد.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم، در بخش دیگری از سخنان خود علت حرام دانستن بمب هسته‌ای را توضیح داد و تاکید کرد: امروز استفاده از بمب اتم کاربرد ندارد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا پس از توافق ژنو، تحت تاثیر فشارهای نتانیاهو مجبور شد که به این توافقنامه پایبند نباشد. با چند روز تاخیر ۵۰۰ میلیون دلار به حساب بانک مرکزی در بانک سوییس واریز شد اما موقع انتقال این پول سوییسی‌ها اعلام کردند که بانک‌های ما امکان انتقال بیشتر از پنج میلیون دلار در روز را ندارند.

رئیس قرارگاه فرهنگی عمار اضافه کرد: آمریکایی‌ها عملا زیر همه‌چیز زدند. به همین جهت گفته شد مذاکرات حسنی داشت و آن این بود که مشت دشمنی آمریکا را باز کرد. اکنون برای مردم دنیا دست آمریکا باز شده است و ثابت شده که ایران راست می‌گوید و اهل جنگ نیست.حادثه عظیمی در حال رخ دادن است.

این استاد حوزه علمیه قم در انتها به ماجرای صلح حدیبیه اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها چاره‌ای ندارند جز اینکه زیر قرارداد بزنند و این کار را هم کرده‌اند که این مقدمات فتح بزرگی را برای ما فراهم خواهد کرد که البته این زمان دور نیست و وقتی اتفاق می‌افتد که دنیا در هرج‌ومرج باشد.

خبرگزاری ایسنا
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=24431

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x