تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

لحظه دیدار پس از ۶۰ سال … +عکس

  • کد خبر : 24567
  • 03 اسفند 1392 - 12:02
لحظه دیدار پس از ۶۰ سال … +عکس

این ملاقات ها همواره در خاک کره شمالی صورت می گیرد چون دولت کره شمالی از بیم فرار شهروندان و دیگر مسایل امنیتی اصرار دارد ملاقات ها در خاکش باشد.

کمال مهر: خانواده های کره ای جدا مانده از هم روز گذشته پس از ۶۰ سال توانستند یکدیگر را در منطقه مرزی بین دو کره ملاقات کنند.

پس از توافق اخیر دو دولت متخاصم کره شمالی و جنوبی برای از سرگیری ملاقات های خانواده های جدا مانده در دو کره ، برخی خانواده های کره ای که در جریان جنگ دو کره (۱۹۵۰-۱۹۵۳) و پس از تعیین مدار مرزی بین دو کشور ، از یکدیگر جدا افتاده بودند پس از ۶۰ سال توانستند با یکدیگر ملاقات کنند.

در این ملاقات که روز پنج شنبه صورت گرفت بیش از ۸۰ شهروند کره جنوبی با اعضای خانواده هایشان در آن سوی مرز دو کره و در خاک کره شمالی ملاقات کردند.

خانواده ها غالبا با عکس های قدیمی که به همراه داشتند سرنوشت دیگر اعضای خانواده را از یکدیگر جویا می شدند.

طبق اعلام وزارت اتحاد کره جنوبی ۱۲۸ هزار نفر تا کنون در این کشور به عنوان کسانی که بخشی از خانواده خود را پس از جنگ دو کره در آن سوی مرز از دست داده اند ثبت نام کرده اند.
۴۴ درصد از این افراد تا کنون و در طی ۶۰ سال گذشته در گذشته اند و ۸۰ درصد این افراد بالای ۷۰ سال سن دارند.

از سال ۱۹۸۵ که دو کره تصمیم گرفتند زمینه ملاقات خانواده های بازمانده و جدا افتاده از جنگ را فراهم کنند تا کنون بیش از ۱۸۱۴۳ خواهر، برادر ، پدر و مادر در دو کره توانسته اند با اعضای خانواده خود ملاقات کنند و ۱۸ خانواده بار دیگر به هم پیوسته اند.

این ملاقات ها همواره در خاک کره شمالی صورت می گیرد چون دولت کره شمالی از بیم فرار شهروندان و دیگر مسایل امنیتی اصرار دارد ملاقات ها در خاکش باشد.

قرار است روز یکشنبه نیز ۳۶۰ شهروند کره جنوبی با ۸۸ تن از اعضای خانواده شان در خاک کره شمالی ملاقات کنند.

از سال ۲۰۰۸ که نیروهای گارد مرزی کره شمالی یک توریست را در جریان این ملاقات ها با ضرب گلوله کشتند، این نخستین بار است که بار دیگر ملاقات خانواده های جدا مانده از هم پس  از جنگ دو کره از سر گرفته می شود.

عصرایران
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=24567

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x