تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی در ۱۱ اسفند

  • کد خبر : 24559
  • 03 اسفند 1392 - 11:53
برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی در ۱۱ اسفند

معاون وزیر علوم با بیان اینکه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی فعالیت خود را از اردیبهشت‌ماه امسال با اعلام فراخوان عمومی در داخل و خارج کشور آغاز کرده است، گفت: این جشنواره ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

به گزارش کمال مهر، احمد اکبری معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در نشست خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی گفت: همزمان با بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به منظور تقدیر و قدردانی از مقام شامخ دانشمندان و پژوهشگران، فناوران و نوآوران برتر داخلی و خارجی، بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره با بیش از ربع قرن تداوم توانسته‌ است جایگاه خود را در بین دانش‌پژوهان، فناوران و صاحب‌نظران عرصه علم و صنعت به عنوان معتبرترین رویداد علمی و فناوری کشور تثبیت کرده و از حمایت بسیاری از نهادها و مراکز علمی جهان برخوردار شود.

اکبری افزود: بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی فعالیت خود را از اردیبهشت‌ماه امسال با اعلام فراخوان عمومی در داخل و خارج از کشور آغاز کرد.

معاون وزیر علوم ادامه داد: در این جشنواره ۷۸۷ طرح در ۱۷ گرایش دریافت شد که به ترتیب در رشته‌های طرح‌های ویژه ۱۸۷، کشاورزی و منابع طبیعی ۱۵۹، مکانیک ۶۶، برق و کامپیوتر ۵۵، زیست و فناوری، محیط زیست و علوم پایه پزشکی ۴۹، صنایع شیمیایی ۴۶، طرح‌های برگزیده جشنواره موفق در تولید ملی ۲۷، مهندسی نرم‌افزار و فناوری اطلاع ۲۵، هنر و معماری ۲۰، علوم پایه ۴۱، فناوری نانو ۲۷، عمران ۱۴، مواد، متالوژی و انرژی‌های نو ۲۰، هوافضا ۱۰، مکاترونیک ۹، صنایع و مدیریت فناوری ۱۰ و علوم پزشکی ۲۲ طرح شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره ۱۲۶ طرح از دانشمندان و برجستگان علمی خارج از کشور است که از ۳۸ کشور جهان به دبیرخانه ارسال شد.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: از مجموع ۷۸۷ طرح ارائه شده برای بررسی فنی و کارشناسی در نهایت ۵۶ طرح به هیات داوران جشنواره ارائه شد و هیات داوران نیز پس از ارزیابی و بررسی نهایی طی چندین جلسه ۱۶ طرح از بخش داخلی و ۵ طرح از بخش خارجی و ۳ طرح از دانشمندان ایرانی مقیم خارج از کشور از آلمان، فرانسه و آمریکا را به عنوان برگزیدگان نهایی انتخاب کرد.

وی ادامه داد: برگزیدگان خارجی از کشورهای آلمان، انگلستان، استرالیا، چین و مجارستان هستند.

اکبری اضافه کرد: این جشنواره در راستای تعاملات بین‌المللی برگزار و یکی از ویژگی‌های این جشنواره پیگیری بحث تعاملات بین‌المللی است که رئیس‌جمهور نیز در سخنرانی‌های خود بحث تعاملات بین‌المللی را پررنگ مطرح کرده است.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی تجلیل از پژوهشگران و فناوران در سطح داخلی و خارجی است.

اکبری افزود: ۲۳ نهاد ملی و بین‌المللی از این جشنواره حمایت می‌کنند.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: این جشنواره در ۱۱ اسفندماه در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

وی در رابطه با تفاوت این جشنواره با جشنواره خوارزمی در سال‌های قبل افزود: تفاوت این جشنواره با جشنواره‌های سال‌های قبل در کیفیت مقاله‌ها و افرادی است که در آن شرکت دارند.

اکبری خاطرنشان کرد: به برگزیدگان خارجی به نفر اول ۱۰ هزار دلار، نفر دوم ۸ هزار دلار و نفر سوم ۵ هزار دلار از طرف سازمان پژوهش‌ها و با کمک وزارت علوم پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: به برگزیدگان داخلی نیز در رتبه اول ۱۲ سکه، نفر دوم ۱۰ سکه و نفر سوم ۸ سکه پرداخت می‌شود.

فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=24559

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x