تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

اخبار متناقض از زمان آغاز گرانی بنزین

  • کد خبر : 24204
  • 01 اسفند 1392 - 9:13
اخبار متناقض از زمان آغاز گرانی بنزین

بررسی بودجه سال آینده کشور در مجلس شورای اسلامی تمام شد و با ایراد شورای نگهبان نسبت به تصمیم مجلس درباره آغاز هدفمندی از اوایل تابستان سال آینده، مجلس مجبور شد دولت را مکلف به آغاز مرحله بعدی هدفمندی یارانه‌ها از اول سال ۹۲ کند.

کمال مهر: بررسی بودجه سال آینده کشور در مجلس شورای اسلامی تمام شد و با ایراد شورای نگهبان نسبت به تصمیم مجلس درباره آغاز هدفمندی از اوایل تابستان سال آینده، مجلس مجبور شد دولت را مکلف به آغاز مرحله بعدی هدفمندی یارانه‌ها از اول سال ۹۲ کند؛ این تکلیف در حالی در بودجه ۹۲ گنجانده شده است که شیوه و زمان اجرای آن هنوز بصورت دقیق مشخص نیست و همچنان اخبار متفاوتی از زمان آغاز مرحله بعدی هدفمندی یارانه‌ها به گوش می‌رسد.

«سیدکاظم دلخوش» مشاور معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ایران، از اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها از نیمه دوم فروردین ماه سال ۹۳ خبر داد و گفت: در این راستا ۱۲ کارگروه تشکیل شده که با اعلام نتایج و دستور رییس جمهور فاز دوم اجرایی می شود.

وی افزود: دولت تبصره ۲۱ را در راستای هدفمند کردن یارانه ها و برای اجرای فاز دوم آن به مجلس شورای اسلامی ارایه کرده بود اما نمایندگان اعلام کردند برای بررسی و دریافت اطلاعات به زمان بیشتری نیاز دارند و اجرای فاز دوم را به تیرماه موکول کردند؛ البته با بازگشت این تبصره به مجلس توسط شورای نگهبان و با تصویب کمیسیون تلفیق، اختیار زمان اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها به دولت واگذار شد.

قیمت هر لیتر بنزین در سال آینده حدود ۱۱۰۰ تومان خواهد بود که هم تورم زا نیست و هم مطابق با انتظار جامعه است.

دلخوش تصریح کرد: هرچند دولت خواستار اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها از ابتدای فروردین ماه بود اما به دلیل تعطیلی دو هفته اول سال قرار شد که این طرح از نیمه دوم فرورین ماه سال آینده اجرایی شود.

مرحله بعدی هدفندی اردبیهشت ماه آغاز می شود

این در حالیست که «غلامرضا کاتب» سخنگوی کمیسیون تلفیق از اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها از اردیبهشت ۹۳ خبر داده و گفته است: قیمت هر لیتر بنزین در سال آینده حدود ۱۱۰۰ تومان خواهد بود که هم تورم زا نیست و هم مطابق با انتظار جامعه است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت بنزین به صورت تک نرخی خواهد بود یا خیر گفت: دولت یقینا می تواند قیمت بنزین را به صورت دو نرخی در نظر بگیرد و پیش بینی دولت هم اینگونه است .

کاتب افزود: افزایش قیمت بنزین یقینا برای شب عید انجام نخواهد شد و معمولا اردیبهشت به بعد انجام می شود .

وی گفت: آنچه مورد توافق دولت و مجلس است این است که افزایش قیمتها موجب تورم و گرانی در جامعه نشود و نیز زمان اجرای آن هم در موقعی که ثبات اقتصادی در کشور وجود دارد آغاز شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با بیان اینکه نمایندگان مجلس درباره شیب زیاد افزایش قیمت حامل های انرژی دغدغه داشتند گفت : این موضوع در صحن علنی مجلس مطرح و مصوب شد که میزان درآمد دولت از هدفمندی یارانه ها به ۴۸ هزار میلیارد تومان برسد که قبلا ۵۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود.

جام جم آنلاین
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=24204

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x