تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

احتمال توافق بزرگ هسته ای ایران و ۱+۵

  • کد خبر : 24277
  • 01 اسفند 1392 - 11:08
احتمال توافق بزرگ هسته ای ایران و ۱+۵

ˈسرگئی ریابکوفˈ معاون وزیرامورخارجه روسیه اعلام کرد: درصورت وجود اراده سیاسی در طرف های مذاکره کننده ایران و گروه ۱+۵ دستیابی به توافق جامع هسته ای تا۲۰ ژوئیه (۲۹تیر۹۳) ممکن است.

کمال مهر:  ˈسرگئی ریابکوفˈ معاون وزیرامورخارجه روسیه اعلام کرد: درصورت وجود اراده سیاسی در طرف های مذاکره کننده ایران و گروه ۱+۵ دستیابی به توافق جامع هسته ای تا۲۰ ژوئیه (۲۹تیر۹۳) ممکن است.

ˈایتارتاسˈ روسیه، ˈسرگئی ریابکوفˈ معاون وزیرخارجه روسیه که به نمایندگی از کشورش در مذاکرات دو روز گذشته ایران و گروه۱+۵ در وین حضور داشت از امکان دستیابی به توافق جامع تا پنج ماه دیگر خبر داد.

وی افزود: اگر اراده سیاسی وجود داشته باشد دستیابی به توافق تا این تاریخ ممکن است وما هم درمورد خلع سلاح شیمیایی سوریه و هم در مورد توافق هسته ای ایران اعتقاد داریم که می توان در چارچوب زمان بندی پیش بینی شده پیش رفت.

وی اظهار داشت : ما بر این اساس پیش می رویم که زمان بندی در نظر گرفته شده برای نشست های ایران و گروه ۱+۵ مطابق برنامه انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: مذاکراتی که درسطح کارشناسان برگزار می شود می تواند به جلساتی که در سطح تصمیم گیرندگان سیاسی برگزار می شود، الحاق گردد و مواردی که دراین نشست های کارشناسی مورد بررسی قرار می گیرد در نشست های سطح عالی هم ارایه شود.

وی توافق موقت ژنو را ˈبسیار دقیق، متوازن و نقطه شروع کارهای آیندهˈ توصیف کرد و افزود:ˈاگر برنامه عمل مشترک ژنو را با دقت مطالعه کنید پاسخ بسیاری از سوالات را در خواهید یافت و اموری که ما باید به آنها بپردازیم در این توافقنامه لحاظ شده است.ˈ

خبرگزاری ایرنا
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=24277

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x