تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
2

۳ استیضاح جنجالی در دولت احمدی نژاد

  • کد خبر : 24003
  • 30 بهمن 1392 - 11:13
۳ استیضاح جنجالی در دولت احمدی نژاد

جلسات استیضاح سه وزیر احمدی نژاد را باید از جنجالی ترین جلسات استیضاح دانست.

کمال مهر: جلسات استیضاح سه وزیر احمدی نژاد را باید از جنجالی ترین جلسات استیضاح دانست.

در ادوار ۹گانه مجلس طرح‌های استیضاح زیادی استارت زده شده، برخی به مرحله اجرا و طرح در صحن مجلس رسیده اما تنها ۷ استیضاح به ثمر نشسته و وزیر از کار برکنار شده است. در این میان اما برخی استیضاح‌ها را باید در نوع خود جنجالی و پرحاشیه دانست. جلسات استیضاح علی کردان، حمید بهبهانی و شیخ الاسلام وزرای کشور، راه و کار دولت‌های احمدی نژاد از جمله این جلسات جنجالی بود.

استیضاح وزیر کشور دولت احمدی نژاد نخستین استیضاحی بود که از سوی مجلس هشتم طرح و نمایندگان به آن رای مثبت دادند.

این استیضاح در حالی از سوی نمایندگان با رای موافق مواجه شد که احمدی‌نژاد آن را غیرقانونی دانسته بود و حاضر به حضور و دفاع از وزیرش در جلسه استیضاح نشد. جعل مدرک تحصیلی از لیسانس تا دکترا، بیتوجهی به تذکرات مجلس و اصرار او و رئیسجمهور به ابقا در این پست، دروغگویی در محضر نمایندگان و سوگند دروغ، اخذ حقوق بر اسا مدرک جعلی و تدریس در دانشگاه بدون صلاحیت علمی لازم از جمله محورها و مواضع مطرح شده در جلسه استیضاح علی کردان بود.

دومین استیضاح جنجالی در دولت احمدی نژاد هم جلسه استیضاح حمید بهبهانی وزیر راه دولت دهم بود که نه رییس دولت و نه وزیر هیچ یک حاضر به حضور در آن نشدند و مجلس نیز با رای بالا به برکناری وزیر رای داد. «یکشنبه سیاه مجلس» و اقدام رییس دولت در پخش فیلمی از برادر رییس مجلس در صحن که یادآور «بگم بگم» های معروف او در مناظرات انتخاباتی بود، به برکناری وزیر دیگری از دولت احمدی نژاد منجر شد.

خبرآنلاین

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=24003

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x