تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

عکس: پوشش کاملا متفاوت ولیعهد انگلیس

  • کد خبر : 24154
  • 30 بهمن 1392 - 13:33
عکس: پوشش کاملا متفاوت ولیعهد انگلیس

حضور وارث تاج و تخت انگلیس در مراسم رقص شمشیر اعضای خاندان سلطنتی عربستان سعودی سوژه تازه‌ای برای رسانه‌ها شد.

کمال مهر: حضور وارث تاج و تخت انگلیس در مراسم رقص شمشیر اعضای خاندان سلطنتی عربستان سعودی سوژه تازه‌ای برای رسانه‌ها شد.

شاهزاده چارلز، وارث تاج و تخت انگلیس در این مراسم لباس عربی موسوم به “دشداشه”، دستار و یک خنجر تشریفاتی به تن داشت.

رقص شمیشیر بخشی از فستیوال “جنادریه”، یک مراسم سالیانه است که ۱۷ روز به طول می‌انجامد و هدف آن آشنایی با فرهنگ عربستان است.

شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز، رئیس سابق سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی میزبان شاهزاده چارلز بود. مقرن بن عبدالعزیز سال گذشته میلادی توسط ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان به عنوان معاون دوم نخست وزیر این کشورمنصوب شد.

شاهزاده چارلز به درخواست دفتر کشورهای مشترک المنافع و امور خارجه انگلیس در یک سفر سه روزه به خاورمیانه راهی ریاض شده و سپس به قطر می‌رود.

این دهمین سفر رسمی شاهزاده چارلز به عربستان سعودی است.

گروه عفو بین‌الملل از شاهزاده چارلز خواسته تا در این سفر مساله حقوق بشر در این کشور را به چالش بکشد. عربستان سعودی به دلیل امتناع از تحمل مخالفت‌های سیاسی، فقدان یک سیستم قانونی آزاد و عادلانه و حکم اعدام حساب نشده به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. پلیس این کشور نیز همواره متهم به شکنجه است.

زنان عربستان حق رانندگی ندارند و باید پیش از سفر، اشتغال به کار تحصیل یا ازدواج از قیم مرد اجازه بگیرند. قطر نیز به دلیل برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ میلادی از نظر سوابق حقوق بشر به شدت تحت بررسی قرار دارد.

یکی از مقام‌های عفو بین‌الملل گفته است اگر فرصت مذاکره درباره حقوق بشر پیش آید بسیار خوشحال می‌شویم که پرسنل چارلز این فرصت را غنیمت شمارد.

خبرگزاری ایسنا
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=24154

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x