تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

“سوء‌تفاهمی” که باعث پاسخ ظریف شد + سند

  • کد خبر : 24134
  • 30 بهمن 1392 - 13:25
“سوء‌تفاهمی” که باعث پاسخ ظریف شد + سند

با توجه به انتشار این مطلب در گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران (با مدل حرفه‌ای خبرخوان) با ذکر منبع اصلی خبر، شایسته بود که جناب آقای ظریف در صورتی که قصد واکنش به این مطلب را داشته، خطاب خود را منبع اصلی انتشار دهند ـ سایت صراط ـ تغییر می‌داد، جالب‌تر اینکه “ایرنا” به عنوان خبرگزاری رسمی دولت هم این خبر را به مانند باشگاه با منبعی دیگر بازنشر داده است…

 

به گزارش کمال مهر؛ روز گذشته گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران که “کار ویژه” آن انتشار اخبار سایر رسانه‌ها است، مطلبی را به نقل از “سایت خبری صراط” منتشر کرده است.

این مطلب که با تیتر “ظریف ریش‌تراش خود را جا گذاشت” به عنوان مطلب تولیدی توسط سایت “صراط” منتشر شده است، در گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران با ذکر “منبع خبر” بازنشر شده است.

اما ظاهرا جناب آقای ظریف پس از مشاهده این مطلب در گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران بدون دقت در منبع خبر، چنین تصوری برایشان ایجاد شده که این مطلب از مطالب تولیدی باشگاه خبرنگاران بوده است و در واکنش به این خبر بازنشر شده، اقدام به انتشار مطلبی خطاب به باشگاه خبرنگاران در صفحه فیس بوک خود کرده است.

جالب‌تر اینکه خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) نیز دقیقا همین مطلب را به نقل از “خیبر آنلاین” منتشر کرده همچنین سایت خبرآنلاین هم اقدام به انتشار این خبر کرده است.

با توجه به انتشار این مطلب در گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران با ذکر منبع اصلی خبر، شایسته بود که جناب آقای ظریف در صورتی که قصد واکنش به این مطلب را داشته، خطاب خود را منبع اصلی انتشار دهند ـ سایت صراط ـ تغییر می‌داد.

خبر گروه وبگردی باشگاه خبرگاران از اینجا قابل مشاهده است.
خبر سایت صراط از اینجا قابل مشاهده است.
خبر ایرنا از اینجا قابل مشاهده است.

اما نکته قابل تامل اینکه پس از انتشار توضیحات باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری ایرنا در اقدامی غیر حرفه‌ای مبادرت به حذف خبر “ظریف بدون ریش پروفسوری وارد مذاکرات وین شد” کرد که در ادامه تصویر نسخه ذخیره شده خبر ایرنا که در سرور موتور جستجوی کوگل موجود است، آمده است.

در ادامه تصویر مطلب صراط، ایرنا آمده است:


خبر سایت صراط

 خبر ایرنا


خبر حذف شده ایرنا در کش گوگل

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=24134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x