تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

برخورد قاطع با ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در کرج

  • کد خبر : 24075
  • 30 بهمن 1392 - 12:47
برخورد قاطع با ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در کرج

رئیس شورای اسلامی شهر کرج از دستگاه‌های اجرایی و مسئول در مرکز استان البرز خواست تا برخورد قاطعی با ساخت‌ و سازهای غیر‌مجاز در این شهرستان داشته باشند.

محمود دادگو اظهار داشت: کلانشهر کرج در گذشته به عنوان یک باغ‌شهر شناخته می‌شد و در این شهرستان باغ‌ها و فضاهای سبز متعددی وجود داشت و مردم از آنها بهره‌مند بودند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته بخش زیادی از باغ‌ها و بوستان‌های کرج تخریب و به جای آن ساختمان‌سازی شده که این امر آسیب جدی به مرکز استان البرز وارد کرده است.

* ساخت و سازهای غیر مجاز چهره کرج را تخریب کرده است

رئیس شورای شهر کرج افزود: تخریب فضاهای سبز و ساخت‌ و سازهای غیر اصولی و غیر مجاز موجب تخریب چهره زیبای کرج شده و بخش مهمی از آسیب‌های وارده، جبران ناپذیر است.

دادگو در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چه اقداماتی برای جلوگیری از تخریب‌های صورت گرفته از سوی شهرداری و شورای شهر کرج انجام شده است، گفت: در سال‌های اخیر تلاش ویژه‌ای از

سوی این ۲ نهاد برای احیای باغ‌ها، بوستان‌ها و فضاهای سبز کرج شاهد بودیم و بخشی از آسیب‌ها جبران شده است.

وی ادامه داد: تخصص اعتبارات مالی ویژه برای احداث کمربند سبز در کرج و افزایش احداث پارک‌ها، بوستان‌ها و فضاهای سبز از جمله این تلاش‌ها است که خوشبختانه ثمرات خوبی هم داشته است.

* شهرداری به تنهایی نمی‌تواند جلوی ساخت و سازهای غیر مجاز را بگیرد

رئیس شورای اسلامی شهر کرج متذکر شد: مشکل اصلی ما در کرج ساخت و سازهای غیر مجازی است که بدون ضابطه و قانون انجام شده و در نهایت نیز به متخلفان در کمیسیون ماده صد با اعمال جرایمی، پایان کار داده می‌شود.

دادگو افزود: یکی از اصلی‌ترین نیازهای کرج افزایش جرایم مربوط به ساخت و سازهای غیر مجاز است، به صورتی که ساختمان‌سازها بدانند در صورت کوچک‌ترین تخلفی با جرایم سنگین روبه‌رو می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید بپذیریم که شهرداری و شورای شهر به تنهایی نمی‌توانند مانع از ساخت و سازهای غیر مجاز شوند و دستگاه‌های دیگر به ویژه نیروی انتظامی و دستگاه قضایی نیز باید قاطعانه وارد میدان شده و با متخلفان برخورد قاطع قانونی داشته باشند.

دادگو در پایان اظهار داشت: البته نیروی انتظامی، دادستانی و دستگاه‌های دیگر تلاش‌های خوبی دارند، اما برای رسیدن به هدف نهایی باید تعامل و همکاری بیشتری میان همه نهادها و دستگاه‌های مرتبط صورت گیرد.

فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=24075

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x