تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

آغاز روز دوم مذاکرات ۱+۵ در وین

  • کد خبر : 24037
  • 30 بهمن 1392 - 11:50
آغاز روز دوم مذاکرات ۱+۵ در وین

روز دوم از مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ دروین با گفتگوهای درون گروهی پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان آغاز می شود.

گروه انرژی اتمی «کمال مر» ؛ دومین روز از دور جدید مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۵ برای رسیدن به توافق جامع هسته ای، امروز چهارشنبه در وین پایتخت اتریش پیگیری می شود.قرار است پیش از آغاز گفتگوهای ایران و ۱+۵، کشورهای حاضر در گروه ۱+۵ در ابتدا با یکدیگر نشستی درون گروهی برگزار کنند.

از جمله اتفاقات مهم روز نخست مذاکرات، گفتگوی دو جانبه “عباس عراقچی” معاون وزیر امور خارجه ایران، با “وندی شرمن” معاون وزیر امور خارجه آمریکا بود. و همچنین مصاحبه “محمد جواد ظریف” با دانشگاه دنور از طریق ویدئو کنفرانس بود.

عراقچی بعد از پایان گفتگوهای روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت : دو طرف موضوعات مورد نظر خود را در این مذاکرات مطرح می کنند و بعد سعی می کنیم جمع بندی کنیم تا به یک دستور کار واحد مورد توافق دو طرف برسیم. در گام نهایی غنی سازی ایران با محدودیت هایی ادامه پیدا می‌کند. این محدودیت ها موضوع مذاکرات گام نهایی است و تاکید شده است اقدامات اطمینان بخش و شفاف ساز مثل پروتکل الحاقی در گام نهایی است که درباره آن هم در جای خود مذاکره می‌کنیم.

مذاکرات ایران و ۱+۵ در وین به موجب توافقنامه هسته ای ژنو که در ماه نوامبر سال گذشته میلادی در ژنو به امضای طرفین رسید و ایران و کشورهای ۱+۵ به موجب آن متعهد شدند که ظرف شش ماه با انجام مذاکراتی به توافقی جامع برای حل موضوع هسته ای ایران برسند، انجام می شود.

منبع: مهر
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=24037

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x