تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

ارسال ضریح مقدس حبیب ابن مظاهر (ع) از استان البرز در بهار آتی

  • کد خبر : 23809
  • 29 بهمن 1392 - 9:34
ارسال ضریح مقدس حبیب ابن مظاهر (ع) از استان البرز در بهار آتی

اوایل بهار سال آینده ضریح مقدس یار پیامبر (ص) و فرمانده جناح چپ لشگر امام حسین (ع) به عراق ، از استان البرز ، ارسال خواهد شد.

 گروه استانی «کمال مهر» ؛ او که در نزد حسین بن علی (ع) مقام والایی داشت، در کربلا، روز عاشورا فرمانده جناح چپ لشگر امام حسین علیه السلام بود. او قبل از اینکه عازم میدان جهاد شود به همراه زهیر بن قین کوفیان را چنین موعظه کرد: هان ای مردم! به خدا قسم در روز حساب نزد خداوند، بدقومی هستند کسانی که فرزندان پیامبر خود و خویشان و اهل بیت او و مردان خداپرست را که سحرها به عبادت برخاسته و بسیار به یاد خدا بوده اند به شهادت برسانند.

من حبیبم و پدرم مظاهر است. یکه سوار عرصه نبرد و جنگ فروزان، شمار شما بیشتر است اما ما وفادارتریم و صبورتر، حجت ما برتر و حق ما آشکارتر، از شما پرهیزکارتریم و دلیل ما استوار است!

حصین خشمگین شد و به او حمله کرد. حبیب با اجازه از حسین علیه السلام به مقابله با او برخاست و چنین رجز می خواند:انا حبیب و ابی مظاهر *** فارس هیجاء و حرب تسعر
انتم اعد عده و اکثر *** ونحن اوفی منکم و اصبر
و نحن اعلی حجه و اظهر *** حقا و اتقی منکم و اعذر

 

من حبیبم و پدرم مظاهر است. یکه سوار عرصه نبرد و جنگ فروزان، شمار شما بیشتر است اما ما وفادارتریم و صبورتر، حجت ما برتر و حق ما آشکارتر، از شما پرهیزکارتریم و دلیل ما استوار است!

او با حصین نبرد سختی کرد و او را به زمین زد. آن زمان که مسلم بن عوسجه یار دیرین حبیب از اسب به زمین افتاد، به حبیب وصیت کرد تا آخرین لحظه از حسین بن علی (ع) دفاع کند و در راه او جانش را فدا کند، حبیب نیز به او قول داد و گفت: به پروردگار کعبه قسم که به گفته ات عمل خواهم کرد.

قسمت اول

۸۰ درصد از ساخت این ضریح مطهر در کارگاهی مخصوص ، در جوار ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز واقع در مصلی کرج به پایان رسیده است

جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز در این خصوص به خبرنگار ما گفت : واگذاری ساخت ضریح حبیب بن مظاهر به ستاد بازسازی استان البرز ، افتخاری بزرگ برای این ستاد و البرزنشینان است که اثرات فرهنگی مهمی را برای استان در بر خواهد داشت.

سید حسن حسینی افزود : در نیمه دوم سال ۹۰ پیشنهاد ساخت این ضریح از سوی ستاد مرکزی بازسازی عتبات عالیات مرکز به استان البرز داده شد و این پیشنهاد از سوی مسئولین و مدیران ارشد استان البرز با روی باز پذیرفته شد و جلسات خوبی در این خصوص برگزار شد.

وی با بیان اینکه ساخت ضریح حبیب بن مظاهر توفیقی الهی برای مردم استان البرز است اظهار داشت : جلسه هیئت امنا و سیاستگذاری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز با حضور امام جمعه کرج ، استاندار البرز ، شهردار کرج ، مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز  ، رئیس یاست ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز و سایر مسئولین ستاد استان و کرج در تاریخ ۱۲/۱۱/۱۳۹۲ همزمان با اولین روز دهه فجر در جوار ضریح در حال ساخت حبیب بن مظاهر علیه السلام در مصلای کرج برگزار شد که با استقبال و قول همکاری های منسجم مسئولین اجرایی استان روبرو گردید.

جانشین ستاد ادامه داد: پس از طراحی و ارائه مشاوره های لازم از سوی ستاد مرکز ، کارگاهی در مهرشهر کرج با اعلام آمادگی برخی از هنرمندان تجهیز شد و سازه چوبی آن توسط هنرمندان اراکی ساخته و در این کارگاه بکارگیری گردید  ولی از آنجا که ادامه کار به دلیل مسائل فنی و جوی امکان پذیر نبود با همکاری امام جمعه کرج این کارگاه به مصلی کرج انتقال یافت.
حسینی گفت : با تبلیغاتی که در این راستا انجام شد ، مردم ولایی و خوب استان با کمکهای خود تا کنون همراهی های زیادی را با این ستاد انجام داده اند.
وی در خصوص مشخصات ساخت این ضریح مطهر گفت : اسکلت اصلی این سازه از جنس ساج  با ارتفاع ۲ متر و ۶۸ سانتیمتر ، عرض امتر و ۷۶ سانتیمتر  است که در پایان وزنی بیش از ۷تن خواهد داشت و در کل  سازه چوبی این ضریح ، بیش از ۶۰ میلیون تومان هزینه در بر داشته است .

جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز تصریح کرد : اقلام با ارزشی در این ضریح بکار خواهد رفت و پیشرفت کار با هنرمندان قلم زن و خاتم کار اصفهانی در شرف اتمام است.

در بخش دیگر گزارش ، در خصوص مشخصات ظاهری از جمله درب ها و پنجره ها و میزان طلا و نقره بکار گیری شده در این ضریح مطهر به گفتگو با جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه خواهیم داد و پای صحبت مسئولین فرهنگی این کار خواهیم نشست.

با توجه به سوابق درخشان و خدماتی که کرج در جنگ تحمیلی و مسائل بازسازی مناطق جنگی انجام داده است، بار دیگر استان البرز این افتخار را از آن خود کرد که ساخت ضریح مطهر حبیب ابن مظاهر به این ستاد در کرج محول شود.

حمایت های مردمی در به ثمر نشستن عملیات ضریح موثر بوده است

منابع مالی و دارایی‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات از طریق قبول کمک‌های مالی داوطلبانه از سوی کارکنان سازمان‌ها- ادارات – کارخانجات و اشخاص خیّر و عاشقان بازسازی حرم‌های مطهر ائمه اطهار تأمین می‌شود‌.

همچنین حمایت های مردمی در به ثمر نشستن عملیات ضریح موثر بوده است  و انجام پروژه‌هایی عظیم، همت و مشارکت تمامی دستگاه‌ها و مسئولان علاقمند به اهل بیت در استان را می‌طلبد.

استقبال پرشور مردم شهرهای مختلف از ضریح امام حسین(ع) ولایتمداری و محبت مردم به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را ثابت کرد و همانگونه که شاهد حمل ضریح حضرت سید الشهدا(ع) از قم به کربلا بودیم، امیدواریم پس از رونمایی از این کار بزرگ فرهنگی، شاهد حضور پررنگ مردم استان البرز در راستای کمک مالی جهت تکمیل این حرم مطهر بوده و به زودی شاهد تجلیل عمومی مردم و به حرکت در آوردن این حرم مطهر از کرج به کربلا باشیم.
تمامی هیئتها ومساجد وادارات و سازمانها میتوانند با  هماهنگی قبلی مراسم مذهبی خود مثل دعای کمیل – دعای ندبه و بزرگداشت ایام الله را در این مکان مقدس برگزار نمایند و همچنین کارکنان ادارات و نهادها و همچنین مدارس و دانشگاه ها هم میتوانند با برنامه ریزی قبلی ازضریح در حال ساخت حضرت حبیب بن مظاهربازدید فرمایند.

 

 

 

 

منبع : تیتریک
رئیس ستاد عتبات عالیات البرز ، حجت‌الاسلام نورالدین حسینی

 

 

 

 

 

 

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=23809

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x