تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

پلیس‌ راه: صندلی کودک اجباری می‌شود

  • کد خبر : 23743
  • 29 بهمن 1392 - 8:56
پلیس‌ راه: صندلی کودک اجباری می‌شود

فرمانده پلیس‌راه کشور با بیان اینکه متاسفانه هنوز استفاده از صندلی کودک برابر قانون اجباری نشده است، گفت: نیاز است بحث استفاده از صندلی کودک اجباری شود.

کمال مهر: فرمانده پلیس‌راه کشور با بیان اینکه متاسفانه هنوز استفاده از صندلی کودک برابر قانون اجباری نشده است، گفت: نیاز است بحث استفاده از صندلی کودک اجباری شود.

سردار محمدرضا مهماندار صبح دوشنبه در نشست خبری سومین کنگره ایمنی راه‌ها با بیان اینکه این کنگره نقش بسیار مهمی در انتقال تجربیات اندیشمندان در حوزه ایمنی راه ایفا می‌کند، گفت: یکی از ویژگی‌های مهم این کنگره این است که از اندیشمندان ترافیک کشور آلمان درخواست شده است که در یک پنل تخصصی، به بیان تجربیات خود از سال ۱۹۷۰ تاکنون بپردازند. چرا که کارشناسان این کشور توانستند میزان کشته‌های خود را از ۲۶ هزار نفر به ۳۰۰۰ نفر کاهش دهند و قطعا تجربیات خوبی در زمینه کاهش کشته‌های تصادفات دارد.

وی با بیان اینکه متخصصان ایرانی نیز توانستند کشته‌های حوادث ترافیکی را از سال ۸۵ که ۲۸ هزار کشته بود به کمتر از ۱۹ هزار نفر برساند، گفت: امیدواریم در پایان سال جاری شمار کشته‌ها به زیر ۱۸ هزار نفر برسد.

فرمانده پلیس‌راه کشور با بیان اینکه بخش زیادی از حوادث ترافیکی مربوط به کودکان است که یا به عنوان سرنشین و یا عابر پیاده مورد آسیب قرار می‌گیرند، گفت: نکته اساسی در این بخش، ارائه آموزش به کودکان است. چرا که این افراد به دلیل نوع فیزیک جسمانی و ضعیف بودن خود، در برابر خطرات آسیب‌پذیرتر هستند.

مهماندار با بیان اینکه متاسفانه هنوز صندلی کودک برابر قانون اجباری نشده است، گفت: البته پیشنهاد کرده‌ایم که در بازنگری قانون، صندلی کودک اجباری شود. هر چند که در حال حاضر افراد زیر ۱۲ سال اجازه نشستن در صندلی جلو را ندارند و نیاز است بحث صندلی کودک اجباری شود. اما بدانید که اگر فرزندان بدانند که با یک صندلی کودک می‌توانند امنیت کودک خود را چندین برابر کنند، حتما این وسیله را خواهند خرید.

وی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر قرار گرفتن تعداد زیادی از افراد بر صندلی عقب خودرو، گفت: در برخی از خودروها تنها دو کمربند ایمنی در صندلی عقب پیش‌بینی شده است و اگر نفر سوم در صندلی عقب بنشیند، حتما ماموران پلیس نسبت به اعمال قانون اقدام می‌کنند. اما با توجه به وضعیت اجتماعی و فرهنگی خانواده‌ها، به نظر می‌رسد خودروسازان باید بازنگری در نوع خودروهای خود داشته باشند و بر حسب تعداد خانوارهای ایرانی، خودروهای خود را طراحی کنند.

فرمانده پلیس‌راه کشور همچنین در مورد برخی انتقادات در مورد فرماندهی صحنه تصادفات، گفت: در همه جای دنیا فرماندهی تصادفات بر عهده پلیس است. اما فرماندهی بدین معنا نیست که پلیس، امدادگران و کارکنان سایر دستگاه‌ها را زیر مجموعه خود بداند و به آنها بگوید که چه کار کنند و پلیس در وظایف قانونی سازمان‌ها دخالت نمی‌کنند. اما فرماندهی صحنه تصادفات بدین معناست که تداخلی میان وظایف قانونی سازمان‌ها پیش نیاید و لازم است سازمانی، فرماندهی صحنه تصادفات را بر عهده بگیرد که از ابتدای وقوع تا انتها و روان‌سازی جاده‌ها در صحنه حضور داشته باشد و این پلیس است که از ابتدا تا انتها در صحنه تصادفات حضور دارد.

 

 

 

 

 

 

خبرگزاری ایسنا

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=23743

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x