تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

مشاغلی که “پوسیدگی دندان” را دوچندان می‌کند

  • کد خبر : 23775
  • 29 بهمن 1392 - 9:13
مشاغلی که “پوسیدگی دندان” را دوچندان می‌کند

برخی از مشاغل با ایجاد تغییراتی مهم در ساختمان‌ دهان و دندان منجر به بروز آسیب‌های جدی در آن‌ها می‌شوند.

 

 

کمال مهر”بهزاد فرخ‌زاد، متخصص دندانپزشکی  افزود: هرچند که رعایت بهداشت دهان و دندان موجب استحکام ساختمان دندان‌ها و جلوگیری از پوسیدگی آن‌ها می‌شود اما در برخی از موارد از جمله داشتن استرس‌های مداوم این شیوه نمی‌تواند به تنهایی پاسخ‌گو بوده و قادر نیست که آثار مخرب ناشی از این استرس‌ها را ترمیم کند. 
وی با بیان اینکه مشاغل پراسترس مهم‌ترین عامل افزایش آسیب‌های دهان و دندان هستند، تأکید کرد: به طور کلی افسردگی و استرس نقش مستقیمی با پوسیدگی دهان و دندان دارد و در مشاغل ذکر شده به علت مداومت این هیجانات ناخوشایند روحی، سیستم عصبی دهان و دندان و میزان ترشحات تحت تأثیر شدید قرار می‌گیرند.
این متخصص دندانپزشکی در خصوص نحوه اثرگذاری استرس به تخریب دندان‌ها گفت: بزاق دهان به عنوان محافظی محکم از این ساختار حفاظت می‌کند که در زمان بروز استرس ترشح بزاق غلیظ‌تر شده و (P. H) دهان کاهش می‌یابد در این صورت بافت دندان بلافاصله شروع به تخریب و فساد می‌کند.
وی ادامه داد: بهترین شیوه، جلوگیری از آسیب‌های دهان و دندان ناشی از استرس در گام اول دوری از استرس است و توصیه می‌شود که در محیط کار بین زمانهای کاری کمی به ذهن خود استراحت داده حتی لبخند بزنید و بیرون از محل کار اوقات فراغت را با نرمش‌های آرام، تمرکزساز همچون یوگا سپری کنیم.
بهروز فرخ‌زاد همچنین تصریح کرد: فراموش نشود که مصرف انواع مسکن‌ها نیز می‌تواند فساد دهان و دندان را با ایجاد خشکی دهان افزایش دهد.
انتهای‌پیام/

 

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=23775

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x