تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

سعید مرتضوی: شخص “احمدی‌نژاد” طراح سناریوی فاضل لاریجانی بود/ تماشای فیلم رستاخیز “جایز” نیست/ “بابک زنجانی” ۱۵۰۰ کیلو طلای قلابی به ترکیه فرستاد

  • کد خبر : 23651
  • 29 بهمن 1392 - 7:19
سعید مرتضوی: شخص “احمدی‌نژاد” طراح سناریوی فاضل لاریجانی بود/ تماشای فیلم رستاخیز “جایز” نیست/ “بابک زنجانی” ۱۵۰۰ کیلو طلای قلابی به ترکیه فرستاد

مرتضوی: احمدی‌نژاد طراح سناریوی فاضل لاریجانی بود، بحران فرار متخصصان از ارتش اسرائیل، گردهمایی اعتراضی به فیلم “رستاخیز”، تماشای فیلم رستاخیز “جایز” نیست، مردم در ۲۲ بهمن به عشق ساندیس نیومده بودن، ابزار ابلیس در دست وزرات دفاع شیطان، حامی مشایی رفت، بابک زنجانی ۱۵۰۰ کیلو طلای قلابی به ترکیه فرستاد و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری روز دوشنبه ۲۸ بهمن است.

 

 

به گزارش خبرنگار سیاسی کمال مهر؛ هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی هر روز که در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.مرتضوی: احمدی‌نژاد سناریوی فاضل لاریجانی را برای من طراحی کرد

به گزارش صلح نیوز، سعید مرتضوی اخیراً در جلسه‌ای با برخی از مدیران سابق تأمین اجتماعی که در دفتر وی در خیابان شهید بهشتی برگزار شده، با صراحت اعلام داشته است: از روزی که فشارها برای برکناری من از رأس سازمان تأمین اجتماعی افزایش پیدا کرد، احمدی‌نژاد سناریوی فاضل لاریجانی را برای من ترسیم و طراحی کرد.

مرتضوی گفت: در وهله اول با این اقدام مخالفت کردم و برای آقای احمدی‌نژاد برهان و منطق خود را بازگو کردم که این کار خلاف اخلاق اسلامی و مصلحت نظام است اما ایشان برای خودشان منطق خاصی داشتند.

وی تاکید کرد: اصرارهای من مؤثر واقع نشد و در نهایت بافشارهای احمدی‌نژاد مجبور شدم طراحی آن موضوع را با کمک برخی از دوستان در تأمین اجتماعی دنبال کنم. روز استیضاح وزیر کار نیز باز با پخش فیلم مذکور از سوی احمدی‌نژاد در صحن علنی مجلس مخالف بودم و مخالفت خود را به آقای “مشایی” اعلام کرده بودم اما احمدی‌نژاد در این رابطه حرف هیچ کسی را گوش نکرد و تنها به دنبال زدن ضربه زدن به “رئیس مجلس” بود.

مرتضوی در پایان اظهار داشت: وارد مهلکه‌ای شده‌ام که از اول با آن مخالف بودم، حالا به جای پاسخگویی “احمدی‌نژاد” من باید پاسخگو باشم!”

حقوق معلمان در این سه کشور چقدر است؟

الف/ میزان حقوق معلمان در سه کشور اروپایی به این شرح است: ۱. لوکزامبورگ- ۱۹۰۴۹.۸۱ دلار برای هر دانش‌آموز؛ با توجه به هزینه زیادی که این کشور برای دانش‌آموزان خود خرج می‌کند، جای تعجب نیست که بالاترین دستمزد شروع کار برای معلمان را نیز داشته‌باشد.

معلمان بی تجربه که کار خود را از مدرسه ابتدایی این کشور آغاز می‌کنند، می‌توانند انتظار ۶۴۰۴۲ دلار در سال را داشته‌باشند. با ده سال تجربه کار در این زمینه، می‌توان انتظار بیشتر از ۸۰۰۰۰ دلار در سال را نیز داشت. در این کشور کودکان باید به طور متوسط ۱۴ سال را در مدرسه سپری کنند.

۲.سوئیس- ۱۳۵۱۰.۴۸ دلار برای هر دانش‌آموز؛ معلمان سوئیس جزو خوش‌شانس‌ترین معلمان دنیا هستند، چرا که اینکه این کشور سومین حقوق بالا را در جهان به معلمان خود اهدا می‌کند. معلمان این کشور می‌توانند انتظار ۴۷۳۲۹ دلار را برای شروع کار داشته و با افزایش سابقه کار خود تا ده سال انتظار ۵۲۴۴۴ دلار را نیز داشته‌باشند.

سوئیس ۵.۴ درصد از تولیدناخالص داخلی خود را برای تحصیلات شهروندان دانش‌آموز خود هزینه می‌کند. متوسط سال‌های درس‌خواندن دانش‌آموزان این کشور ۱۶ سال می‌باشد.

۳. نروژ- ۱۳۰۶۶.۶۴ دلار برای هر دانش‌آموز؛ براساس گزارشات اعلام شده نرخ باسوادی در نروژ ۱۰۰ درصد می‌باشد. نروژ از نظر بین‌المللی برای آموزش و پرورش خود تحسین شده‌است اما این تشویق به راحتی و با هزینه کم نیز حاصل نشده‌است. این کشور ۷.۳ درصد از تولید ناخالص داخلی را برای تحصیلات هزینه می‌کند.

معلمان تازه‌کار می‌توانند انتظار درآمد ۳۳۳۴۹ دلار در سال را برای شروع کار خود داشته‌باشند، که این رقم یکی از بالاترین حقوق و دستمزد‌ها در جهان است و جزو ۱۵ بالاترین دستمزد شروع کار در منطقه سازمان همکاری اقتصادی و توسعه نیز محسوب می‌شود.

مادر شهید “مغنیه” بر سر مزار شهدای حزب‌الله

به گزارش ابنا، به مناسبت ششمین سالگرد شهادت “حاج عماد مغنیه” و برای تجلیل از فداکارهای او و دیگر شهدای مقاومت از جمله “سید عباس موسوی” دبیرکل پیشین حزب‌الله و شهید “راغب حرب” مراسم بزرگداشتی در گلزار شهدای شهرک “جبشیت” واقع در منطقه “النبطیه” لبنان برگزار شد. در این مراسم که هیئتی از حزب‌الله، “شیخ عبدالکریم عبید” امام جمعه شهرک جبشیت و “شیخ اسماعیل حرب” مسئول بنیاد شهید این منطقه حضور داشتند شیخ عبید طی سخنانی بر ادامه راه شهدای مقاومت تأکید کرد.

در مراسم روز شهید که شهروندان منطقه نیز حضور داشتند، “حاجه ام عماد مغنیه” مادر شهید مجاهد “عماد مغنیه” نیز در این مراسم شرکت کرده و دسته‌های گل را بر سر مزار شهدا قرار داد. مادر شهیدان “جهاد”، “فواد” و “عماد مغنیه” مادر مردانی است که به قول خودش آنها را برای شهادت تربیت کرده بود. “عماد فایز مغنیه” معروف به حاج رضوان در ۲۳ بهمن ۱۳۸۶ در انفجاری تروریستی در دمشق پایتخت سوریه به شهادت رسید. آمریکا برای سرِ این فرمانده حزب‌الله پنج میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

لس آنجلس تایمز: جلب رضایت مردم ایران در مذاکرات هسته‌ای دشوار است

لس آنجلس تایمز نوشت: دیپلمات‌های آمریکایی، خود را برای مذاکره با ایران آماده می‌کنند و سوال بسیار مهمی که ذهن آنها را به خود مشغول کرده این است که چه روندی را پیش بگیرند که ایرانیان تصور کنند، پیروز میدان هستند؟ مذاکرات شش قدرت جهان با ایران که از سه شنبه آغاز می‌شود، احتمال دارد که از شش ماه تا یک سال ادامه پیدا کند.

به گزارش جام، لس آنجلس تایمز در ادامه نوشت: دیپلمات‌های آمریکایی می‌دانند که تنها در صورتی به توافق با ایران می‌رسند که مردم عوام ایران تصور کنند کشورشان توانسته است در مذاکرات، امتیاز ادامه برنامه‌های هسته‌ای را بگیرد و تا با این کار کرامت کشورشان را حفظ شود. همان طور که  “باراک اوباما” هم، برای رسیدن به توافق هسته‌ای، عزت نفس مردم ایران را بسیار مهم ارزیابی کرده است.

بر اساس این گزارش، برای خیلی از ایرانیان برنامه هسته‌ای نماد نهایی دستاورد ایرانیان است و به همین علت است که مقامات ایرانی اصرار دارند که هیچ یک از تجهیزات هسته‌ای از بین نخواهد رفت. “مارک فیتزاپریک” که مقام سابق وزارت امور خارجه است دراین باره می‌گوید که چون ایران اصرار دارد، هیچ کدام از ده هزار سانتریفیوژهایی که در اختیار دارد را جمع نخواهد کرد، پس احتمال دارد که به این توافق برسند که برخی از تجهیزات را به کشور بیطرفی ارسال کنند تا در آنجا از آنها محافظت شود.

در ادامه این گزارش آمده است: هر دو طرف اختلاف شدیدی بر سر دو نیروگاه هسته‌ای دارند. یکی نیروگاه فردو که در اعماق زمین قرار دارد و دیکری راکترو آب سنگین و نیمه ساخته اراک، که ایران ادعا می‌کند از این دو نیروگاه تنها برای مصارف پزشکی، استفاده خواهد کرد. اما در مقابل وندی شرمن می‌گوید که نیروگاه اراک و فردو هیچگونه استفاده غیرنظامی ندارند.

حال رسیدن به توافقی که در آن هم مردم ایران احساس رضایت کنند و هم اینکه این دو نیروگاه تعطیل شوند کار سختی است.

بحران فرار متخصصان از ارتش اسرائیل

روزنامه صهیونیستی “یدیعوت آحارنوت” در مقاله‌ای با ارائه آماری دقیق از دو برابر شدن میزان فرار متخصصان نظامی از ارتش اسرائیل خبر داد و نوشت: نیروهای متخصص ارتش اسرائیل به دنبال یافتن مشاغل بهتر در سایر شرکت‌ها و موسسات، ارتش را ترک می‌کنند.

به گزارش خبر آنلاین،‌ براساس این گزارش در سه سال گذشته تعداد سربازان متخصصی که ارتش اسرائیل را به بهانه‌های مختلف ترک کرده‌اند، در سال ۲۰۱۱ معادل ۱۲/۲ درصد در سال ۲۰۱۲، ۱۷/۳ درصد و در سال ۲۰۱۳ حدود ۲۱ درصد بوده است که بیشتر این افراد در بخش سایبری و اطلاعات ارتش فعال بوده‌اند البته این فقط نیروهای متخصص نبوده‌اند که ارتش اسرائیل را ترک کرده‌اند.

سربازان جنگی هم از ارتش خارج شده‌اند. در سال ۲۰۱۱ حدود ۲۹/۳ درصد و در سال ۲۰۱۲ حدود ۳۲/۵ درصد از نیروهای جنگی ارتش را ترک کرده‌اند. این میزان در سال گذشته به ۳۹/۷ درصد رسید.

بازداشت ۲ نفر در کانادا با ادعای انتقال اطلاعات محرمانه به ایران

مقامات کانادا دو کارمند دولتی این کشور را به دلیل انتقال اطلاعات محرمانه به شهروند ایرانی بازداشت کردند. یکی از دو نفر بازداشت شده در کانادا زنی به نام “ترینا کندی” کارمند اداره گذرنامه این کشور است که با فرد ایرانی ارتباط عاطفی پیدا کرده بود.

به گزارش عصر ایران، رسانه‌های کانادایی با نقل این خبر اضافه کردند: این زن پیام‌های عاطفی را برای فرد ایرانی به نام “آریان آزاربار” که بازرگان و مقیم مونترال کاناداست، ارسال کرده است. او از سوی مقامات کانادا به تلاش برای دریافت اطلاعات محرمانه متهم شده و از ماه‌ها پیش تحت نظر دستگاه‌های امنیتی کانادا بوده است.

نفر دوم بازداشت شده “فیلیپ پل” عضو پلیس کانادا و متهم به ارائه اطلاعات محرمانه به شهروند ایرانی مقیم مونترال است. این پلیس کانادایی از کار نیز بیکار شد. روزنامه کانادایی “تورنتو سان” هم نوشت که خانم کندی اجازه نخواهد داشت وارد سامانه‌های اطلاعاتی ویژه در سازمان گذرنامه شود. دیگر روزنامه کانادا به نام لابریس نیز اعلام کرد: خانم کندی از طریق پیامک برای آزاربار متن‌های عاطفی ارسال کرده بود و کندی یکی از افراد تیم مبارزه با تروریسم کاناداست که به وی ماموریت نظارت بر آزاربار سپرده شد اما او با این شهروند ایرانی ارتباط عاطفی پیدا کرد.

گردهمایی اعتراضی به فیلم “رستاخیز”

به گزارش تسنیم، تجمع اعتراض‌آمیز جمعی از هیئات مذهبی  نسبت به ساخت و پخش فیلم “رستاخیز” به کارگردانی “احمدرضا درویش” در ساعت ۱۹ در مسجد ارگ آغاز شد. این مراسم با خواندن قرآن و سخنرانی یکی از مسئولان مسجد ارگ درباره نهمین سالگرد حادثه آتش‌سوزی در این مسجد آغاز شد.

عکس منتشر نشده از “حسان اللقیس” مهندس حزب‌الله در کنار نصرالله

دعوای اسکاتلند و انگلیس بر سر “پوند”

“الکس سالموند” نخست وزیر اسکاتلند، با اشاره به تعلق داشتن “پوند” به اسکاتلند همانند انگلیس تهدید کرد، در صورت عدم موافقت انگلیس با ادامه استفاده اسکاتلند از واحد پول پوند، این کشور نیز مسئولیت هیچ سهمی از بدهی انگلیس را بر عهده نخواهد گرفت، این مسئله آسیب‌های جدی اقتصادی به انگلستان وارد می‌کند، این مسئله سالانه صدها میلیون پوند برای انگلستان هزینه داشته و در نظام توازن پرداخت‌ها شکاف جدی ایجاد می‌کند.

به گزارش انتخاب به نقل از راشاتودی، این اظهارات سالموند در پاسخ به اظهارات وزیر اقتصاد انگلیس، جرج آزبورن، در عدم موافقت این کشور برای داشتن پول واحد با اسکاتلند عنوان شده است که به اعتقاد مقامات اسکاتلند اظهارات آزبورن در مخالفت با جنبش استقلال این کشور از انگلیس بوده است. بالغ بر ۴ میلیون اسکاتلندی بالای ۱۶ سال در ۱۸ سپتامبر سال جاری به پای صندوق‌های رآی خواهند رفت تا مخالفت یا موافقت خود را با ادامه اتحاد ۳۰۷ ساله این کشور با انگلستان اعلام کنند.

شینهوا نیز نوشت: وزیر اقتصاد انگلستان با ابراز امیدوای برای موافقت مردم اسکاتلند با ادامه اتحاد دو کشور احتمال اتحاد ارزی بین دو کشور پس از لغو اتحاد را رد کرد است. آزبورن طی سخنرانی در ادینبورگ، اعلام کرده بود که در صورت رأی مردم اسکاتلند به جدایی از انگلیس، این کشور دیگر نمی‌تواند از پوند بعنوان واحد پولی خود استفاده کند.

دفتر “آیت‌الله وحید خراسانی”: تماشای فیلم رستاخیز “جایز” نیست

فیلم جدید “رستاخیز” به کارگردانی “احمدرضا درویش” که به موضوع قیام عاشورا می‌پردازد با حاشیه‌های بیشتری نسبت به متن فیلم درگیر است. یکی از نکات اصلی و قابل توجه نشان دادن تمثال حضرت ابالفضل عباس (علیه السلام) در این فیلم است.

خبرنامه دانشجویان ایران نوشت: در تماس با دفتر “آیت‌الله وحید خراسانی” یکی از مراجع تقلید در خصوص این عمل و نگاه کردن این فیلم سئوال‌های خود را مطرح کرد، که دفتر آیت‌الله وحید خراسانی ضمن ابراز ناراحتی از نشان دادن تمثال و تصاویر مربوط به چهره حضرت عباس (ع) و تکرار آن، دیدن این فیلم را توسط مقلدانشان جایز ندانست.
گفتنی است دفتر آیت‌الله وحید از احتمال واکنش گسترده این مرجع تقلید در روزهای آینده به این فیلم سینمایی خبر داد.

ابزار ابلیس در دست وزرات دفاع شیطان!

پنتاگون به تازگی نامه‌ای از طرف گروه راک “اسکینی پاپی” دریافت کرده که این گروه از آنها خواسته بابت دانلود غیرقانونی و پخش موسیقی‌شان به عنوان ابزاری برای شکنجه به آنها غرامت پرداخت شود. ماجرا البته کمی پیچیده‌تر است. به گزارش لیبراسیون، اعضای پنتاگون برای شکنجه دادن زندانیان گوانتانامو برای آنها موسیقی “راک” با صدای بینهایت بلند در سلول‌هایشان پخش می‌کند و این کار در روز چندین ساعت طول می‌کشد.

به گزارش جام، حالا اعضای گرون راک “اسکینی پاپی” با دانستن این موضوع که موسیقی آنها برای شکنجه در گوانتانامو پخش می‌شود از وزارت دفاع آمریکا خواسته‌اند ۶۶۶ هزار دلار حق نشر به این گروه بپردازد. نکته قابل تامل اما انتخاب عدد ۶۶۶ هزار دلار به عنوان درخواست غرامت از سوی این گروه موسیقی آمریکایی است.

۶۶۶ عددی است که از آن به عنوان نماد شیطان یاد می‌شود و هر دو سوی ماجرا این روزها در رسانه‌ها سر و صدای زیادی به راه انداخته است. “کوین اوگلیوی”، یکی از اعضای این گروه به شبکه تلویزیونی سی تی وی در این باره گفته است که ما برای آنها این فاکتور را فرستاده‌ایم چون باخبر شده‌ایم از موسیقی ما به عنوان ابزاری برای شکنجه استفاده می‌شود.

گروه راک اسکینی پاپی اولین گروه موسیقی راکی نیست که موزیک آنها به عنوان ابزار شکنجه در پنتاگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیش‌تر دو گروه راک  REM  و متالیکا از این که موسیقی‌شان در گوانتانامو به عنوان ابزار شکنجه پخش می‌شد گله کرده بودند و از پنتاگون خواسته بودند جلوی این اتفاق گرفته شود. گروه متالیکا سال پیش به طور رسمی از پنتاگون تقاضا کرده بود، دیگر موسیقی گروه‌شان در این زندان آمریکایی که در خاک کوبا واقع شده، پخش نشود.

حدادعادل در کنار همسرش

سر یکی از سربازان هخامنشی پیدا شد

یک قطعه از آثار تاریخی “تخت جمشید” که سر یک “سرباز هخامنشی” را نشان می‌دهد در سپتامبر سال ۲۰۱۱ از موزه هنرهای زیبای “مونترال” در ایالت کبک کانادا به سرقت رفته بود در آپارتمان مسکونی یک پسر جوان کانادایی پیدا شد. این تکه سنگ ارزشمند مربوط به قرن پنجم قبل از میلاد بوده و ارزش آن ۱.۲ میلیون دلار برآورد شده است.

به گزارش مهر، پلیس ایالت کبک پس از اینکه این گنجینه تاریخی را در اواخر ژانویه کشف کرد، به دلیل اهمیت موضوع در یک کنفرانس خبری توضیحاتی ارائه داد که رسانه‌های کانادایی نیز آن را منتشر کردند. پلیس در مورد شی دوم توضیح اندکی داده است مبنی بر اینکه سر مجسمه مردی از جنس مرمر متعلق به قرن اول پیش از میلاد بوده و ارائه توضیحات بیشتر را منوط به تحقیقات بیشتر دانسته است.

پلیس امونتون درباره شی دوم دزدیده شده اعلام کرده مردی را در این شهر به اتهام خرید شیء تاریخی مسروقه با قیمت بالاتر از پنج هزار دلار بازداشت کرده است. این مرد در اعترافات خود مدعی شده از مسروقه بودن این شیء تاریخی و ارزش واقعی آن بی‌خبر بوده و آن را به قیمتی بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی اش خریده است. او گفته است که کتیبه هخامنشی را سه سال پیش از دوستانش به قیمت هزار و ۴۰۰ دلار خریداری کرده و فکر نمی‌کرده که قیمتی باشد.

سر مجسمه مردی از جنس مرمر متعلق به قرن اول پیش از میلاد

این مرد باید در ماه مارس در دادگاه حاضر شود و در این خصوص توضیح بدهد چرا که پلیس حدس زده دست فرد یا گروه دیگری پشت پرده این سرقتها باشند. رسانه‌های کانادایی فیلم نشست خبری پلیس را نیز منتشر کرده‌اند.

روسیه به افغانستان Mi 17 داد

روسیه در راستای اجرای توافقنامه‌ خود با آمریکا، افغانستان و هند که در آن متعهد شده بود نیروهای مسلح هند و افغانستان را به هلی کوپترهای چند منظوره “می ۱۷ وی ۵” مجهز کند، ۳ هلی کوپتر دیگر به افغانستان و ۱۹ هلی کوپتر به هند تحویل داد.

به موجب قراردادی که میان افغانستان و شرکت صادر کننده تسلیحات روسی “روس اوزوبورون اکسپورت” و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در سال ۲۰۱۳ منعقد شد، این شرکت متعهد شد که ۳۰ هلی کوپتر از نوع “می ۱۷ وی ۵” به ارتش افغانستان تحویل دهد. وزارت دفاع آمریکا پرداخت هزینه این قرار داد را بر عهده گرفت.

به گزارش ایسنا، روسیه در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ نیز به موجب قراردادی مشابه که با وزارت دفاع آمریکا منعقد کرد، ۳۳ هلی کوپتر چند منظوره از نوع مذکور به ارتش افغانستان تحویل داد. وزارت دفاع هند که در سال ۲۰۱۲، ۵۹ فروند از این نوع هلی‌کوپتر از روسیه خریداری کرد در سال ۲۰۱۳ نیز قرار داد خرید ۸۰ هلی‌کوپتر دیگر را به امضا رساند. دهلی قصد دارد تعدای از این هلی کوپترهای نظامی را برای نقل و انتقال سران و مسئولان کشوری به کار گیرد.

مردمی که در قفس زندگی می‌کنند

به گزارش مشرق، دیلی میل نوشت: مردم فقیر در هنگ کنگ مجبورند مانند حیوانات زندگی کنند. آنان در قفس‌هایی به اندازه ۶ فوت زندگی می‌کنند که حتی برخی قادر نیستند برای خوابیدن پاهای خود را به راحتی دراز کنند. گفته شده اکثر کسانی که این گونه زندگی فقیرانه دارند و حدود ۵۰ هزار نفر نیز تخمین زده شده‌اند اکثرا از مهاجرانی هستند که در هنگ کنگ کار می‌کنند و قادر نیستند کرایه یک اتاق به اندازه خود را بپردازند.

“برایان کیسی”، عکاس انگلیسی که این تصاویر تکان دهنده از فقر در این شهر ثروتمند را گرفته در تصاویرش نشان می‌دهد که آنها چگونه زندگی سختی دارند و چگونه تمامی لباس و عکس عزیزانشان را در کنار پتوی کثیفی که شب‌ها بر روی خود می‌اندازند، نگهداری می‌کنند.

انتصاب اولین سردبیر زن در عربستان سعودی

روزنامه انگلیسی زبان “سعودی گزت” چاپ ریاض نوشت: خانم “سمیه الجبرتی” به عنوان سردبیر این روزنامه منصوب شد. سمیه قبل از این، معاون سردبیر بود.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه در این‌باره نوشت: با اینکه زنان سمت‌های رهبری و مدیریتی متعددی را در عربستان سعودی کسب کرده‌اند اما این برای نخستین بار است که یک زن به عنوان سردبیر روزنامه منصوب می‌شود. بیشتر ۲۰ نویسنده روزنامه “سعودی گزت”، زن هستند. در عربستان سعودی شیوه‌های اجتماعی و دینی بسیار محافظه‌کارانه‌ای در پیش گرفته شده که در برخی زمینه‌ها به تندروی رسیده است.

الجبرتی قبل از این در دیگر روزنامه انگلیسی زبان عربستان سعودی یعنی “عرب نیوز” به مدت ۹ سال فعالیت کرد و در سال ۲۰۱۱ به “سعودی گزت” پیوست.

گفتگوی محرمانه در مورد آینده سوریه با حضور ایران و عربستان

یک مقام ارشد دیپلماتیک در مصاحبه با روزنامه “الرأی الیوم” در رابطه با نشست “ژنو ۲” گفت: ژنو ۲ شکست نخورده است بلکه در کنار گفتگوهای بین هیئت مخالفان وهیئت دولت سوریه در “مونترو” سویس، نشست دیگری در شهر “برن” سوئیس در حال برگزاری است و کشورهای شرکت‌کننده شامل ایران، عربستان، آمریکا، روسیه و مقاماتی از دولت سوریه و مخالفان می‌باشد ولی  قطر به این نشست دعوت نشده است.

به گزارش جام، این مقام مسئول اظهار داشت: مذاکرات محرمانه بین این کشورها در مورد تشکیل شورای نظامی برای اداره مرحله انتقالی در سوریه می‌باشد. شورای نظامی شامل ترکیبی از فرماندهان نظامی مخالفان و دولت سوریه است و تعدادی هم از فرماندهان مستقل به کار گرفته می‌شوند. مضمون این گفتگوها این است که “بشاراسد” به صورت صوری و ظاهری به ریاست خود ادامه می‌دهد تا این که کشور امنیت خود را باز بیابد و به شورای نظامی صلاحیات کامل برای اداره سوریه اعطا خواهد شد.

این مسول افزود : علت دعوت نشدن قطر این است که پرونده مسلح کردن و تأمین مالی مخالفان سوری را عربستان به عهده گرفته است.

چرا باید خودمون رو فریب بدیم؟/ مردم به عشق ساندیس نیومده بودن!
حضور پر شور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی از جمله سالروز پیروز شکوهمند آن همواره توسط رسانه‌های بیگانه با سانسور و تحریف مواجه بوده، در این بین برخی از فعالین سیاسی که در حوادث تلخ سال ۸۸ با اشتباهات فاحشی که در محاسبات خود داشته‌اند، در حلقه بسته خود گرفتارند که این گونه مشاهدات عینی آنان را به اعتراف در این خصوص وا می‌دارد.

به گزارش عصر امروز، “عسل اسماعیل‌زاده” فعال اصلاح‌طلب از جمله همین افراد بوده است. وی که به جرائمی چون اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام در مراجع قضایی محکوم شده است اما پس از مشاهدات عینی خود از حضور پرشور مردم در پاسداشت حماست ۲۲ بهمن زبان به اعتراف گشوده است .

خانم اسماعیل‌زاده با انتشار از تصاویر حضورش در راهپیمایی ۲۲ بهمن در فیسبوک با اعتراف به اشتباه فاحش محاسباتی‌اش از میزان حمایت مردم از انقلاب اسلامی و تلاش عبث حامیان فتنه در دایره بسته هم محفلی‌های خود خطاب به آنها می‌نویسد: باید اعتراف کنم که من تا دیروز فکر می‌کردم صحنه‌های راهپیمایی و مصاحبه‌هایی که از صدا و سیما پخش می‌شه ساختگی هستند.

وی افزود: اما من دیروز با خیل عظیمی از این مردم مواجه شدم! دیروز تمام معادلات ذهنی من به هم ریخت…
متأسفانه خودمون رو محدود کردیم به همین لیست حداکثر پنج هزار نفری فیسبوک و دائم استاتوس‌های دوستان همفکر خودمون رو لایک می‌زنیم…. چرا باید خودمون رو فریب بدیم؟ من دیروز دوشادوش مردم تا میدون آزادی پیاده‌روی کردم که به عشق ساندیس نیومده بودن!

به خودمون بیایم! حقیقت جامعه ما هیچ ربطی به فیسبوک نداره! اینجا یه عالمِ دیگه ست، اما این اعترافات صادقانه که بر اساس حقیقت حضور پرشور مردمی اظهار شده با حمایت برخی از همفکرانش مواجه شده است.

حامی مشایی رفت

“وحید شاکری” که حدود ۴۲ روز پیش به عنوان مدیر روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور جایگزین “امیرحسین خواجوی” شده بود، روز گذشته از این سمت برکنار شد. براساس این گزارش، امروز نخستین نشست خبری “محمدحسین ملک احمدی” دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود و احتمال دارد در این نشست مدیر روابط عمومی جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور معرفی شود.

به گزارش فارس، البته اسامی مختلفی برای جایگزینی شاکری مطرح است که از آن جمله می‌توان به “محمد حاج مومنی” اشاره کرد، وی در زمان وزارت دکتر معین مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم بوده است. گفتنی است، پیش از این نیز پیرامون انتصاب شاکری در نهاد کتابخانه‌های حرف و حدیث‌های فراوانی مطرح بود که در نهایت مدیریت ۴۰ روزه را برای وی رقم زد.

ادعای تازه در باره بابک زنجانی: او ۱۵۰۰ کیلو طلای قلابی به ترکیه فرستاد!

 ایسنا به نقل از “روح‌الله غلامی” وکیل یکی از شاکیان بابک زنجانی نوشت: اردیبهشت امسال اینجانب شکایتی در یکی از دادسراهای تهران علیه آقای “بابک زنجانی” تحت عنوان کلاهبرداری مطرح کردم که مبنای این شکایت اعلام تقلبی بودن محموله ۱۵۰۰ کیلو طلای معروف توقیف شده در ترکیه بود که گفته می‌شود با پرداخت یک‌ونیم میلیون دلار به برخی مسئولان ترکیه از توقیف رها شده و به کشور امارات منتقل شده است، البته ماجرا از این جهت که باعث تحریم طلای ایران هم شد بیشتر حائز اهمیت است.

وی افزود: ایشان تاکنون و در هیچ جایی ادعا یا اشاره‌ای درباره تقلبی بودن محموله نکرده و حتی به طور ضمنی در مصاحبه‌ای به اصل بودن محموله ۱۵۰۰ کیلو طلا اشاره کرده بود از تعهداتش به موکلم به بهانه تقلبی بودن کالا بدون ارائه مستندات شانه خالی کرد.

غلامی اظهار داشت: نکته‌ای که تاکنون به دلیل انجام نشدن تحقیقات لازم از سوی دادسرای رسیدگی کننده مکتوم مانده نقش فردی  در محموله طلا و شراکت وی در این محموله است. به حکایت اسناد در اختیار، وی به همراه زنجانی ویزای غنا را دریافت کرده بودند اما به این سفر نرفت. اسناد نشان از حضور پررنگ این فرددر این معامله داشته به طوری که وی بعد از بازداشت زنجانی تمام توان خود را برای استفاده از ارتباطات و فشار بر کسانی که در این جریان بوده و می‌توانستند دست بابک زنجانی را رو کنند، مصروف ساخته‌ است.

خروس جنگی، نخست‌وزیر ایتالیا شد!

“ماتئو رنزی”، شهردار فلورانس، پس از استعفای “انریکو لتا”، از سوی رئیس‌جمهور به عنوان نخست‌وزیر ایتالیا انتخاب شد. “جورجو ناپولیتانو”، رییس جمهوری ایتالیا به دنبال سقوط دولت انریکو لتا نخست وزیر سابق، رایزنی‌ها با احزاب این کشور در مورد دولت جدید را به سرعت آغاز و پس از دو روز به پایان رساند و در نهایت ماتئو رنزی را به عنوان نخست وزیر انتخاب کرد.

به گزارش خبرآنلاین، انریکو لتا جمعه گذشته پس ازیک تجربه ۱۰ ماهه در دولت این کشور به دنبال رأی عدم اعتماد حزبش مجبور به استعفا شد و آینده سیاسی ایتالیا بار دیگر در دستان رییس جمهوری قرار گرفت.

عصر ایران منتشر کرد، عیادت پوتین از اسکی باز روس که در جریان مسابقات المپیک سوچی دچار سانحه شده است

مخالفان حکومت اوکراین پس از ۳ ماه به اشغال ساختمان شهرداری شهر کی یف پایان دادند و این ساختمان را تخلیه کردند

جدیدترین ابتکار تقلبی‌ چینی‌ها

به گزارش جام، چین کشوری است که یک سابقه بسیار خراب در جعل وسایل و اشیا دارد و البته آخرین دستاورد آن‌ها بسیار جالب و البته شگفت‌انگیز است آنها گردو را هم جعل می‌کنند. چندی پیش تصاویر بسیار جالبی از گردوهایی وارد فضای اینترنت شد که نشان می‌داد، در چین برخی از فروشنده‌ها گردوها را نیز جعل کرده و آن‌ها را با استفاده از سنگ پر کرده‌اند.

این گردوها بسیار زیبا و تازه به نظر می‌رسند و در نگاه اول شاید به هیچ عنوان شما را به شک نیندازند که ممکن است داخل آنها پوچ باشد اما این واقعیت وجود دارد که شما در اصل یک تکه سنگ و کلوخ با پوشش گردویی خریده‌اید. بر اساس گزارش‌های بدست آمده مشخص شده است که فروشنده‌های چینی به این سبک هم وزن گردو را افزایش می‌دهند و هم می‌توانند پوست گردو و مغز آن را جداگانه به فروش برسانند. با اینکار چینی‌ها ثابت کرده‌اند که دیگر تنها فقط وسایل الکتریکی را جعل نمی‌کنند، بلکه می‌توانند حتی میوه‌ها را نیز به گونه‌ای جعل کنند.
انتهای پیام/

 

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=23651

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x