تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

روش افزایش شانس فرزنددار شدن بیماران تحت شیمی درمانی

  • کد خبر : 23818
  • 29 بهمن 1392 - 9:39
روش افزایش شانس فرزنددار شدن بیماران تحت شیمی درمانی

معاون پژوهشی پژوهشگاه رویان از اجرای ۲ تحقیق جدید در این پژوهشگاه خبر داد.

گروه علمی «کمال مهر» ؛  دکتر عبدالحسین شاهوردی با تاکید بر اینکه سلول‌های سرطانی دارای سلول‌های منشایی هستند، افزود: در مطالعات اخیر درصدد هستیم تا با شناسایی این سلول‎‌ها، آنها را خاموش کنیم.

معاون پژوهشی پژوهشگاه رویان اظهار داشت: در این تحقیقات به دنبال این هستیم که با خاموش کردن سلول‌های منشاء سلول سرطانی از ضایعات بعدی آن جلوگیری کنیم که در این زمینه مطالعات آغاز شده است.

وی با اشاره به پروژه جدید دیگر این مرکز تحقیقاتی در زمینه پزشکی تولید مثل، خاطر نشان کرد: در پسران پس از سن بلوغ اسپرم سازی آغاز می‌شود و در صورتی که پسری قبل از سن بلوغ تحت شیمی درمانی قرار گیرد سلول‌های اصلی جنسی خود را از دست می‌دهند.

شاهوردی ادامه داد: در این راستا تحقیقاتی در دستور کار داریم که شانس بچه دار شدن دختران و پسران تحت شیمی درمانی را افزایش دهیم.

وی به بیان جزئیات این طرح پرداخت و ادامه داد: با انجماد بافت تخمدان و بیضه در محیط آزمایشگاهی، قادر خواهیم بود تا با بالغ سازی تخمک‌ها و اسپرم‌های نارس شانس بچه دار شدن در این افراد را افزایش دهیم.

شاهوردی با تاکید بر اینکه این روش یک تکنیک جدید در دنیا است، اضافه کرد: در دنیا تاکنون ۲ بچه از این روش به دنیا آمده‌اند.

منبع: مهر
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=23818

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x