تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

خواسته فردی که جلوی وزارت نفت خود سوزی کرد چه بود؟

  • کد خبر : 23706
  • 29 بهمن 1392 - 8:24
خواسته فردی که جلوی وزارت نفت خود سوزی کرد چه بود؟

پیشتر مدیران سابق نفت مصوب کرده بودند بعد از بازنشستگی به این افراد وام و زمین برای ساخت مسکن تعلق بگیرد اما نه تنها این مصوبه اجرایی نشده بلکه این بازنشستگان به دستور مسوولان نفتی وقت از خانه های خود بیرون شدند.

 

 

به گزارشکمال مهر به نقل از افکار، با ورود حسن روحانی به وزارت نفت که گفته شد سرزده بوده است؛ مردی جلوی در وزارت نفت خود را به آتش کشید؛ مردی که بارها مقابل وزارت نفت، ریاست جمهوری و مجلس تحصن کرده بود، آرام و ساکت. آنقدر آرام که هیج کدام از مسوولان دردش را نفهمیدند تا اینکه بهای توجه مسئولان را به قیمت خود سوزی خرید.

مدتی است که تعدادی از کارکنان بازنشسته پالایشگاه نفت آبادان برای مطرح کردن مشکلات خود راهی تهران شده اند با پرونده هایی زیر بغل به دفتر روزنامه ها سر می زنند، به دیدار مقامات دولتی و مسوولان می روند و در نهایت پشت در بسته مجلس و دولت و وزارت نفت می مانند.

همه خواسته آنها در اختیارنداشتن خانه های سازمانی پس از بازنشستگی است. اگرچه آنها می گویند که این خانه ها باید در اختیار نیروهای جوان نفتی قرار بگیرد و چرخه واگذاری مسکن به نیروهای جدید از ملزومات استخدام در نفت است و در عین حال اذعان دارند که خانه های سازمانی محدود است؛ اما اعتراض آنها به این مساله است که تعدادی از این خانه های سازمانی پس از تخلیه در اختیار برخی از مدیران محلی قرار گرفته در حالی که این خانه ها حق کارکنان نفتی است.

پیشتر مدیران سابق نفت مصوب کرده بودند بعد از بازنشستگی به این افراد وام و زمین برای ساخت مسکن تعلق بگیرد اما نه تنها این مصوبه اجرایی نشده بلکه این بازنشستگان به دستور مسوولان نفتی وقت از خانه های خود بیرون شدند.

طبق قانون، وزارت نفت باید ۱۰هزارو۷۰۰ دستگاه خانه را به کارمندان خود واگذار کند که از این تعداد هشت هزار و۲۰۰ دستگاه تاکنون به فروش رسیده که بر اساس آمار ۵۵درصد از خانه های سازمانی موردنظر به کارکنان غیرمرتبط با وزارت نفت واگذار شده است.

در عین حال طبق مصوبه اردیبهشت سال ۸۷، برمبنای ماده هشت قانون ساماندهی حمایت از تولید و عرضه مسکن، خانه های سازمانی باید به بازنشستگان پالایشگاه آبادان واگذار می شد. همچنین محمود احمدی نژاد در تاریخ سوم خرداد ۹۰ و ۱۹ دی ۹۱ در زمان افتتاح فاز سوم پالایشگاه آبادان و واحدهای افزایش تولید بنزین این پالایشگاه بر واگذاری این خانه ها به کارمندان و بازنشستگان نفت تاکید کرده بود. همچنین وزرای نفت دولت دهم طی شش نامه مبنی بر فروش خانه های سازمانی به قیمت کارشناسی به ساکنان آنها دستور داده است.

اما با روی کارآمدن دولت یازدهم وضعیت خانه های بازنشستگان پالایشگاه نفت آبادان مشخص نبوده و موضع این وزارتخانه در این خصوص شفاف و روشن نیست و همین امر بازنشستگان پالایشگاه آبان را به تحصن و نامه نگاری و خود سوزی وادار کرده است.

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=23706

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x