تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

حداقل عیدی و پاداش امسال کارگران

  • کد خبر : 23746
  • 29 بهمن 1392 - 8:56

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عیدی و پاداش امسال کارگران، معادل۶۰ روز آخرین مزد آنان در قبال یک سال کار اعلام کرد.

 

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانیکمال مهر به نقل از واحد مرکزی خبر، سید حسن هفده تن با اشاره به حداقل حقوق کارگران در سال ۹۲ گفت: عیدی و پاداش کارگران نباید کمتر از ۹۷۴ هزار و ۲۵۰ تومان ( ۹ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۵۰۰ ریال) باشد.

وی همچنین درباره عیدی و پاداش کارگرانی که بیش از حداقل حقوق، دریافتی دارند، افزود: مبلغ پرداختی به این گروه از کارگران نباید از معادل سه ماه حداقل مزد قانونی تجاوز کند.

هفده تن تصریح کرد: بر این اساس سقف مبلغ عیدی و پاداش کارگران برای یک سال کار، معادل ۱۴ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۷۵۰ ریال است.

معاون روابط کار وزارت تعاون از عملکرد برخی کارفرمایان در پرداخت عیدی و پاداش کارگران انتقاد کرد و گفت: در صورتی که کارگران از پایین بودن عیدی و پاداش خود شکایت دارند، می توانند مراتب را از طریق هیئت های تشخیص ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: این وزارتخانه در کمترین زمان به این موضوع رسیدگی می کند.

هفده تن درباره سقف عیدی و پاداش سالانه کارگرانی که به صورت نیمه وقت و یا کمتر از ساعات کار تمام وقت کارگاه به کار اشتغال دارند، گفت: عیدی و پاداش این گروه از کارگران به نسبت ساعات کار انجام شده، محاسبه می شود.

حداقل حقوق کارگران در سال۹۲، معادل۴ میلیون و۸۷۱ هزار و ۲۵۰ ریال است.

انتهای پیام/

 

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=23746

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x