تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

رؤیای استرالیا، دامی برای کلاهبرداری+عکس

  • کد خبر : 23562
  • 28 بهمن 1392 - 8:03
رؤیای استرالیا، دامی برای کلاهبرداری+عکس

فردی که به بهانه تهیه ویزای استرالیا از شهروندانی که رویای سفر به این کشور را داشتند، کلاهبرداری می‌کرد به دام افتاد.

 

خبرگزاری فارس: رؤیای استرالیا، دامی برای کلاهبرداری+عکس

 

به گزارش خبرنگار حوادث کمال مهر، روز چهارم آذرماه فردی با مراجعه به کلانتری ۱۰۱ تجریش به مأموران اعلام کرد که شخصی به بهانه تهیه ویزای کشور استرالیا اقدام به کلاهبرداری از وی کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور شعبه دهم بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته

با آغاز رسیدگی به پرونده، مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:

روز هفتم اردیبهشت ۹۲ با فردی به نام حاج رسول خبازی آشنا شدم؛ این فرد با طرح این ادعا که قادر است ظرف مدت دو ماه من و اعضای خانواده‌ام را به صورت کاملا قانونی و با اخذ ویزا از سفارت استرالیا به این کشور اعزام نماید، در سه مرحله اقدام به گرفتن مبلغ ۱۶ میلیون تومان از من نمود و پس از آن ناپدید شد.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی با بررسی شکایت‌های مشابه موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی شدند که به همین شیوه و همگی توسط فردی که خود را تحت نام حاج رسول معرفی کرده، مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند.

در تمامی پرونده‌ها، متهم در شیوه‌ای و شگردی مشابه و با طرح ادعای ارتباط با سفارت کشور استرالیا مدعی توانایی اعزام قانونی افراد به کشور استرالیا شده و به همین بهانه از هر کدام از افراد مبالغ چند میلیون تومانی دریافت و پس از گرفتن پول ارتباط خود را با آنها قطع می‌کرد.

شناسایی و دستگیری مجرم سابقه دار

در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان با چهره نگاری اقدام به تهیه تصویر اولیه از چهره متهم کرده و در ادامه و با بهره گیری از بانک اطلاعاتی پلیس آگاهی و دیگر اقدامات پلیسی موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار به نام عباس.ج (۵۷ ساله) شده و مالباختگان نیز پس از مشاهده تصاویر عباس.ج، وی را به نام حاج رسول خبازی مورد شناسایی قرار دادند.

در شرایطی که هیچگونه نشانی مشخصی از مخفیگاه عباس.ج وجود نداشت، کارآگاهان پایگاه یکم با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه وی در حوالی شهرک اکباتان شده و پس از اطمینان از حضور متهم در مخفیگاهش، وی را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش نیز تعدادی کارت ویزیت به نام حاج رسول خبازی به دست آوردند.

سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام‌، رئیس پایگاه ششم  پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به شناسایی متهم از سوی تعدادی از مالباختگان و احتمال ارتکاب جرایم مشابه، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و تحقیقات جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی از سوی متهم نیز در دستور کار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و توسط فردی تحت نام مجعول به نام حاج رسول خبازی مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان تجریش –  سه راه یاسر مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=23562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x