آهسته و پیوسته وزن کم کنید

کاهش وزن نامناسب در ورزشکاران جوان ممکن است رشد و نمو آن‌ها را به خطر بیندازد، همچنین ممکن است باعث اختلال در خوردن و یا پوکی استخوان شود.

 

کمال مهر:شهرزاد محمدیان متخصص تغذیه و رژیم درمانی  گفت: با توجه به تاثیر سو کاهش وزن‌های ناگهانی ورزشکاران باید دقت کنند مقدار کاهش وزن آن‌ها باعث آسیب به سلامت و کارایی مناسب آن‌ها نشود، وزن مورد نظر یک ورزشکار باید براساس چربی بدن تعیین شود. 
وی افزود: برای مردان، حداقل مقدار پیشنهادی چربی بدن ۵ تا ۷ و برای زنان این مقدار ۱۲ تا ۱۴درصد وزن بدن است. کاهش وزن باید آهسته و یکنواخت و همراه با یک برنامه تفریحی و هم تمرینی مناسب انجام گیرد و برای کاهش وزن مناسب، مدت زمان کافی در نظر گرفته شود.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی خاطر نشان کرد: کاهش وزن باید قبل از شروع فصل مسابقات برای اطمینان از عدم تاثیرات سو کاهش وزن و حداکثر توان صورت گیرد.
انتهای پیام/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *